filmpjes kunnen niet worden ingeladen

petra78 schreef op 05.06.2019 om 22:29 uur

Ik heb nu het volgende probleem:

Ik gebruik video de luxe 2015 in combi met windows 7 en heb het programma al een hele tijd niet meer gebruikt. Ik heb het programma weer op mijn pc moeten zetten omdat mijn pc laatst een keer gecrasht was.

Maar nu wil ik mijn filmpjes inladen en geeft hij het volgende aan:

Het bestandsformaat kan niet worden gelezen.

Controleer of het betroffen station niet vol of beveiligd is tegen schijven.

Ik heb dit probleem nog nooit gehad? Ik film al jaren met mijn spiegelreflexcamera.

Ik heb mijn c schijf al nagekeken maar daar heb ik nog een ruimte op van 310 gb

Als ik op mijn filmpjes klik en kijk bij eigenschappen dan zegt hij ook niet dat hij beveiligd is.

Ook heb ik een update in het programma gedaan maar nadat ik dat gedaan had was mijn stukje film wat ik al wel had gemaakt, maar waarin ik enkel nog muziek en wat foto's had geplaatst ineens verdwenen. Ik krijg nu een zwart vlak te zien onderaan en de tijdlijn is ook verdwenen. Alsof het programma niet goed geladen is. Er ontbreken dus dingen. Klik ik op een nieuwe film maken dan krijg ik de tijdlijn wel te zien maar is het probleem met de filmpjes nog niet opgelost. Want dan zegt hij nog steeds hetzelfde.

Wat kan het probleem zijn?

gr petra

Reacties

mi-bo schreef op 05.06.2019 om 23:14 uur

@petra78

Beste Petra.

Uw oproep van 21.32 uur zal ik verwijderen, gezien er anders 2 oproepen van U staan over het zelfde onderwerp.

En Uw eerste vraag was (is) opgelost.

Wat betreft MAGIX vdl 2015 geinstalleerd onder Windows 7 kan ik U nu helaas geen goed antwoord woord geven gezien ik 15 juli pas weer op de plaats ben waar mijn Pc staat waar Windows 7 op is geinstalleerd.

Maar zeker zullen er meelezers zijn die U graag willen helpen.

Sc6

Michael

Bol schreef op 05.06.2019 om 23:15 uur

Hallo Petra,

Volgens mij wil jij een gemaakt "naam.MVP" projectbestand op de tijdlijn van VDL 2015 zetten. Nu krijg jij de door jou omschreven foutmeldingen. Volgens mij is het naam.MVP bestand corrupt. Een MVP bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen. Helaas is het niet mogelijk om een corrupte MVP bestand te repareren. Je zou helemaal opnieuw moeten beginnen, tenzij je nog een back-up hebt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

petra78 schreef op 06.06.2019 om 11:40 uur

Hallo Petra,

Volgens mij wil jij een gemaakt "naam.MVP" projectbestand op de tijdlijn van VDL 2015 zetten. Nu krijg jij de door jou omschreven foutmeldingen. Volgens mij is het naam.MVP bestand corrupt. Een MVP bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen. Helaas is het niet mogelijk om een corrupte MVP bestand te repareren. Je zou helemaal opnieuw moeten beginnen, tenzij je nog een back-up hebt.

Succes,

Rob

Mijn filmpjes heten als bestandstype quick-time film (.mov)

Inmiddels ben ik erachter dat als ik mijn filmpjes omzet naar een mpg bestand hij ze wel in laad op mijn tijdlijn.

Alleen mijn oude film heb ik nog niet terug gekregen. Dus ik ben bang dat ik overnieuw moet beginnen.

Hij staat indd opgeslagen als naam. MPV, maar dat doet het programma automatisch, dat is dan wel raar toch als dat een corrupt bestand is? Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het programma de film niet opslaat als een MPV bestand?

gr petra

Bol schreef op 06.06.2019 om 11:55 uur

Hallo Petra,

Het is niet nodig om een MOV bestand te converteren naar een mpg bestand.

ga naar: https://filehippo.com/download_quicktime_alternative/ en download en installeer QuickTime Lite4.1.0 (de laatste versie). Nu kan je de MOV bestanden rechtstreeks op de tijdlijn van VDL 2015 zetten.

Groet,

Rob

PS je andere vraag zal ik later tijdstip beantwoorden.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.06.2019 om 12:30 uur

@petra78

Beste Petra,

gezien U nog met Windows 7 werkt is MAGIX video Deluxe 2015 als 32 bits of 64 bits op Uw Pc geïnstalleerd.

En er zijn 3 versie's van MVD 2015 classic ( basic ) Plus en Prem versie

welke heeft U.

Mvg

Michael.

wijziging aangebracht i.v.m.meer info

Bol schreef op 06.06.2019 om 12:43 uur

Hallo Petra,

Het klopt dat VDL 2015 automatisch een Magix Video Project bestand aanmaakt wanneer je met een nieuw project begint. Je project wordt altijd als een MVP bestand opgeslagen. Zoals ik al eerder schreef, bestaat een MVP bestand alleen maar uitverwijzingen.

Dat bij jou het MVP bestand corrupt / beschadigd kunnen zijn is omdat het projectbestand de gebruikte filmfragmentbestanden en audiobestanden niet meer kan vinden c.q. zijn verwijderd van uw systeem

Kort samengevat: "het MVP bestand is het hart van je Project".

Zijn er nog vragen, laat het weten.

Groet,

Rob

PS wanneer u onder Windows 7 64bits werkt, wordt automatisch VDL 2015 64 bits geïnstalleerd, tenzij je zelf een keuze maakt voor de 32 bits versie. Als u nog onder Windows 7 32bit werkt, zal VDL 2015 32bits geïnstalleerd worden, want een VDL 64bits versie zal niet werken.

Laatst gewijzigd door Bol op 06.06.2019, 12:58, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 06.06.2019 om 12:45 uur

Hallo Petra, heb jij wel voor elk afzonderlijk project wel de mappen goed gezet?
Kijk even met de toetsaanslag {y} en dan de tweede tabblad zie plaatje

Hier zie je dat b.v. een export bestand (2e regel in het bovenste rode kader), dit is het bestand dat je nadat je project klaar is exporteert en dan terecht komt in een map genaamd EXPORT, zie rechter plaatje
Daarmee kan je je project bijelkaar houden en behoefd de computer weinig te zoeken en kan je later altijd alles weer terugvinden.
Als TV medewerker bij rtvkanaal30 worden regelmatig filmpjes aan mij gestuurd uit verschillende dorpen, die ik klaar moet maken voor de uitzendcomputer dus heel belangrijk om e.a. te rubriceren.
Binnen zo'n projectmap kan je de verschillende hulpbestanden zien, die door een projectbewerking worden aangemaakt zoals ook het .MVP bestand dit is het zg'n Magix Video Project die zoals Rob al aangaf bestaat dit uit besturingscommando's voor het project en dus geen beeld en geluid
Mvg Kees
Mijn taak bij de TV

petra78 schreef op 06.06.2019 om 13:00 uur

@petra78

Beste Petra,

gezien U nog met Windows 7 werkt is MAGIX video Deluxe 2015 als 32 bits of 64 bits op Uw Pc geïnstalleerd.

En er zijn 3 versie's van MVD 2015 classic ( basic ) Plus en Prem versie

welke heeft U.

Mvg

Michael.

wijziging aangebracht i.v.m.meer info

Ik heb de classic.

Hallo Petra, heb jij wel voor elk afzonderlijk project wel de mappen goed gezet?
Kijk even met de toetsaanslag {y} en dan de tweede tabblad zie plaatje

Hier zie je dat b.v. een export bestand (2e regel in het bovenste rode kader), dit is het bestand dat je nadat je project klaar is exporteert en dan terecht komt in een map genaamd EXPORT
Daarmee kan je je project bijelkaar houden en behoefd de computer wijnig te zoeken en kan je later altijd alles weer terugvinden.
Als TV medewerker bij rtvkanaal30 worden regelmatig filmpjes aan mij gestuurd die ik klaar moet maken voor de uitzendcomputer dus heel belangrijk om e.a. te rubriceren.
Binnen zo'n projectmap zie je de verschillende hulpbestanden die door een projectbewerking worden aangemaakt zoals ook het .MVP bestand dit is het zg'n Magix Video Project die zoals Rob al aangaf bestaat dit uit besturingscommando's voor het project en dus geen beeld en geluid
Mvg Kees

zo staat het bij mij

Bol schreef op 06.06.2019 om 13:05 uur

Hallo Petra,

Jij werkt nog met VDL 15 32bits uit 2009

Dus niet met VDL 2015 uit 2014. Maar in principe blijft het in grote lijn gelijk aan wat er zoal is beschreven.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.06.2019, 13:14, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.06.2019 om 17:58 uur

Hallo Petra,

Waar ik ook aan zit te denken, kan het zijn dat jij zowel VDL 15 als VDL 2015 ooit heeft aangeschaft. Dit kan je zelf na gaan bij "Mijn account - mijn producten"

Ga hiervoor naar: https://www.magix.com/nl/ en klik rechtsboven op het poppetje en log in en klik op volgende en klik op "mijn producten" Hier staan alle producten, die je ooit heeft aangeschaft (serienummers, het installatieprogramma en bedieningshandleiding)

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 09.06.2019 om 12:45 uur

Hallo Petra,
het plaatje waar dit bij staat --->> zo staat het bij mij <-----
Dit bedoel ik ook, dat alle bij jou projecten behorende bestanden bij jou allemaal in één map komen en dat is als je naderhand een vorig project weer eens wilt inladen erg lastig.
Beter is om projecten niet in je C schijf te zetten maar b.v. op een externe HD te zetten en alle projecten een eigen map te geven en dan in dat tabblad er naar te verwijzen.
B.v. dit plaatje van verschillende projecten op een externe HD (X) bij mij

Mvg Kees