filmpje van Nikon camera kan ik niet afspelen op pc, wel in camera zelf

petra78 schreef op 10.08.2013 om 10:18 uur

Hoi,

Tijdens mijn vakantie heb ik een filmpje gemaakt met mijn Nikon D7000 fotocamera. Als ik hem op mijn camera afspeel is er niks aan de hand, maar nu heb ik hem op mijn pc gezet en krijg ik een groen vlak te zien en speelt hij hem niet goed af. Soms hoor je de muziek wel maar krijg je alleen groen beeld te zien en halverwege stopt ie dan. Het bestand word aangegeven als een quiktime-film terwijl normaal gesproken als ik een filmpje maakte met mijn camera dit werd aangegeven als ik me niet vergis als een mpeg 4 bestand.

Ook in mijn magix video de luxe 15 herkent hij hem niet goed. Hij zegt daarin dat er lege filmgedeeltes zijn gevonden. 

Kan ik hem op één of andere manier toch nog goed op mijn pc krijgen en wat is er nu precies fout gegaan?

gr petra

Reacties

mi-bo schreef op 10.08.2013 om 12:34 uur

Beste,
uw Camera kan full HD opnemen, dit is niet mogelijk om in de classic versie van vdl 15 het goed te importeren en bewerken, wat U wel kan doe is Frame-table aanmaken dan zal het groen vermoedelijk weg zijn, of een trial versie van vdl 2013 inladen en dan de beelden inladen en zult u zien dat het nu wel goed is,
succes.

Voormalige gebruiker schreef op 10.08.2013 om 15:53 uur

Hallo Petra,

Kan je de volgende vragen beantwoorden:

1. Kan je de opgenomen stukjes film afspelen met Windows Media Player?

2. Heb je Quicktime op de computer geinstalleerd? 

3. Stond de keuze van filmen op NTSC of PAL ingesteld?

4. Op welke formaat stond de camera. 1920x1080; 1280x720 of 640x424?

Als het antwoord op vraag 1 ja is, dan stond de camera op de PAL opname ingesteld (Standaard).

Als het antwoord op vraag 2 nee is, installeer dan Quicktime. Deze is te downloaden van:  http://quicktime.nl.softonic.com/

De extentie van de filmopnames zijn in MOV. Deze heeft VDL nodig om na het importeren te kunnen afspelen.

Sussec met het veel zijdige programma Video Deluxe 

Rob

petra78 schreef op 11.08.2013 om 01:01 uur

Het probleem is opgelust..durf het bijna niet te zeggen maar had idd quicktime nog niet geinstalleerd op mijn pc.

Terwijl ik toch echt dacht dat ik dat al wel had gedaan...

Met magix video de luxe blijft hij idd nog wel problemen geven maar dat wist ik al wel..dat hd in magix video de luxe niet goed te importeren valt.

Voormalige gebruiker schreef op 11.08.2013 om 08:19 uur

Het probleem is opgelust..durf het bijna niet te zeggen maar had idd quicktime nog niet geinstalleerd op mijn pc.

Terwijl ik toch echt dacht dat ik dat al wel had gedaan...

Met magix video de luxe blijft hij idd nog wel problemen geven maar dat wist ik al wel..dat hd in magix video de luxe niet goed te importeren valt.

Hallo Petra,

Je zou de filmpjes kunnen converteren naar bv MPG-bestanden. Ik zelf gebruik  het programma AVS Video converter. Op het internet zijn ook gratis converters te downloaden. Even goolglen.

Succes,

Rob