Filmmontage branden op DVD+R

hans-b21 schreef op 27.10.2014 om 19:16 uur

Wie kan mij helpen?
Ik heb een nieuwe PC  draaiend onder Windows-8 en heb vorige week Magix-de-Luxe 2015 Premium aangeschaft.
Verder heb ik een Panasonic filmcamera die filmbestanden in bestandstype AVCHD-video (.MTS) opslaat.
Nu heb ik een aantal van deze films bewerkt en aan elkaar gemonteerd op mijn pc en wil het complete geheel wegschrijven op een DVD.

Nu komt mijn probleem >> Ik zie als enige mogelijkheid om te beginnen:
Bestand >>  Film Exporteren en daarna “Video als……” en hier kun je dan invullen wat je wilt.
Ik heb getracht met verschillende keuzes waaronder MPEG-Video en MPEG-4 die hier worden aangegeven, een dvd te branden echter zonder succes.
Ik heb de handleiding geraadpleegd en heb me suf gepiekerd maar zie geen andere mogelijkheid om op DVD te kunnen branden.
Wat doe ik fout. Graag suggesties 

Reacties

lucky_me schreef op 27.10.2014 om 20:08 uur

Hallo

rechts boven staat een pictogram van een dvd. Daar moet je zijn. Vanaf blz 242 in de handleiding die bij je programma is.

succes

Luc

hans-b21 schreef op 28.10.2014 om 19:26 uur

Hallo Luc,

Goedenavond! Dank voor je reactie op mijn vraag.

Ik loop echter tegen 2 feiten aan:

1e is dat hetgeen de pc op de dvd wil branden maar 413 kb (!) groot is terwijl de oorspronkelijke bestanden rond de 450 MB per stuk zijn

2e is dat mijn pc consequent vast loopt (processor en geheugen zijn ruim voldoende voor dit programma) en ik hem weer via taakbeheer moet vlottrekken.

Herken jij hier iets in? Ook van de PDF-handleiding word ik niets wijzer.

Nogmaals dank!

Voormalige gebruiker schreef op 28.10.2014 om 23:04 uur

Beste,

Zet de film op de tijdlijn van VDL 2015 en klik op disks branden (Rechtsboven in de werkbalk). Klik op branden. Nu kom je in diskselectie. Hier kunt u kiezen uit DVD, Bluray en AVCHD.

Als je een DVD brand, kan je volgens mij maximaal 60 minuten film branden op één DVD. (afspeelbaar in een DVD-speler)

Als je een Bluray brand kan je op een gewone DVD maximaal 20 à 25 minuten film branden op één DVD. (afspeelbaar in een Blu-Ray speler). Tenzij  je een Bluraybrander heeft, dan kan je op Blu-ray disk 25gb wegschrijven. 

Lees vanaf blz 242 en verder nog eens goed door, zoals Lucky_me al schreef.

Succes,

Rob

hans-b21 schreef op 31.10.2014 om 11:15 uur

Goedemorgen Rob en Luc,

Ben gisteren uitgebreid bezig geweest met Magix en ben er nu uitgekomen. Nu ik een aantal zaken in de vingers heb is het een uitdaging ermee verder te gaan.

Bedankt voor jullie informatie!

Groet,

Hans

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2014 om 23:07 uur

Goedemorgen Rob en Luc,

Ben gisteren uitgebreid bezig geweest met Magix en ben er nu uitgekomen. Nu ik een aantal zaken in de vingers heb is het een uitdaging ermee verder te gaan.

Bedankt voor jullie informatie!

Groet,

Hans

Hallo Hans,

Fijn om te horen dat u e.a. in de vingers hebt. Veel plezier met het monteren en branden van uw films met het veelzijdige MAGIX programma.

Gr.

Rob