Filmmenu wijzigen

hansi schreef op 04.11.2011 om 12:51 uur

Als menu voor een fotoserie op DVD heb ik een aansprekende foto uit de fotoserie geselecteerd en voorzien van tekst. Bij het afspelen van het preview-menu verschijnen echter nog een aantal extra foto's uit de fotoserie die ik wil verwijderen zodat alleen de eerste foto overblijft. Hoe doe ik dit?

Reacties

RiViS schreef op 04.11.2011 om 16:45 uur

Hallo Hansi,

Dat kan in het scherm Branden, klik linksboven op de knop Bewerken. Nu zie je aan de rechterkant, onder Diskopties, het een en ander aangevinkt staan. In jouw geval zou je de vinkjes bij Previewbeelden en Lijsten weg kunnen halen.

groet,

Rijk

hansi schreef op 04.11.2011 om 17:16 uur

Dag Rijk,

Ook na die vinkjes weghalen blijf ik in de Menu-preview na de eerste gewenste dia met titel een aantal andere dia's met titel zien. In het linker navigatiemenu staan deze niet aangevinkt. Graag meer advies.

RiViS schreef op 04.11.2011 om 21:41 uur

Hansi, wil je even doorgeven om welke programma versie het gaat (8, 9, 10)?

groet,

Rijk

hansi schreef op 05.11.2011 om 00:45 uur

Beste Rijk,

Het programma is Foto's op DVD 9 de luxe. Ik heb gekeken of op de Magix DVD een uitgebreide handleiding staat maar kan niks vinden. Hoor nog van je, groet Hans

RiViS schreef op 05.11.2011 om 12:38 uur

Hoi Hans,

Het probleem voor mij is dat ik momenteel alleen de versies 8 en 10 heb staan, in 8 kom je via Geavanceerd (rechtsboven) in het scherm waar je onder Menuopties de vinkjes weg kunt halen. Ook dat staat aan de rechterkant (jij hebt het over links, wat ik niet goed kan plaatsen).

De uitgebreide PDF handleiding vind je onder Start/ Alle programma's/ Magix/ Foto's op cd etc/ Documentatie, zet eventueel een snelkoppeling op je bureaublad (rechtsklik/ kopiëren naar../ bureaublad).

In de gewone Hulp functie staat e.e.a. onder het hoofdstuk "Scherm Branden" (versie 8) of "Disks branden"(versie 10), kijk daar onder Diskmenu bewerken of zo iets.

groet,

Rijk