Film voltooien opslaan op PC keuze kwaliteitsniveau niet mogelijk

Fil schreef op 30.07.2017 om 10:37 uur

Wanneer ik mijn film wil voltooien met fastcut naar de PC en ik wil een keuze maken van kwaliteitsniveau is dit echter onmogelijk. Geen enkel van de 4 keuzes (UHD, Full HD, HD of Dvd) zijn te selecteren.....????

Netwerkversnelling voor mobiel en internet werkt wel?

Heeft er iemand een idee?

Fil

Reacties

mi-bo schreef op 30.07.2017 om 12:50 uur

Hallo Fil,

vermoedelijk is Uw programma niet goed geïnstalleerd, heeft U bij hulp gratis download geïnstalleerd, en online geregistreerd.

Want het werkt wel

gr

Michael

Fil schreef op 30.07.2017 om 13:48 uur

Thx Michael, maar ik heb het programma reeds 5x opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft hetzelfde. Ik heb enkele dagen geleden al een mail naar de support gestuurd maar tot op heden geen reactie.

Fil

Fil schreef op 30.07.2017 om 13:53 uur

Michael, ik lees wel op het forum bij Robvroe 1 onderstaand bericht.....

Robvroe1 schreef op 26.04.2017 om 18:47 uur

Hallo Dirk

Vanmiddag het ik een opnamen gemaakt in1920x1080 60 f/ps en deze willen uitvoeren met Fastcut. Maar nu komt het, Fastcut kan niet overweg met 60 f/ps. zie:

Maar je kan het wel uitvoeren als:

Nu is de uitvoer van 60 f/ps terug geconverteerd naar 30 f/ps

Voormalige gebruiker schreef op 30.07.2017 om 14:14 uur

Hallo Fil,

Filmpjes gemaakt in de format 1920x1080x60 frames per seconde kan je niet uitvoeren. Je moet je filmpjes maken in 1920 x 1080 30 frames per seconden of de opgenomen opnames converteren naar 1920 x 1080 30 frames per seconden.

Zie mijn antwoord d.d. 26-04-2017 om 18:47uur en verder - https://www.magix.info/nl/forum/tomtom-bandit--1189817/

Succes,

Rob

PS. Ik heb een mailtje naar Magix Duitsland verzonden en gevraagd om dit op de site http://www.magix.com/nl/fastcut/ aan te passen.

Voormalige gebruiker schreef op 30.07.2017 om 18:13 uur

Hallo Fil,

Welke versie van fastcut heb je?

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2017 om 14:01 uur

Hallo Fil,

Vandaag heb ik de laatste versie van Fascut geïnstalleerd op mijn PC. Wat ik al eerder schreef op 30.07.2017 om 14:14 uur, is in de laatste versie ook nog niet mogelijk, om 1920 x 1080 60fp op je PC op te slaan. zie:

Filmfragment 60ps

Wel kan je uitvoeren naar een mobiel apparaat.

Groet, Rob

Fil schreef op 31.07.2017 om 15:14 uur

Rob, dit antwoord heb ik bekomen van Magix Support:

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. In bepaalde situaties voorkomen dat de Filminstellingen dusdanig afwijken van de export-instellingen dat er geen export-instellingen gekozen kunnen worden.

Om dit te voorkomen gaat u in uw project naar de Filminstellingen via toets E of via menu Bestand / Instellingen / Project, en daar kiest u een bepaalde Preset (en dus niet Automatisch).
U slaat uw project na deze wijziging nogmaals op, en daarna gaat u nogmaals naar Film voltooien, en probeert u nogmaals of u de Export-presets nu wel kunt kiezen.

Dit ga ik vanavond eens uit testen...

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2017 om 16:08 uur

Hallo Fil,

Het antwoord van Magix vind ik een diplomatiek antwoord. Als Magix Fastcut de mogelijk biedt om een project via "Film voltooien" (automatisch) op je PC te kunnen opslaan, mag je dit ook verwachten, ongeacht het aantal Frames per seconde. Want daar zit volgens mij het probleem. Ze zouden dit op zijn minst als een BUG kunnen typeren en proberen deze te herstellen.

Groet,

Rob

dmitri-zyganow schreef op 31.07.2017 om 16:55 uur

Hey guys,

it may be that you guys have video-material which doesn't load up a export-preset. Usually we adjust any material that has a higher fps rate or size to the fitting size we need. But probably because of our last patch, we did a couple adjustments to the export-presets, we missed out on that issue you're pointing out here.

This basicly means that you found the nail in a haystack! :)

Can i ask anyone of you guys to upload one of those video files you used for that issue anywhere and send it to us? we'll fix that issue as soon as possible.
Sadly we can't do that localy here, because every 1080p/60fps material we have can be exported just fine. It must be something you guys have in common or maybe we do.

It'll be of great help!

Just let me know here and i'll PM you so you can send me a link to download the video file.

kind regards,

Dmitri

Product Owner Fastcut

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2017 om 16:59 uur

Hallo Fil,

Ik heb het uitgeprobeerd, zoals Magix heeft beschreven.

Maar je film wordt dan niet meer op 60f/s weggeschreven, maar hooguit op 50f/s

De afbeeldingen spreken voor zich zelf.

Groet,

Rob

Fil schreef op 31.07.2017 om 18:30 uur

Dimitri,

How can i post the link?

Fil

Fil schreef op 31.07.2017 om 18:32 uur

Rob,

Ik heb gopro filmpjes met 50 f/s die wel werken andere dan weer niet....???

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2017 om 19:36 uur

Hallo Fil,

Omdat ik geen GoPro filmpjes bezit, heb ik een van mijn filmfragmenten, via een converteerprogramma omgezet van 50f/s naar 60f/s en deze gebruikt. Ik heb nog even bij Bol.com de specificatie bekeken en zag dat dit 60f/s is

Nu Dmitri, eigenaar van Fastcut, gevraagd heeft om de door ons gebruikte files te uploaden, lijkt het mij een goed idee om dit ook te doen. Hij kan dan naar een oplossing zoeken. Ik zie zijn link om te uploaden wel tegemoet.

Groet,

Rob

PS. Zijn opmerking gaat hier zeker op: "Jullie hebben de speld in de hooiberg gevonden". 

Fil schreef op 31.07.2017 om 21:31 uur

Rob,

Dit is mss wel de oplossing maar zie niet waar we onze filmpjes kunnen posten....?

Ik ben wel bezig met een film te maken onder de beschrijving van Magix en tot op heden (na 30 min film)kan ik nog steeds opslaan op de pc onder alle mogelijkheden.

Wanneer ik mijn vorige video's bekijk zijn zij allen gemaakt met 50 f/s

Fil

Voormalige gebruiker schreef op 31.07.2017 om 22:22 uur

Fil,

Welk type Gopro toestel heb je?

Ik zie bij de meeste specificaties van GoPro toestellen, dat deze met 30f/s - 60f/s - 120f/s kunnen opnemen

Rob

mi-bo schreef op 01.08.2017 om 09:45 uur

Hallo Fil,

Ik weet niet of je al antwoord heeft gekregen van

dmitri-zyganow  hoe je een file op kan sturen.

Klik zijn button aan als je ingelogd bent, en schrijf hier dat je van hem een link wilt hebben, dan stuurt hij je een speciale link zodat je wat beelden kan sturen.

gr

Michael

Fil schreef op 01.08.2017 om 10:14 uur

Michael,

Ik heb inderdaad een link gekregen van dmitri, doch een stukje film in kopiëren lukt me niet. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar weet niet goed wat.

Ik kopieer een GoPro filmpje van +/- 3minuten lang maar kan dit niet plakken in de antwoord rubriek...?

Fil

Voormalige gebruiker schreef op 01.08.2017 om 10:42 uur

Hallo Fil en Michael,

Gisteravond heb ik mijn stukje film van ca. 30 sec (22mb) gemaild naar mijn contactpersoon in Duitsland, met het verzoek om deze door te sturen aan Dmitri.

@fil: zou jij mij de link, die jij hebt gekregen van Dmitri, via een persoonlijk bericht aan kunnen doorgeven.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 02.08.2017 om 10:00 uur

Hallo Fil,

Bedankt voor het toe mailen van jouw GoPro filmpje van +/- 3minuten (3.mp4). Wat mij direct opvalt is, dat het filmpje, net als die van mij, afwijkend is. Namelijk 1920 x 1080 47 frames per seconde. Heb je hier een verklaring voor?

Groet,

Rob

aanvulling: 2-8-2017 om 10:30uur

Ik heb het filmpje (3.mp4) ingeladen in Fastcut 3 en ook hier naar de eigenschappen gekeken. Hier waren deze ook weer afwijkend

Conclusie:

Als er een vinkje staat bij "Automatisch" dan wordt er in de lijst gezocht naar de eigenschappen, die gelijk zijn aan het gebruikte filmmateriaal.

Wanneer Fastcut geen keuze kan maken uit deze lijst, dan kan je ook geen keuze maken bij "film voltooien / kies het kwaliteitsniveau". Je moet dan zelf handmatig aangeven met welke video instellingen je de film wilt opslaan. Wanneer je een bestaande video instelling uit de lijst heeft gekozen, dan is het wel mogelijk om een keuze maken bij "film voltooien / kies het kwaliteitsniveau"

Fil schreef op 02.08.2017 om 11:31 uur

Rob,

Ik denk dat ik dit telkens moet doen aangezien ik met 2 GoPro toestellen werk en er nog foto's uit mijn canon apparaat aan de film toevoeg.

Met deze zou ik kunnen stellen dat dit wel de oplossing is.

Fil

Voormalige gebruiker schreef op 02.08.2017 om 11:42 uur

Hallo Fil,

Ja, dat klopt. Wanneer je een project hebt samengesteld in Fascut en bij "film voltooien / kies het kwaliteitsniveau" geen keuze kan maken, dan moet je in de programma-instellingen een keuze maken.

Groet,

Rob