Film uit de timeline exporteren naar camera via firewire

Kees-Haremaker schreef op 06.01.2016 om 23:09 uur

Hallo,

Ik heb een film in een timelijn klaar die wel ik terug zetten op een VHS videoband om dit te doen kan ik dan de firewire aansluiting gebruiken naar mijn Sony camera (DCR-VX2100E) exporteren zodat de V/A dan naar de VHS recorder kan.

Dus de film aanzetten in de timeline en de VHS op opname zetten dus 1 op 1 kopieëren, kan dat en hoe stel ik VDL 2016 Premium dan in?
Of kan dit helemaal niet.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Gr Kees

Reacties

mi-bo schreef op 07.01.2016 om 12:01 uur

hallo Kees,

Als het goed is zit deze functie op de Sony camera en anders als breakbox gebruiken. dan naar apperaat uitvoeren, hier de camera die aangesloten is op de Pc aanvinken en dan opnemen 1 op 1

gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 07.01.2016 om 12:09 uur

Hallo Michel,

Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je met 'als breakbox' hoe stel ik dat in?

Gr Kees

mi-bo schreef op 07.01.2016 om 12:28 uur

Hall Kees,

je kan je camera  aansluiten via usb naar de pc en deze heeft een functie tot opnemen als het goed is.

en anders door linken Pc- via Usb naar de camera- RGB stekker van camera naar videorecorder.

kij maar naar deze link

https://www.sony.nl/support/nl/product/DCR-VX2100E
Ondersteuning voor DCR-VX2100E. DCR-VX2100E. Alle specificaties zien. Search. DV of Digital8-video's overdragen naar uw Mac · DV of Digital8-video's ...

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2016 om 13:22 uur

Hallo Kees,

Voor zover ik het weet kan je de films vanaf de tijdlijn VDL  niet meer terugzetten via de firewire van de Sony camera, wel overzetten naar de computer. Mijn vraag is nu waarom naar een VHS videoband. Dit is de laagste resolutie.

Succes,

Rob 

Kees-Haremaker schreef op 07.01.2016 om 13:25 uur

Beste Michel,

Als ik de camera aansluit met firewire dan krijg ik deze melding in windows 10
Ik had deze melding ook eerder ik heb toen gegoogled naar directx en daar de nieuwste gedownload en geinstalleerd daarna de PC opnieuw opgestart, maar toch deze melding alsnog. ik zie in de instelling die ik krijg met 'control + alt + d'  geen mogelijkheid van doelmap dan alleen HD's in mijn PC, en ik zie niet de camera terwijl die wel in de map apparaatbeheer van W10 zichtbaar is.

Kees

---------------------------
Microsoft Visual C++ Runtime Library
Runtime Error!

Program: ...\Sony\PlayMemories Home\TapeImporter\PMBTapeImporter.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

OK  

Kees-Haremaker schreef op 07.01.2016 om 13:38 uur

Hallo Kees,

Voor zover ik het weet kan je de films vanaf de tijdlijn VDL  niet meer terugzetten via de firewire van de Sony camera, wel overzetten naar de computer. Mijn vraag is nu waarom naar een VHS videoband. Dit is de laagste resolutie.

Succes,

Rob 

Hallo Rob,

Ja dat is normaal ook niet mijn insteek, maar ik heb van mijn broer een tweetal VHS banden gekregen met daarop resp twee delen van de film 'Dik Trom weet raad' nu constateerde ik ook volgens mijn broer dat het eerste deel per ongeluk overschreven was, nu heb ik wel de gehele film op mijn PC in VDL 2016.
De bedoeling is om deze oude Veronica uitzending te overschrijven met de opname die ik heb.
Deze twee banden gaan uiteindelijk naar het 'Dik Trom museum in Etersheim' in (NH), daar komen ze in hun mooie verzameling, tevens deze film en meerdere op een DVD, zodat deze tijdens opening uren te zien zal zijn.
Wij waren in oktober samen met mijn broer en twee zusters met aanhang op bezoek in het oude schooltje van meester C. Johannes Kieviet.

Gr Kees 

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2016 om 15:28 uur

Hallo Kees,

Wat ik nu beschrijf, heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd.

1. sluit de de DVD speler aan op de TV via een scartkabel

2. Verbind de line-out (geel =  Video / Rood = audio Rechts / Wit = audio Links) van de DVD speler, als deze aan wezig is, met Video Line in van de camrecorder.

3. Druk op record van de camera

4. Druk play van de DVD speler.

Zie pagina 130 van de handleiding

Ik zou zeggen probeer eerst een klein stukje om te zien of dit mogelijk is. De afbeelding laat zien hoe je een opname van de TV of Videorecorder kan maken naar de camera.

Succes,

Rob

PS. hier een link waar je de handleiding kan downloaden, mocht het nodig zijn. https://www.gebruikershandleiding.com/Sony-DCR-VX2100E/handleiding-5-6383.html

Kees-Haremaker schreef op 07.01.2016 om 17:10 uur

Hallo allen,

Ik heb het gevonden de mogelijkheid zit wel in de VDL 2014 en dus niet in versie 2016.

Op dit moment is de film aan het spelen naar de VHS recorder via SVHS aansluiting en L+R 

op dit moment reeds 40000 frames

Gr Kees

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2016 om 17:20 uur

Hallo Kees,

De opname loopt nu van de tijdlijn VDL 2014 rechtstreeks naar de videorecorder SVHS aansluiting. Door wat ik u aanreikte bent u op dit idee gekomen, want u wilde dit eerst overzetten met de i-link naar uw camera. Ik wens u veel succes met Dik Trom.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 07.01.2016 om 17:26 uur

Hallo Rob,

Van de timeline via DV uitvoeren en de Ilink naar de DV camera en daaruit via een SVHS kabel en audio l+r naar de videorecorder.

Gr Kees