Film speelt steeds vanaf het begin Videodeluxe 2024 plus

Cecile-B schreef op 28.07.2024 om 18:21 uur

Ik werk met Videodeluxe 2024 plus Als ik midden in een film aan het knippen ben en wil vandaar af even afspelen, dan speelt hij steeds af van het begin van de tijdlijn.

Als ik een paar stapjes terug ga [ongedaan maken], is het soms over. Waarschijnlijk klik ik iets aan.

Reacties

Bol schreef op 28.07.2024 om 19:49 uur

@Cecile-B

Hallo Cecile,

Dit is heel eenvoudig op te lossen.

• Start VDL2024 op
  • klik op "Y"
  • klik op het tabblad Weergave
  • zet een vinkje bij: Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cecile-B schreef op 29.07.2024 om 12:22 uur

Bedankt Rob voor je snelle reactie.

Het vinkje stond inderdaad niet aan maar de spatiebalk reageert normaal gesproken wel.

Ik ga kijken wat er een volgende keer gebeurd.

Ik hou je op de hoogte.

Met vriendelijke Groet,

Cecile

Bol schreef op 29.07.2024 om 12:58 uur

@Cecile-B

Hallo Cecile,

Hier een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Als er een vinkje staat bij Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie dan verspringt de afspeelmarker naar de plaats waar u stopt. Is deze niet is aangevinkt, dan springt de afspeelmarker terug naar plaats waar op dat moment de afspeelmarker stond.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cecile-B schreef op 29.07.2024 om 13:10 uur

Ah. Dat is nu heel duidelijk.

Peter-vanBinnendijk schreef op 24.09.2024 om 16:49 uur

Beste Rob,

Zowel bij VDL 2024 als 2025 krijg ik spontaan met hetzelfde probleem te maken. Vinkjes staan goed, desondanks gaat het plots mis tijdens een project en laat de spatiebalk de film vanaf het begin starten en niet naar de actuele afspeelpositie noch de positie waar de afspeelmarker staat.

Ook niet te herstellen door vinkjes uit en weer aan te zetten. Enige oplossing is het programma afsluiten en opnieuw opstarten. Dan werkt het weer zoals gewenst. Toch raar. Ik zie ook reacties van anderen hierover. Mocht je suggesties hebben houd ik me aanbevolen. Peter

Cecile-B schreef op 24.09.2024 om 17:05 uur

Ik ken dit probleem. Vinkjes staan goed. Het enige wat werkt is de film kopieren naar een nieuwe film. Goed opslaan en oude verwijderen Dan kan je weer verder. Soms gaat het een hele tijd goed. Met name als ik teksten toevoeg lijkt het te ontstaan. Als je een aantal stapjes teruggaat is het soms over maar zodra je dan weer verder gaat treedt het weer op. Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Maar zo kan ik dan weer verder.

Bol schreef op 25.09.2024 om 14:39 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Zelf werk ik al meer dan 15 jaar met Magix Video Deluxe programma's, maar ik heb het probleem dat er beschreven wordt nog nooit gehad en kan het nu ook (nog) niet reproduceren. Maar wat u zou kunnen doen is om Video Deluxe op de standaardwaarden terug te zetten. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Mocht het bovenstaande niet het gewenste resultaat opleveren, ga dan eens naar: C:\Users\uw gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe31_premium en verwijder eens het videodeluxe.ini bestand. Bij het opstarten van VDL2025 wordt deze weer automatisch aangemaakt.

De map AppData is een verborgen map. Zie: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Verwijder ook een de gehele Cache map in: C:\ProgramData\MAGIX\Common. Deze wordt net als het INI bestand weer automatisch aangemaakt.

@Cecile-B, u hebt min of meer aangeven dat uw probleem was opgelost.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2024, 14:44, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 14:47 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je reactie.

Ja, mooi programma waar ik denk ik ook al zo'n 15 jaar mee werk.

Ook ik heb dit niet eerder meegemaakt dan de laatste 2 versies. .Ini verwijderen en opnieuw aanmaken leverde niet gewenste resultaat.

Gebeurt ook midden in het project als je er mee werkt.

Project afsluiten opnieuw starten is dan de enige oplossing die snel werkt. Maar wel vervelend.

Maar moet ik zal MAGIX zelf eens hier naar vragen. Misschien iets voor een volgende patch.

Peter

Bol schreef op 25.09.2024 om 14:51 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Vraagje hebt u VDL2024 en VDL2025 op een en dezelfde computer staan? Dit is alleen mogelijk als het bv. VDL2024 Plus en VDL2025 Premium of andersom.

Rob

PS. u kunt uw probleem altijd voorleggen aan Magix Support.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2024, 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 15:07 uur

Nee, 2024 is vervangen door 2025.

Bol schreef op 25.09.2024 om 15:30 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Oké, maar wat is uw PC configuratie?

U kunt deze zo vinden:

• druk op: Windowsvlagje + R
  • type Dxdiag.exe en druk op enter of op OK

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 15:37 uur

Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 19045) (19041.vb_release.191206-1406)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: Z790 GAMING X AX
BIOS: F10i (type: UEFI)
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-14700K (28 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 32768MB RAM
Available OS Memory: 32532MB RAM
Page File: 9337MB used, 28058MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 12

Bol schreef op 25.09.2024 om 15:42 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter

Kijk een of alle drivers up-to-dat zijn? Download Intel Drivers and Software

En wat is de Videokaart?

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 15:46 uur

Drivers zijn up-to-date. Gigabyte Nvidia RTX 4060 Ti.

Bol schreef op 25.09.2024 om 15:53 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Even met u meedenkend. Zojuist heb ik de laatste Nvidia videokaart drivers gedownload: - WHQL Driver Version: 561.09 - Release Date: Wed Sep 11, 2024 vanaf: Official GeForce Drivers | NVIDIA

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 15:56 uur

Beste Rob,

Wederom bedankt. Ook die driver heb ik reeds.

Ik houd je op de hoogte.

Peter

Bol schreef op 25.09.2024 om 15:59 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Ik heb geen enkel probleem. Zie filmpje.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 16:05 uur

Geweldig dat je zo je best voor ons doet. Stel ik enorm op prijs.

Ik zie dat jij geen probleem ondervindt. Gelukkig maar. Zo is het nu overigens bij mij ook. Al dagen zelfs. Echter kan het zo maar gebeuren dat het probleem zich wel voordoet. Ik hoop dat ik de volgende keer er de tijd voor neem om het te reproduceren. Dat laat ik je dan weten. Prettige avond, Peter.

Bol schreef op 25.09.2024 om 16:11 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Voor nu lijkt uw probleem te zijn opgelost. Hebt u ook de laatste updateversie 24.0.1.219 al geïnstalleerd? Dit zijn de veranderingen

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 25.09.2024 om 16:17 uur

Ook die staat er op. Ben ervan overtuigd dat het een kleine bug is in het programma. Maar waardoor het wordt veroorzaakt is mij een raadsel. Peter

Bol schreef op 25.09.2024 om 16:36 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

....Het moet een kleine bug zijn, maar waardoor het wordt veroorzaakt is mij een raadsel.....

Misschien hebt u gelijk, maar waarom heb ik dan geen last van deze BUG. Laat mij zeker weten wanneer bij u weer deze fout optreedt.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 27.09.2024 om 10:52 uur

Hallo Peter na de vraagstelling en de antwoorden van deze en gene heb ik nog een opmerking heb voor je wel voor jou project wel alle bestanden die bij het project horen in een aparte map met de naam van het project staan, ik vermoed dat het programma teveel moet zoeken in je gehele computer.
Om dit in te stellen gebruik de toets 'Y' kies dan in de regels zonder de drie aan de onderkand de map waar je project zit en bij b.v. EXPORT zie tweede regel daar binnen de projectmap een EXPORT MAP dan komen de bestanden als je je project exporteert automatisch in die map. in dit voorbeeld gebruik ik dat voor mijn radioprogramma dus alleen audio.
Het project heet in dit geval zoals het project genoemd is en in welke HD het zich bevind.

Mvg Kees