Film schokt

bertfeenstra2 schreef op 22.08.2014 om 04:23 uur

Als iemand vanaf de zijkant het beeld in komt lopen, dan loopt de film niet vloeiend in Video Deluxe 2013Plus (versie 12.0.3.4 UDC).

Het origineel is wel goed

Hoe krijg ik die beweging vloeiend?

Laptop Asus N76 VB-T4038H

Besturingssysteem Windows 8

Films gemaakt met fotocamera Sony DSC-HX50 (50 beeldjes per seconde)

Reacties

magixagent schreef op 22.08.2014 om 11:38 uur

Beste,

op welke manier laad U de beelden in

gr 

magixagent

bertfeenstra2 schreef op 22.08.2014 om 16:28 uur

Bedankt voor uw reactie.

Ik laad de bestanden vanaf de camera naar de harde schijf van de computer.(MTS-bestanden)

Het beeld schokt niet als ik het bestand gewoonop de computer in de Windows Media Player of de VLC Mediaplayer afspeel.

Ik open Video DeLuxe en laad dan het bestand in vanaf de D-schijf.

Zodra ik het bestand inlaad in Video Luxe en afspeel (zonder er ook maar iets aan bewerking gedaan te hebben) schokt het een beetje als iemand vanaf de zijkant inloopt of als iemand snel loopt.

Alsof de computerbeeld het niet zo snel kan volgen.

magixagent schreef op 23.08.2014 om 10:01 uur

Uw verhaal gelezen,probeer het is op mijn manier Pc heeft contact met camera deze wordt nu als harde schijf gezien.

Start vdl op onder preview scherm ziet u een rode knop open het hier kunt u aangeven wat u wilt doen,activeer de bestanden die u wilt gebruiken, dan importeren dan staan ze op de harde schijf en kijk dan hoe het resultaat is

Succes met Uw hobby

Magixagent

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2014 om 12:01 uur

Hallo Bert,

Dat het filmfragment in Windows Media Player niet schokkend afspeeld is juist. Maar als deze naaar de tijdlijn van Magix is gesleept dan kan dit bij uitvoering schokkerig zijn. U kunt dit mogelijk met Ctrl-R (preview rendering) misschien verhelpen. De computer moet héél veel rekenwerk doen, zeker als u filmt met 50 frames/s.

Heeft u al eens DVD gebrand van u filmfragent? Hoe is dan het resultaat?

succes,

Rob

bertfeenstra2 schreef op 30.08.2014 om 18:00 uur

Beste antwoorders,

Ik heb afgelopen week de bestanden rechtstreeks vanaf de camera in de computer geladen.
Maar dat bood geen oplossing.
Toen ik de film echter op na het inladen van het project op image brandde (ik heb geen blu-raybrander) via AVCHD en op een mediaspler zette had ik geen geschok meer.
Dat had ik blijkbaar alleen als ik de film niet brandde, maar exporteerde.
Het probleem is dus opgelost.
Ik dank jullie allebei heel hartelijk voor de geboden steun.
Ik heb nog één vraagje.
Is het zo dat een gebrand bestand een betere kwaliteit heeft (in ieder geval wat betreft schokken) dan een geëxporteerd bestand?
NOGMAALS: HARTELIJK DANK!

Voormalige gebruiker schreef op 30.08.2014 om 19:02 uur

Beste,

U kunt op een gewone DVD een blu-ray film maken. Echter de film mag niet langer zijn dan Ca. 25-30 min. Ik maak altijd eerst een image-file, daarna brand ik het ISO-bestand op een DVD. Zo voorkom je verspilling van DVD's. U kunt deze DVD in een Blu-Ray speler afspelen.

Ik exporteer altijd mijn film via het de exporteren (rechtsboven in de menubalk.

succes,

Rob