Film past niet op DVD

erwijninga schreef op 14.07.2011 om 21:43 uur

Het programma dat ik gebruikt is Magix Film op DVD 7

Ik heb een film gemaakt van een ingelezen VHS band van 180 minuten. Er zijn een aantal scènes uit geknipt waardoor de lengte van de film is teruggebracht naar iets minder dan 2 uur. Ik heb voor het branden bij de encoder instellingen de bitrate teruggebracht naar het minimum waardoor er nu bijna 4 uur video op de DVD zou moeten passen. Toch geeft het systeem iedere keer aan dat de film niet op de DVD past want hij heeft meer dan 5GB ruimte nodig. Hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

FransS schreef op 15.07.2011 om 00:39 uur

Hoi Erwijninga,

Nu schrijf je dat je Magix Film op DVD 7 hebt bedoel je daar mee Video de Lux HD 17 ?

Als je op Branden drukt dan krijg je een menu waar in je bij encode iets kan veranderen staat daar ook een tijd bij ,bij mij wel als ik dan de loper verschuif dan zie ik ook de tijd veranderen. of heb ik het nu mis ?

En als je 5 Gig hebt zou dit op een Dual-layer kunnen weg schrijven,en ik neem aan dat je nu met een singel-layer aan het proberen bent om de film hier op te branden wat op een normale DVD moet kunnen maar 'n Tip brand eerst op RW DVD als dat goed gaat kun je deze ten alle tijden op een DVD R kopiëren

  Suc6 Frans S

 

Polders schreef op 15.07.2011 om 14:54 uur

Beste erwijninga,  de beste aanbeveling is de filmlengte terug te brengen naar max. 120 minuten voor een DVD 4,7 GB.

Bij gebruik van een Dual Layer DVD kan de film een langere speelduur hebbent.

Het aanpassen van de bitrate lijkt inderdaad de film lengte te verminderen maar wijzigt de kwaliteit van het beeld waardoor het film bestand kleiner (of groter) wordt. In uw voorbeeld wordt de kwaliteit van uw beeld dus minder en daardoor het bestand kleiner.

Veel succes

 

bobbiaan schreef op 17.07.2011 om 13:46 uur

Beste....,

We moeten eerst wat meer duidelijk hebben. Op welk type PC werk je en met welk besturing systeem. Dan het programma waarmee je werkt. Komen de gegevens vanaf een videorecorder naar de PC of op een andere manier. Als dit bekend is, kan er meer geantwoord worden wat er eventueel fout is gegaan.

Indien het als standaard AVI in de PC is ingevoerd dan zou zelfs die drie uur film op een standaard DVD passsen want de data wordt gecomprimeerd.

Ik zie de antwoorden graag van u.

Mvg

Bobbiaan

 

 

erwijninga schreef op 17.07.2011 om 15:14 uur

@ Bobiaan,

Dank voor je antwoord. Ik zal stuk voor stuk op je vragen ingaan. Ik heb een Fujitsu-Siemens PC met Intel Dual Core processor 2,8 Ghz. Intern geheugen is 1Gb. Tot nu toe heb ik altijd prima gewerkt met Magix Film op DVD 7. Heb vanaf de digitale camera meerdere malen DVD's gemaakt en dat ging goed. Nu heb ik een film gedigitaliseerd in het programma door hem op te nemen vanaf een video recorder. De interface daarvoor is een AverDVD EZmaker WDM videocapture interface die ook keurig door Magix wordt ondersteund. Tot zover lijkt er niets mis te zijn. De video wordt binnen Magix vastgelegd als een eigen bestand (.MXV), dus geen AVI.

Ik hoop dat je hier iets meer wijs mee wordt. Ik in elk geval nog niet.

Ed