Film over zetten van PC naar Laptop om te bewerken.

Yvonfilm schreef op 19.03.2016 om 17:36 uur

Hallo, na aanschaf van een nieuwe laptop kan ik helaas mijn filmcamera een Sony Handycam niet meer aansluiten aan de laptop omdat daar geen fire wire in zit. Is het mogelijk om de film in een PC in Magix te laden en daarna over zetten op een USB stick of een SD kaart, zo ja hoe     Zowel de laptop als de PC draaien op windows 10.  

Ik heb geprobeerd om het te kopieren naar een  usb stick maar in de laptop wil het niet open.

Yvonne.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.03.2016 om 18:57 uur

Hallo Yvon,

Om een goed antwoord te kunnen geven, kan je de Sony Handycam nader omschrijven. Welk type is het?

Groet,

Rob

Yvonfilm schreef op 19.03.2016 om 19:07 uur

Hallo, het is een Sony handycam DCR-HC37E het is er een met mini tapes hoop dat je hier genoeg aan heb.

Yvonne

mi-bo schreef op 20.03.2016 om 08:53 uur

Hallo Yvonne,
ik weet niet met welke versie van MAGIX vdl je werkt,
zorg dat je al wel een map heb gemaakt op je usb stick.
het volgende :je heb ook op je Pc ook vdl van MAGIX staan hier zit wel fire-wire op,
importeer dit geheel van je camera in vdl van je Pc,
dit is ruw materiaal, met veel MB's, dan ga je naar bestand exporteren, on gecomprimeerd, dit klik je open, dan vraagd het programma waar je het naar toe wil kopiëren, dan geef je de map aan van je usb stick dan wordt er een AVI files van gemaakt.
doe je usb stick in de laptop, start vdl op en zoek de usb stick op in verkenner van vdl, en importeren naar de tijdlijn.
veel succes met het mooie MAGIX product
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 20.03.2016 om 10:20 uur

Hallo Yvon,

1. Importeer je film, zoals je gewend bent, op de Windows 10 PC met firewire aansluiting.

2. Ga naar de map waar je de geimporteerde film hebt opgeslagen.

3. Kopieren de geimporteerd film naar een externe datadrager. (USB, externe hardeschjf)

4. Sluit de externe datadrager aan op je laptop en kopieer de gehele map naar je laptop toe. Hiermee voorkom je dat, wanneer je de externe datadrager heeft ontkoppelt en op een later tijdstip met je project wilt verdergaan, dezeniet meer gevonden kan worden en kan opstarten. Dit komt doordat het projectbestand MVP alleen maar uit verwijzigingen bestaat. Tenzij je het projectbestand ook opslaat op de externe datadrager en het projectbestand MVP vanaf de externe datadrager opstart.

Succes,

Rob

Yvonfilm schreef op 20.03.2016 om 11:39 uur

Hallo Yvon,

Om een goed antwoord te kunnen geven, kan je de Sony Handycam nader omschrijven. Welk type is het?

Groet,

Rob

Bedankt ik ga het proberen,

Groet Yvonne.