Film op DVD 7

GerardtB schreef op 28.08.2024 om 20:54 uur

Ik heb nog een versie van "Film op DVD 7". Deze heb ik ooit gebruik om VHS videobanden om te zetten naar DVD. Helaas krijg ik de software niet meer geïnstalleerd (nog wel een geldige licentie bij Magix). Graag advies hoe ik deze versie van de software weer actief krijg dan wel hoe ik kan migreren naar een andere versie voor video-opnames?

Reacties

johnebaker schreef op 28.08.2024 om 22:19 uur

@GerardtB

Hallo

Magix Movies on DVD 7 is obsolete, if you are trying to install on Windows 10 or 11 it is not compatible, nor can it be activated.

The nearest Magix program available is Photostory which can be used for capturing tapes to computer, however it may not be able to use the old Magix USB capture device, wou would need a Windows 10 or 11 compatible device.
 

Magix Movies op DVD 7 is verouderd, als u het op Windows 10 of 11 probeert te installeren is het niet compatibel en kan het ook niet worden geactiveerd.

Het dichtstbijzijnde Magix-programma dat beschikbaar is, is Photostory, dat kan worden gebruikt voor het vastleggen van tapes op de computer, maar het kan mogelijk niet het oude Magix USB-vastlegapparaat gebruiken, u zou een Windows 10 of 11-compatibel apparaat nodig hebben.

HTH

John EB

Laatst gewijzigd door johnebaker op 28.08.2024, 22:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

VPX 16, Movie Studio 2025, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

Bol schreef op 29.08.2024 om 15:13 uur

@GerardtB

Hallo Gerard,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Zoals @johnebaker al aangeeft, is Film op DVD 7 uit 2009 sterk verouderd. Ook al zou u film op dvd 7 nog via de DVD kunnen installeren, dan is het nog maar de vraag of film op dvd 7 feilloos werkt onder Windows 10 | 11.   

....Deze heb ik ooit gebruik om VHS videobanden om te zetten naar DVD.....

Deed u dit via een FireWire aansluiting of met een Magix Video omzetter?

Voor zover ik het kan beoordelen is het digitaliseren van VHS videobanden niet mogelijk met Magix Photostory 20xx. Als u VHS videobanden wilt digitaliseren, dan raad ik u sterk aan om de nieuwste Red uw Video aan te schaffen. Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd

Wanneer u nog een FireWire kaart hebt / gebruikt, dan adviseer ik u om Magix Video Deluxe 2025 Premium / plus aan te schaffen. Hiermee kunt dan uw videobanden dan ook digitaliseren. Zie: Video deluxe: Creatieve Videobewerking. Eenvoudiger Dan Ooit. | MAGIX en Analoge video-opname (magix-hub.com)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 29.08.2024, 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

GerardtB schreef op 29.08.2024 om 19:42 uur

Beste Rob,

Hartelijk dank voor het advies. Ik gebruikte de Magix Video omzetter.

Ik zat al te zoeken wat het beste alternatief zou zijn. Dan lijkt me de nieuwste Red uw Video versie wel het meest voor de hand liggend.

Nogmaals dank.