film menu afspelen

rvitesse schreef op 04.02.2013 om 09:05 uur

Ik heb een film op blue ray gebrand met een menu. Als ik deze afspeel, begint de film met dit menu. Ik zie de knoppen "play" en "chapters", echter deze zijn beide niet met de afstandbediening (of op een andere manier) te activeren. Kortom: ik kom niet verder dan dit film menu. Op de computer kan ik met de muis over het scherm dus daar kan ik wel aanklikken. Dus ze zijn er wel en werken ook.

Wie weet wat ik fout doe?

Reacties

emilelucienne schreef op 04.02.2013 om 10:57 uur

"Chapters" geeft elk onderdeel weer dat door u werd aangevinkt t;t.z. wanneer je een film hebt gemaakt met verschillende onderdelen die je eventueel apart wil bekijken dien je bij de opmaak van uw film "markers" te plaatsen. Als je dan op "chapters drukt zal hij je alle onderdelen tonen en hoef je slechts het gekozen onderdeel aan te tikken dat moet worden afgespeeld.

Waar vind je nu deze "markers"? Ga naar "bewerken" en onderaan zul je "markers" opmerken.Succes

rvitesse schreef op 06.02.2013 om 09:23 uur

Hartelijk dank voor je antwoord.........echter, ik vertelde dat ik play en chapter zie staan. Chapter wordt pas weergegeven indien er hoofdstukken zijn aangemaakt. Dus markers zijn al gezet bij bewerken. Op de computer kan in het menu met de muis op play en chapter drukken en zal vervolgens de film spelen of naar de hoofdstukken gaan. Druk ik echter op de afstandbediening links in het beeldscherm van Magix (op de pijltjes), dan gebeurt er niets. Oftewel ik kan play of chapter niet laten oplichten om vervolgens op OK te drukken en een keuze te maken. Dit gebeurt ook na het branden en afspelen op de TV. Met de afstandbediening van de Blue ray speler kan ik play of chapter niet laten oplichten om vervolgens op OK te drukken. Aangezien ik op TV niet met een muis kan bewegen blijf ik vastzitten in het menu. Ik ben bang voor een software fout, aangezien bij het encoderen van de film, het programma bij sommige menu's vastloopt.