Film in 3 delen/documenten in Premium Video DeLuxe 16

lianneke schreef op 20.06.2011 om 23:35 uur

Ik heb een lange film die ik moet bewerken. Drie dagen film van zo'n 5 uur film. Deze ga ik tijdens het bewerken drastisch inkorten. Ik ben begonnen met het importeren en bewerken van dag 1. Alles prima. Nu heb ik de beelden van dag 2 erachter geimporteerd. Maar nu merk ik dat ik tijdens het bewerken veel schokkende beelden krijg. Dus ik vermoed dat het te lang is. Nu heb ik geprobeerd  om dag 2 in een nieuw document te zetten. Maar wanneer ik dit na het bewerken wil kopieren en achter dag 1 wil plakken gaat dit niet. Het klembord blijft leeg. Weet iemand wel een mogelijkheid om dit in 3 delen te maken en later achter elkaar te plakken?

Ben benieuwd.

Groetjes

Lianne

Reacties

magixagent schreef op 21.06.2011 om 18:07 uur

Uw verhaal gelezen, u werkt met de classic versie van vdl 16, dit betekend dat U geen avchd//hdd kan bewerken. U heeft de beelden via een fire-wire kabel geïmporteerd in vdl 16, in plaats van 5 uur achter elkaar te zetten , kunt u uiteraard ook dag 1 alleen op de tijdlijn zetten en bewerken, is dit project klaar dan kunt u het opslaan als met een naam of exporteren naar Video als Magix video, dit komt dan in verkenner als mxv te staan( een klaar project) dit doet u ook met de andere dagen, dan heeft u 3 /4 projecten sleep dit naar de tijdlijn, en u kunt het zonder problemen branden.
U spreekt nu over avchd daar heeft u een krachtige Pc voor nodig en een krachtige grafische kaart.
Op een dvd kan U het beste maximaal 1 uur beelden branden dat is het beste kwaliteit,
Avchd maximaal 25 minuten,
wilt u meer op dvd zetten dan is dual-layer een volgende advies, wat betreft het schokken, toets de Y toets in ga naar video/audio en bij bewerken kunt u de resolutie op half of kwart zetten dan krijgt de Pc wat meer lucht en zal het schokken minder zijn,
Magix heeft wel de kracht als het op de tijdlijn schokt en het is gebrand dan is dit niet meer te zien
gr

lianneke schreef op 21.06.2011 om 19:47 uur

Hallo

Alvast bedankt voor uw reactie. Maar......ik heb niet de classic versie maar Premium DeLuxe 16. En de film is niet met een fire-wire kable er op gezet maar met een usb kabel. Eigenlijk vind k het wel vreemd dat dit aantal tijd niet  er op kan. Ik heb de scenes van dag 2 nu bijvoorbeeld gehalveerd en samen met de bewerkte scenes van dag 1 in 1 document gezet. In totaal staat er nu maar voor 1 uur film op. Enig idee waarom hij dan toch bljft schokken? Wanneer ik op een scene ga sta en ik start de film dan schokt hij en het laatste stukje van de scene blijft het beeld trillen/hangen. En dat dus bij elke scene!

Hopelijk heeft u hier voor me een passende reactie op. Mijn voorkeur gaat er natuurlijk naar uit om alles in 1 document te krijggen. Maar als het niet anders kan is bovenstaand ook een alternatief.

Groetens

Lianne