Reacties

mi-bo schreef op 19.04.2021 om 15:51 uur

@Arntz

Beste Arntz.

Een vraag waar komen de beelden vandaan, is dit van een mobile dan is Uw probleem te verklaren.

Wat verticaal is opgenomen zal gekanteld worden afgespeeld.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Arntz schreef op 19.04.2021 om 16:39 uur

Nee, de filmbeelden staan op de harde schijf van mijn computer. Het gaat al jaren goed, maar ineens kantelt het beeld bij het importeren.

mi-bo schreef op 19.04.2021 om 16:59 uur

@Arntz

Beste Arntz.

Dank voor Uw Feedback.

Als ik het goed heb begrepen,zijn het oude bestanden die goed op de harde schijf staan,met importeren in MAGIX Vdl zijn de beelden gekanteld ,is dit correct.

M.vr.gr

Michael

Arntz schreef op 19.04.2021 om 17:24 uur

Klopt.

mi-bo schreef op 19.04.2021 om 17:28 uur

@Arntz

Beste Arntz.

Ik zou U graag willen helpen,maar een goed antwoord kan ik u schuldig blijven.

U kunt misschien het beste een ticket aanmaken,

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

MAGIX support zal u zeker verder kunnen helpen

M.vr.gr.

Michael

2 x Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

Arntz schreef op 19.04.2021 om 17:30 uur

Beste Michael

Bedankt voor het meedenken.

Gr. Arntz

Bol schreef op 19.04.2021 om 17:51 uur

@Arntz

Hallo Arntz,

Uw probleem komt mij zeer bekend voor. Gebruikt u soms horizontale en verticale opnames? Als ik een verticale opname eerst op de tijdlijn zet en daarna een horizontale opname, dan draait bij mij de horizontale opname 90 graden. zie afbeelding.

  • Beeld 1 is een MP4 bestand verticale gefilmd met mijn telefoon.
  • Beeld 2 is een MTS bestand gefilmd met mijn Sony camera

Voor zover ik het kan beoordelen is dit een bug in het VDL programma. Dit probleem los ik op door Effecten - Weergave/animatie - Rotatie/spiegeling.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arntz schreef op 22.04.2021 om 11:53 uur

Beste Rob

Ik heb dit geprobeerd en krijg de film horizontaal, maar het beeld is te klein. Moet daarna de film beeldvullend trekken, maar die loopt dan hortend en stotend. Is niet echt een oplossing.

Ik kan beter Vdl opnieuw installeren of teruggaan naar een oudere versie. Dit is zeer irritant.

Vr.gr Arntz

mi-bo schreef op 22.04.2021 om 12:28 uur

@Arntz

Beste Arntz.

Dit is geen positief bericht.

Heeft U MAGIX Support nog benaderd, wat zij voor oplossing hebben.

Via de Support krijgt U namelijk een link voor systeemcheck, en geeft men advies.

Is het niet per ongeluk de grafische (video)kaart, die niet krachtig genoeg is voor deze versie.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Arntz schreef op 22.04.2021 om 12:35 uur

Beste Michael

Ik heb nu Support benaderd en wacht even af wat zij bedenken.

Met vr gr

Arntz

Bol schreef op 22.04.2021 om 12:38 uur

@Arntz

Hallo Arntz,

Ik heb er (nog) geen verklaring voor, dat als u Rotatie/Spiegelen toepast, uw film wel horizontaal komt te staan maar dan kleiner en u de film beeldvullend moet trekken. Voordat u Magix Video Deluxe opnieuw installeert, kunt u nog eens het volgende proberen, als u dit nog niet gedaan hebt.

Doe het volgende:

  • ga naar bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arntz schreef op 22.04.2021 om 12:41 uur

Beste Rob

Ga ik gelijk proberen

Met vr gr

Arntz

Arntz schreef op 22.04.2021 om 13:00 uur

Heeft niet geholpen. Het vreemde is dat niet alle opnames kantelen. En als het niet via importeren lukt ,lukt het soms wel via kopiëren. Meerdere opnames tegelijk invoegen probeer ik al helemaal niet meer.

M vr gr

Arntz

Bol schreef op 22.04.2021 om 14:32 uur

@Arntz

Hallo Arntz,

Ik ga er even vanuit, dat u VDL 2021 op uw PC hebt staan. Wat u nog eens zou kunnen doen, is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Deze zou wel eens corrupt zijn geworden. Let op!! Nu wordt naast de programma-instellingen ook uw persoonlijke instellingen gereset. Wanneer u VDL 2021 weer opstart, dan worden dit bestand weer automatisch aangemaakt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Arntz schreef op 29.04.2021 om 19:19 uur

Hallo Rob,

Videodeluxe.ini verwijderen heeft niets geholpen. Ik denk toch dat het programma vervuild is geraakt.

Support is ermee bezig, maar tot nu toe nog geen oplossing.

Kees-Haremaker schreef op 02.05.2021 om 11:10 uur

Hallo Arntz, heeft u al geprobeerd om na het draaien de film te selecteren in het spoor en dan te kiezen voor
positie/Grootte zie plaatje



en dan te kiezen voor 1280x720 of een grotere maat met de verhouding 16x9
Mvg Kees

Arntz schreef op 02.05.2021 om 13:48 uur

Ik ben er achter gekomen dat ik geen Mp4 filmpjes moet invoegen. Deze opnames heb ik moeten kantelen om ze horizontaal te krijgen. Dit geeft verstoring in het maken van de film. Geen gekantelde Mp4 filmpjes en alle opnames worden horizontaal geïmporteerd. Ik ben een blij mens. Hartelijk dank voor het meedenken.