Film exporteren met daarin menunavigatie zonder te branden

info536 schreef op 17.10.2013 om 19:56 uur

Dag,

ik wil een film exporteren vanuit Magix naar mpeg-2 en daarin ook de menunavigatie mee-exporteren die ik in het scherm 'branden' heb gemaakt. Dit omdat we alles op een externe harde schijf bewaren en van daaruit de film willen bekijken op TV. Daarbij willen we van scene naar scene kunnen klikken.

Wat ik in Magix aantref is een branden-scherm en een exporteren-scherm, waarbij in het exporteren-scherm de mogelijkheid tot het aanbrengen van navigatieknoppen in de film ontbreekt.

Weet iemand de oplossing?

Reacties

RiViS schreef op 17.10.2013 om 23:57 uur

De navigatie middels knoppen is gebaseerd op afspelen via een dvd speler, die daartoe geëigend is.

Vanaf een harde schijf zul je (denk ik) afspelen door te starten vanaf de opgeslagen filmnamen (bv mbv de afstandbediening). Als je dan de diverse scenes apart wilt laten starten, zul je de film in overeenkomstige delen moeten exporteren.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 18.10.2013 om 16:12 uur

Beste,

U zou uw films in ISO-format via MAGIX brandprogramma kunnen branden. Dit kan, zowel in Bluray als DVD zijn.

U zou dan Mediaplayer kunnen kopen en deze via een HDMI ingang aansluiten op uw TV.

Let bij de aankoop wel op, dat hij ISO-bestanden met MENU-besturing ondersteund. 

U sluit, op de Mediaplayer, uw externe HD-schijf aan met daarop de ISO-bestanden.

Een ISO-bestand bevat uw film inclusief Menu.

Succes,

Rob