Hallo ,
ik gebruik de laatste nieuwe versie 18 van video deluxe premium met de recentste update.
graag zou ik de opnames van mijn camera sony K4 (welke beelden opslaat in XAVC S / UHD codec MPEG4 H264 3840x2160 MP4) monteren tot een film en deze dan optimaal exporteren en opslaan op de harde schijf en een externe harde schijf.
bedoeling is om dan de externe harde schijf te verbinden via USB met een K4 TV en de film in K4 kwaliteit te bekijken.
het importeren en monteren van de XAVS S bestanden lukt zonder problemen , het exporteren lukt wel maar volgens mij niet in het UHD formaat.
ik heb een klein test projectje gemaakt en dit 3 maal geëxporteerd , 1 maal als mpeg4 AVCHD 1920x1080 M2TS , 1 maal als mpeg4 HDTV 1920x1080 MP4 en 1 maal als mpeg4 UHD 3840x2160 MP4 (deze heb ik wel zelf moeten definiëren als preset omdat hij niet beschikbaar is als vooringesteld selecteerbare preset)
als ik de testfilmpjes bekijk zie ik eigenlijk geen merkbaar verschil en als ik naar de bestandsgrootte kijk merk ik op dat AVCHD M2TS 49.1MB groot is , HDTV MP4 35.6MB groot is en UHD MP4 slechts 24.3MB groot is . Het is dus wel normaal dat M2TS groter is dan MP4 in full hd maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat UHD kleiner is dan beide full hd filmpjes.
hieronder enkele data ter info
iemand ervaring daarmee en/of goede raad ?
groetjes Robin