Film brand VOB bestanden. Hoe kan ik gewoon film branden?

adnil95 schreef op 21.08.2016 om 18:13 uur

Ik heb zojuist een film van ongeveer een uur gebrand op dvd, maar nu staan er alleen bestanden op die niet direct de film kunnen afspelen. Het zijn:

Video_TS.BUP
Video_TS.IFO
Video_TS.VOB
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.VOB
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Hoe kan ik de film branden zo dat het in film format op dvd komt en dus direct afgespeeld kan worden? 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 21.08.2016 om 18:35 uur

Beste,

Je heb de DVD met de windows verkenner geopend en zie de bestanden staan zoals je beschrijft.. Je kan deze gebrande DVD op een DVD-speler afspelen. Waneer je deze wilt afspelen via de computer dan moet je een afspeel programma downloaden en installeren

Je kan VLC mediaplayer hiervoor gebruiken. http://www.videolan.org/vlc/

Succes,

Rob

adnil95 schreef op 23.08.2016 om 19:33 uur

Beste Rob,

adnil95 schreef op 23.08.2016 om 19:56 uur

beste rob,

Is het mogelijk om via de mail of telefonisch contact te hebben hierover?

Linda

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2016 om 20:02 uur

Beste,

Wat is het merk van je dvd speler. Wat voor DVD's gebruik je? Zijn dit DVD+R of DVD-R? 

Wat betreft VCL mediaplayer, daar moet je de DVD gewoon mee kunnen afspelen.

Klik eens met de muis op het hoofdmenu.

Dat de kwaliteit lager is, ligt meestal aan de resolutie van de computerscherm.

Groet,

Rob

adnil95 schreef op 23.08.2016 om 20:33 uur

Ik heb een Asus externe brander, een maand of 2 geleden gekocht dus is zo goed als nieuw. Mijn laptop is een XPS 13 van DELL van ongeveer een jaar oud met Windows 10 dus ook daaraan zou het niet hoeven liggen. Ik gebruikt DVD+R DL dvd's 8,5GB.

Vooral de tekst en de het beeld van het hoofdmenu zien er niet scherp uit. Als ik op play klik wordt de film inderdaad gewoon afgespeeld en is het beeld wel scherp.

Groeten,

Linda

adnil95 schreef op 23.08.2016 om 20:45 uur

Als ik de film start in het VDL programma staat er onder in beeld dvd:///D:/ en gaat naar een tijd weg.  Is er een mogelijkheid om dit niet in beeld te krijgen

Dankje

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2016 om 21:45 uur

Hallo Linda,

Ik bedoel niet je externe brander, maar de DVD-speler, die aan de TV is gekoppeld. 

Wat is de filminstellingen, waarmee je het project op de tijdlijn van VDL ???? staat.

Wanneer dit 1920 x1080 px is, zal dit een scherpere weergave geven dan een VOB bestand, die maar een resolutie heeft van 720 x 576 px.`

Start VLC op en druk op Ctrl+P. Je komt nu in Eenvoudige voorkeuren. Klik op "Ondertitels / OSD en haal het vinkje weg bij "Mediatitel weergeven bij starten van video"

Succes,

Rob

Aanvulling 23-08-2016 21:50 uur

Ik zie dat je DVD+R DL gebruikt. Het kan zijn dat de DVD speler deze niet ondersteund.

adnil95 schreef op 23.08.2016 om 22:18 uur

Hi,

De dvd speler is van Philips, maar die is behoorlijk oud, dus dat kan een reden zijn dat hij geen gebrande dvd's speelt. 

Dit zijn de instellingen van de film, moeten deze anders zijn zodat hij niet in VOB bestanden brandt? 

Excusesn voor mijn vele vragen maar dit is de eerste keer dat ik echt een film maak en brandt.

Dankje,

Linda

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2016 om 22:38 uur

Hallo Linda,

Je schrijft dat de DVD speler een Philips is. Welke is type het, dan kan ik in de handleiding zien wat deze speler aankan.

De filmfragmenten zijn opgenomen op 1920 x 1080 px 30 frames per seconde. Dat verklaar dus dat op de tijdlijn het beeld scherper is dan na het branden op een DVD.

Na het branden wordt dit 720 x 576 px 25 frames per seconden. Je zal het niet scherper kunnen krijgen., tenzij je brand als blu-ray. Maar dan moet je wel een blu-ray speler hebben.

Groet,

Rob

adnil95 schreef op 23.08.2016 om 22:51 uur

Hi,

De type philips dvd speler is HTS3100. 

Dus als ik het goed begrijp ligt het aan de opnames dat het beeld niet zo scherp is. Is er geen manier om door ergens de instellingen te veranderen dit wat te verbeteren? Wat ik gek vind is dat ook het dvd menu en de tekstregel die daaronder staat niet scherp is, en dat heeft toch niets te maken met de opname,

Linda

Voormalige gebruiker schreef op 24.08.2016 om 11:00 uur

Linda,

DVD speler Philips HTS3100 kan geen DVD+R DL afspelen. zie afbeelding

Beeldopnames.

Het ligt niet aan de opnames, deze opnames zijn uitstekend, echter als u deze op een DVD brand gaat de scherpte van de opnames achteruit. Dit komt doordat het project (film) naar een lagere resolutie wordt gecodeerd.

Kan je antwoord geven op de volgende vragen:

1. Met welke versie van Magix Video de luxe werk je?

2. Waarom gebruik je DVD+R DL?

Groet,

Rob

adnil95 schreef op 24.08.2016 om 14:41 uur

Hi Rob,

De film is van de bruiloft van mijn zus en wil graag de film kado doen en dacht daarom deze op dvd te branden. Het is wel jammer dat door het branden juist de kwaliteit van het beeld achteruit gaat. Maar ik weet zo niet wat een andere optie zou zijn dan deze te branden en te geven.

De DVD+R DL had ik thuis nog echt dacht dat dit oke was. kan ik betere andere dvd's gebruiken?

Ik gebruik video delux 17

Linda

Voormalige gebruiker schreef op 24.08.2016 om 15:23 uur

Linda,

Je zou twee dingen kunnen doen.

1. koop DVD+R 4,7 GB en brand je project erop. Op een DVD kan je ca. 90 minuten aan film branden. Kijk via de TV hoe het resultaat is.

2. start VDL 17 (die heb ik niet meer) op en ga naar: Bestand / film exporteren / video als Mpeg-4. Deze kan je dan afspelen op de computer in een hoge resolutie. Je kan deze dan op een USB stick als kado geven. Het enige wat je niet heeft is een diskmenu.

Succes,

Rob

adnil95 schreef op 26.08.2016 om 23:11 uur

Hi ROb,

Helaas geven de dvd+R hetzelfde resultaat en kunnen niet met de dvd speler die we hebben afgespeeld worden. Ook is de resolutie hetzelfde en dus niet zo best als met de DL dvd's.  ik heb geprobeerd de film op de usb te exporteren maar het lijkt niet echt iets te doen en het komt er niet op. Geen idee waarom niet, ik heb verschillende dingen geprobeerd.

linda

mi-bo schreef op 27.08.2016 om 11:01 uur

Hallo Linda,
alle correspondentie met Rob met goede adviezen gelezen, is de dvd al op een andere dvd speler afgespeeld, en een optie ( zal geen reclame maken) een dvd speler bij de blokker kopen en alle problemen zijn opgelost. Die speelt namelijk alles af
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 27.08.2016 om 14:55 uur

Hallo Linda,

Je kan natuurlijk een nieuwe DVD speler kopen, maar ik denk dat VDL 17 de gebrande DVD niet afdoende finaliseerd. (afsluiting). Dit komt doordat u een Home cinemaset heeft die meer ca. 10 jaar oud is.

Disk branden

Wat je nog zou kunnen doen is het volgende:

1. zet je project op de tijdlijn van VDL 17

2. klik op branden en kies dan DVD branden

3. Kies in optie 1. brander - image recorder (ISO-bestand)

4. Klik op branden en geef een bestandsnaam en kies een map

5. Je kan dit ISO bestand dan branden op een DVD+R met http://www.anyburn.com/ (freeeware)

Mpeg-4 bestand

Ik weet niet meer of dit ook VDL 17 al aanwezig was.

1. klik op rechtsboven in de werkbalk op Exporteren

2. klik op: "Als videobestand uitvoeren"

3 kies de kwaliteit.

4. klik op video opslaan

5. geef een bestandsnaam en kies een map

6. Nu kan je het bestand kopieren naar een USB stick

succes,

Rob

adnil95 schreef op 29.08.2016 om 17:42 uur

Hi Rob,

Ik lees net je berichtje. Dankjewel voor de nieuwe aanwijzingen en opties. Ik ga het zeker proberen! Ik was niet van plan om een nieuwe dvd speler te kopen maar wilde testen of de dvd dan speelbaar was op een dvd speler omdat de film een kado is. Hopelijk lukt het nu met jou aanwijzigingen om het op een andere manier te branden en om evt op een usb te zetten en minder kwaliteit verlies te hebben van de film.
Wat is het verschil om het op deze manier te branden ipv van andere manier? 

Groeten,

Linda

Voormalige gebruiker schreef op 29.08.2016 om 22:45 uur

Hallo Linda,

Heb je de eerdere gebrande DVD al eens bij een vriend of een familielid uitgeprobeerd?

Ik denk dat als je een ISO bestand brand, de DVD beter wordt afgesloten. Zeker weten doe ik dat niet. Uitproberen is mijn devies.

Groet,

Rob