Het is niet mogelijk om een op dvd opgenomen film te bewerken (op de computer)met mijn video de luxe programma. Bij het afspelen van de dvd in een recorder wordt de film normaal getoond c.q. afgespeeld.
Is die dvd zelf gebrand of is het een commerciele dvd?
Welke versie VdL is het?
groet,
Rijk
Ben niet zo goed op de hoogte van de te volgen procedure voor het beantwoorden maar mijn DVD is zelf gebrand en de versie van VdL is: MX Plus! Tot zover alvast dank! grtn. Jan.
Het gaat niet zo zeer om de te volgen procedure als wel om de gegevens die voor de beantwoorders van belang zijn. Daarom is het goed om bij elke vraag aan te geven om welke programmaversie het gaat. De andere vraag was bedoeld om te checken of het soms een beveiligde dvd kan zijn, nu hij zelf gebrand is, zal dat niet het geval zijn. Hier komt mijn advies:
Plaats de dvd in de speler op je pc. In de mediapool zie je nu de dvd titel links staan. Als je er op klikt krijg je rechts een aantal bestanden te zien. Die kun je naar de tijdlijn slepen. Dat kost wel wat tijd, want elk bestand wordt eerst op je pc opgeslagen. Je ziet een schermpje waarop je de opslaglocatie kunt instellen, kies daarna voor "opslaan" en wacht totdat het stuk film op de tijdlijn staat. Zo doe je met alle bestanden die je wilt bewerken.
Tot zover als in de beantwoording genoemd en beschreven, ging het steeds goed! Als ik nu het bestand (genoemd: VR-Movie.VRO) echter naar de tijdlijn sleep verdwijnt het meteen. Zal ongetwijfeld aan mijn deskundigheid liggen.
Mogelijk zit het in de extensie .VRO. Je kunt proberen die te wijzigen in .MPG, of misschien .VOB, daarvoor zul je het bestand denk ik eerst moeten kopiëren naar de harde schijf, dat kan in de Windows Verkenner. Even wat experimenteren.