Film bestanden over zetten

ghvandalum schreef op 06.09.2012 om 22:53 uur

Met veel plezier gebruik ik Magix video deluxe mx premium. Nu wil van mijn camcorder overstappen naar een Pro HD video camera van Sony de Sony HVR HD1000E. Kan ik  zonder problemen mijn film fragmenten overzetten met mx premium.

HVR-HD1000E features:
HD 1080-video
1/2.9-inch ClearVid CMOS Sensor
HDV- of DV-indeling
Carl Zeiss Vario-Sonner T-lens
10x zoom
Super SteadyShot
LCD-scherm en viewfinder
Camera Control Ring
Lange accuduur
Smooth Slow Record
Super NightShotTM
Photo Mode

Reacties

Cinecor schreef op 07.09.2012 om 09:26 uur

Wat is uw vraag?

mi-bo schreef op 07.09.2012 om 11:04 uur

Beste,
 Dit is geen enkel probleem,Uw Magix programma kan avchd bestanden aan.
De beste werk wijze is sluit Uw camera aan naar de PC open vdl mx prem, dan klik u op de rode balk onder preview scherm, hier geeft u aan dat u met avchd werkt, dan gaat er een scherm open en zal direct uw camera erkennen, en tegelijk ( ligt er aan hoe snel Uw grafische kaart is) zullen alle projecten die op de camera staan in een venster worden gezet door deze aan te vinken of alles te activeren wordt het op tijdlijn gezet, en u kunt gaan monteren.
veel succes met het monteren

gr

brleerentveld schreef op 07.09.2012 om 12:11 uur

Beste mi-bo,

Even een vraag na aanleiding van uw antwoord

De nieuwe camera die ghvandalum wil kopen of al heeft gekocht gebruikt dv mini tape

moet je dan toch aangeven dat je met AVCHD wekt?

met vriendelijke groet,

Henny

Cinecor schreef op 07.09.2012 om 13:19 uur

Beste mi-bo,

Even een vraag na aanleiding van uw antwoord

De nieuwe camera die ghvandalum wil kopen of al heeft gekocht gebruikt dv mini tape

moet je dan toch aangeven dat je met AVCHD wekt?

met vriendelijke groet,

Henny

De camera die genoemd wordt is feitelijk geen echte professionele camera, maar oogt wel als zodanig (Je wordt door de meeste leken dan als een prof beschouwd...). We hebben te maken met een consumentencamera, uitgevoerd als schoudercamera. Geschikt voor degenen die veel reportages willen maken (voor bijv TV maar ook bruidsreportages e.d.) en niet opzien tegen een grotere en lastiger te hanteren camera voor het overige filmwerk.  De camera heeft inderdaad een miniDVband als opnamemedium. Dat betekent HDV in de resolutie 1440x1080. Dat is beslist dus geen AVCHD zoals bi-mo schrijft (resolutie 1920x1080). Zijn verdere omschrijving van allerlei handelingen is dus niet van toepassing.

De HDV kan gewoon met een firewire gecaptured worden. Dat gaat met het gratis programma HDVSplit uitstekend en tevens met onmiddellijke scènedetectie (even Googlen). Dus zonder dat er NLEsoftware aan te pas komt!  Alle gemaakte shots worden dan direct als afzonderlijke bestanden op de harde schijf opgeslagen en kunnen daarna worden bewerkt in alle fabrikaten bewerkingssoftware, ook dus met Magix Video deLuxe.

ghvandalum schreef op 07.09.2012 om 14:37 uur

Beste,

Daar zit dus ook een beetje het probleem, Cinecor vermeld in zijn antwoord dat de HDV gewoon met een firewire gecapured kan worden.Maar ! dan moet je wel een firewire aansluiting hebben. Op mijn nieuwe PC zit van alles aan aansluitingen behalve firewire. In het menu overzetten van MX premium kan ik kiezen uit DV of HDV maar wat als die vraagt om en firewire aansluiting.

Ik heb dat gehad bij een wat oudere Sony camcorder maar tevergeefs. Bij de camcorders die ik nu heb is het bijna plug and play zo makkelijk. Dus ik wil straks niet tegen dat probleem aanlopen met een nieuw aan te schaffen camera.

Groet

brleerentveld schreef op 07.09.2012 om 17:15 uur

Beste,

Als u  wilt overstappen op de Sony HVR-HD1000E dan moet er een firewire kaart in de computer gezet worden

of een andere camera bv de Sony HXR-MC2000E de opnamen kunt u met USB overzetten op de computer

Groet.

Henny

Cinecor schreef op 07.09.2012 om 20:38 uur

Beste,

Daar zit dus ook een beetje het probleem, Cinecor vermeld in zijn antwoord dat de HDV gewoon met een firewire gecapured kan worden.Maar ! dan moet je wel een firewire aansluiting hebben. Op mijn nieuwe PC zit van alles aan aansluitingen behalve firewire. In het menu overzetten van MX premium kan ik kiezen uit DV of HDV maar wat als die vraagt om en firewire aansluiting.

Ik heb dat gehad bij een wat oudere Sony camcorder maar tevergeefs. Bij de camcorders die ik nu heb is het bijna plug and play zo makkelijk. Dus ik wil straks niet tegen dat probleem aanlopen met een nieuw aan te schaffen camera.

Groet

Het probleem is dus niet de camera maar de pc! De pc moet dus voor een DV of HDV camera worden voorzien van een firwirekaart met een kabeltje dat in de camera past (welke staat in de handleiding).  Geen kostbare zaak, kost enkele tientjes. De bedoelde camera is overigens al een poos op de markt. Het is het overwegen waard om een meer eigentijdse HD camera met SD card aan te schaffen. Er hoeft dan niet gecaptured te worden want een USB is dan de aangewezen verbinding met de pc.

Voormalige gebruiker schreef op 07.09.2012 om 22:53 uur

Hallo GH.

Heeft u geen handleiding voor de HVR-HD1000. Ik heb er een voor u op het internet gevonden. 

http://www.gebruikershandleiding.com/Sony-HVR-HD1000/preview-handleiding-325169.html

Zelf zou ik in overweging neme om wat Henny al schrijf om een Sony HXR-MC2000E aan te schaffen. Voor specificatie zie: http://www.foka.nl/site/sony-hxrmc2000e-p-36066.html

Succes met uw keuze.

Robvroe1

Cinecor schreef op 08.09.2012 om 09:51 uur

Hallo GH.

Heeft u geen handleiding voor de HVR-HD1000. Ik heb er een voor u op het internet gevonden. 

http://www.gebruikershandleiding.com/Sony-HVR-HD1000/preview-handleiding-325169.html

Zelf zou ik in overweging neme om wat Henny al schrijf om een Sony HXR-MC2000E aan te schaffen. Voor specificatie zie: http://www.foka.nl/site/sony-hxrmc2000e-p-36066.html

Succes met uw keuze.

Robvroe1

De 2000 is zeker te verkiezen boven de 1000. De laatste is eigenlijk al weer een ouder type.

Bedenk echter wel goed WAAROM je een schoudercamera wilt gaan aanschaffen.  Het is een typische "reportagecamera", d.w.z. voor het gebruik bij het maken van reportages. Voor het spontane, enigszins snelle werk van de TVreporter en vergelijkbaar. Groot voordeel is dat je met zo'n camera in het openbaar al gauw voor vol wordt aangezien en iedere leek meteen denkt dat je van de TV bent...Ze gaan dan voor je opzij en je kan overal gemakkeijk bij om goede opnamen te maken. Een groot nadeel is het filmen op andere specifieke besloten locaties waar je een film wilt maken. Bezoekers met een kleine consumentencamera worden gewoon toegelaten en kunnen vrij hun opnamen maken, maar iemand met een schoudercamera wordt voor een commerciële prof aangezien: geen toestemming om te filmen!  Een andere nadeel kan de omvang en het gewicht van de camera zijn. Voor vakantiefilm, enz natuurlijk ongeschikt.