film

azandvliet2 schreef op 16.06.2012 om 18:02 uur

hallo ik ben aad; mijn probleem is ineens begonnen nog nooit ergens geen last van gehad; mijn probleem is het volgende mijn camere is een sony hdr-ux 7e bij het opnemen van films gaat alles goed op de camera,maar zet ik het over op magix video de luxe mx dan krijg ik de complete film geimporteerd op de pc maar kan alleen het eerste fram (dat is dan een soort foto) zien, verders niets maar wel al het geluid gaat verder, ik heb altijd totaal geen problemen met magix gehad dit is ook ineens gekomen,ik heb pas alle updates binnen gehaald weet iemand een oplossing met vr.gr.aad

Reacties

lucky_me schreef op 16.06.2012 om 19:15 uur

Hallo

Mijn eerste idee was het uitvoeren van een systeemherstel (start/ bureauaccessoires/ systeemwerkset/ systeemherstel) en dit omdat je aangaf dat je net een update binnenhaalde. toen bedacht ik dat het misschien gewoon komt omdat er in de programma-instellingen/ tapblad video-audio onder arranger een vinkje staat bij "eenvoudige weergave video-objecten (eerste en laatste beeld)". Misschien eerst hier naar zien en indien dit niet de oorzaak is probeer je onder instellingen "programma-instellingen terug zetten op standaard waarden"

Wanneer niets van dit alles help denk ik dat er iets verkeerd gegaan is bij het installeren van de updates en dan kan je systeemherstel toepassen. De pcwordt opnieuw geplaatst in de toestand zoals hij stond voor het installeeren van de updates

Luc

Cinecor schreef op 16.06.2012 om 22:55 uur

Bedoel je dat een clip op de tijdlijn maar één stilstaand beeld weergeeft in de previewmonitor?

azandvliet2 schreef op 17.06.2012 om 12:37 uur

bedankt voor jullie snelle en acuratesse antwoorden het probleem is opgelost ,ik heb het programma terug gezet op standaard waarde,nogmaals mijn dank;   vr.gr. aad

Cinecor schreef op 17.06.2012 om 18:21 uur

bedankt voor jullie snelle en acuratesse antwoorden het probleem is opgelost ,ik heb het programma terug gezet op standaard waarde,nogmaals mijn dank;   vr.gr. aad

Je bedoelde dus kennelijk de plaatjes in de weergave van een clip op de tijdlijn. Dat zijn  slechts indicatieve aanduidingen die van gen enkele invloed zijn op de montage. De plaatjes stemmen ook niet overeen met de plaats van de frames, dus daarvoor zijn ze onbruikbaar. Het is een aanduiding van ondergeschikt belang. Wel vraagt het weer extra rekenkracht van de pc als je ALLE plaatjes gaat weergeven. Niet doen dus. De slimste weeregave is die met één plaatje aan het beging en één aan het eind van elke clip.

azandvliet2 schreef op 18.06.2012 om 16:40 uur

hallo met aad;het probleem was opgelost tot heden middag,toen ik de film opende had ik weer het zelfde probleem,weer teruggezet op standaard waarde maar niet geholpen,toen herstel systeem uitgevoerd maar ook niets,zijn er nog meerdere suggestie"s. met vr.gr.aad

azandvliet2 schreef op 18.06.2012 om 16:53 uur

hallo met aad;het probleem was opgelost tot heden middag,toen ik de film opende had ik weer het zelfde probleem,weer teruggezet op standaard waarde maar niet geholpen,toen herstel systeem uitgevoerd maar ook niets,zijn er nog meerdere suggestie"s. met vr.gr.aad

azandvliet2 schreef op 18.06.2012 om 17:00 uur

Bedoel je dat een clip op de tijdlijn maar één stilstaand beeld weergeeft in de previewmonitor?

neen,een gedeelte van de film werkt prima,geluiden en animatie"s werken goed,tot een bepaald gedeelte van de film dan stopt het beeld ,na een soort foto maar het geluid gaat verder zonder beeld,bij het volgende frame weer een foto en gaat het geluid weer verder, tot een 7 tal frames verder ,dan gaat de film met geluid weer verder 

lucky_me schreef op 18.06.2012 om 17:15 uur

1* mogelijks is het gewoon een hapering in je preview en is deze fout weg in je geëxporteerde film. Eens testen met een r-w.  Anders de preview monitor op lagere kwaliteit zetten (kan tot een kwart). Dit is afhankelijk van de sterkte van je pc

2*het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat er een fout zit in je originele opname. Wat gebeurt er wanneer je het stuk met het probleem er uit snijd?

Luc

azandvliet2 schreef op 18.06.2012 om 20:19 uur

hallo met aad; wanneer ik het stuk er uit haalt,dan gaat hij wel verder het probleem blijft, heb de pc op de laagste resolutie gezet , maar het beeld was zeer slecht,maar het probleem bleef

lucky_me schreef op 18.06.2012 om 20:41 uur

Wat gebeurt er wanneer je de previewrendering gebruikt? Dit moet je processor grotendeels ontlasten. Als het daarmee niet opgelost is raakt mijn inspiratie op vrees ik. Of anders eens exporteren en de exportfile afspelen in bvb mediaspeler. Dit zou vlot moeten gaan.

Misschien heeft iemand anders nog een ander idee?

mvg

Luc

mi-bo schreef op 19.06.2012 om 11:30 uur

Beste,

Alle verhalen aandachtig gelezen,
een suggestie, inladen van beelden vanaf de camera,
sluit de camera aan op de Pc start MX op klik op de rode knop onder preview scherm, er gaat een map open, klik hier avchd aan, gaat weer een map open, in de tussen tijd heeft de Pc van Uw camera een harde schijf gemaakt,
geef  deze aan, of misschien wordt er al direct in het venster al Uw beeld materiaal hier ingezet.
Activeer dan de beelden die u wilt importeren, deze worden geïmporteerd( een paar frames uiteraard om te kijken of dit werkt) staat op de tijdlijn( dit is de enige juiste manier bij Magix om zeker te weten dat alles goed wordt geïmporteerd naar de PC in het Magix product.)
en wat is dan het resultaat.
succes.

azandvliet2 schreef op 19.06.2012 om 19:48 uur

hallo met aad. bedankt voor jullie aandacht en mogenlijke oplossingen,maar vandaag werkt hij weer als van ouds. Ik heb alles er van verwijderd en opnieuw opgezet,pc laten scannen,ik denk dat er een virus in de pc was genesteld,hij werkt tot heden weer up toe date;nogmaals bedankt voor jullie aandacht en denkwerk, met vr.gr.aad