Ikkrijg mijn favicon niet werkend. Ik heb hemop een aparte onzichtbare laag, naam gegeven, 16x16px dus alles volgens het boekje. Maar verschijnen in de browser? ho maar. Wie kan mij helpen?
Voor een favicon moet je deze niet speciaal op een aparte (onzichtbare) laag zetten. Ik zet deze gewoon ergens bij mijn eerste pagina dat ik bewerk, zodat ik gewoon makkelijk terug vindt. De afbeeldingsgrootte maakt ook niet veel uit omdat deze automatisch word aagepast aan de grootte voor de favicon. Het is wel aan te raden om deze in een vierkantige toestand te houden zodat die niet uitgerokken of ingedrukt wordt.
Je selecteert de afbeelding die als favicon dient en je klikt op het lichtbruine labelingsetiket dat normaal dicht bij "Flip horizontaal / Flip verticaal" staat. Bij "Naam" zet je gewoon "favicon" en toevoegen. Deze zal dan in je lijst van "Namen toegepast" staan en klaar!
Opmerking: Deze is dan ook pas daadwerkelijk te zien als je je website volledig online zet. De favicon wordt dan door al je webpagina's gebruikt.