Fade-out op een MOV functioneert niet

joop216 schreef op 26.05.2017 om 21:51 uur

Ik heb een korte animatie gemaakt (met daaronder wat audio-effects), maar de fade-out op de (enige) MOV (die ik heb gebruikt) werkt niet. Het resulteert dus NIET zoals het in de editer-mode/display afspeelt. Is hier een upgrade voor te verwachten? (want naar mijn idee is dit toch wel het belangrijkste detail dat MOET werken) Ik gebruik hiervoor Video deluxe Premium van 2017 (16.0.3.66 UPD3). (in de 2015-versie werkt het WEL gewoon)... of willen jullie me WEER (zoals bij de 2016-versie) vertellen dat ik deze versie maar gewoon niet moet gebruiken???

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.05.2017 om 22:14 uur

Hallo Joop,

MOV-bestanden hebben Quick Time nodig, om MOV bestanden goed af te spelen.

Ga naar: https://support2.magix.com/customer/nl/download/quicktime-alternative . En installeer dit programma.

Succes,

Rob

joop216 schreef op 27.05.2017 om 07:32 uur

Dank je wel... maar je verwijst naar een patch met het zelfde versie-nummer die ik al heb.
(in de edit-mode is de fade-out wel te zien, maar niet in de stream die is aangemaakt)

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 08:57 uur

Hallo Joop,

Wat is nu eigenlijk het probleem. Speelt het enige MOV bestand nu WEL of NIET af op de tijdlijn van VDL 2017?

Groet,

Rob

joop216 schreef op 27.05.2017 om 09:33 uur

Het speelt WEL af in de editer (en id de fade-out te zien), maar bij het resultaat (de gerenderde DVD/ISO/Bluray) is de fade-out er niet (de MOV is er gewoon spontaan niet meer).

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 10:46 uur

Hallo Joop,

Persoonlijk, zou ik dit ene MOV bestand, converteren naar de gebruikte formaat van de overige bestanden.

Ik zelf gebruik hiervoor AVS Video Converter. Maar je zou hiervoor ook het freeware Any Video converter kunnen gebruiken. https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/any-video-converter-free-audio-video-conversie-filmpjes-smartphone-tablet

Groet,

Rob

PS. heb je het al eens geprobeerd, om het project niet te branden, maar als een Mpeg-4 bestand te exporteren. Wat is dan het resultaat.?

joop216 schreef op 27.05.2017 om 11:18 uur

Doorgaans gebruik ik MOV-bestanden omdat het een 'samenstapeling' van berekende animatie-beelden zijn (zonder conversie slag dus), want dan is er geen enkel verlies naar de DVD-(en beter)formaten. Ze zijn omvangrijk, das het enige nadeel, maar accepteer ik. Eerst converteren (het woord zelf al klinkt als kwaliteitsverlies) is niet de bedoeling, want de beelden moeten strak 'blijven'. ALS ik converteer, dan gaan ze naar MP4 (ook prima te gebruiken bij de deluxe-versie), geconverteert via Handbrake (ook freeware).
Toch hartelijk bedankt voor je hint.

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 11:32 uur

Oké, maar ik heb nog geen antwoord gehad of bij een export, van het project, naar bv. Mpeg-4, deze fout ook optreed!!

joop216 schreef op 27.05.2017 om 12:16 uur

Bij deze, ook dat heb ik even geprobeerd... ook de MP4-export resulteerde in een video ZONDER fades.
(als ik het oorspronkelijk MOV converteer naar MP4, dan werkt het wel, maar is de kwaliteit ver te zoeken)
Ik heb het technische euvel inmiddels aangekaart en zag tijdens de aanmaak van de melding dat in een hulp-melding een optie stond om het video-bestand opnieuw een frame-tabel te laten genereren, maar die optie verschijnt niet in mijn keuze-scherm, omdat er waarschijnlijk geen audio-track in zit. Ook dat is aangekaart)

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 12:30 uur

Druk op "Y" en zet een vinkje bij "Frametable........."

joop216 schreef op 27.05.2017 om 12:35 uur

Ja, had ik ook al gedaan... hielp niet.

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 13:14 uur

Wanneer deze functie aangevinkt staat, moet je een nieuw project aanmaken en de videoclips weer opnieuw op de tijdlijn plaatsen, dan pas worden er nieuwe frametables aangemaakt.

joop216 schreef op 27.05.2017 om 13:36 uur

...en dan werkt het nog steeds niet. (anders had ik het niet gemeld)

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 13:55 uur

Dan heb ik hier ook geen antwoorden meer op. Zou de clips moeten hebben om een test te kunnen doen. Ik denk dat je bepaalde codexc mist! Maar welke?

joop216 schreef op 27.05.2017 om 15:12 uur

Tja, ra ra hoe kom ik daar achter?
Werk al jaren met voorgangers van (en nu nog met de versie van) 2015, maar sinds de 2016-versie loopt het mis.
Of het dan aan de codex ligt?... lijkt mij niet.

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 15:17 uur

Heb je het al geprobeerd in VDL 2015. Wat is hiervan de resultaten?

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 15:25 uur

Download en installeer een Quicktime lite versie 4.1.0 van http://filehippo.com/download_quicktime_alternative/ Deze versie heb ik op mijn PC staan. Volgens mij heb jij Quicktime versie 3.2.2.0 geïnstalleerd.

joop216 schreef op 27.05.2017 om 16:47 uur

VDL2015 deed het wel (zie eerste bericht).
Ik zal de QT eens proberen. (thanks)
Huidige QT = 7.29.80.95 (apple Inc).

joop216 schreef op 27.05.2017 om 17:00 uur

Even een korte animatie gemaakt... MOV aangemaakt (met de nieuwe Quicktime)...
...MOV in VDL 'geimporteerd' (maar ik zag dat de frame-table WEER niet te benaderen is)...
...ja, vreesde het ergste... (bij de edit werkt het wel, maar in de VOB / MPEG4 niet)
Het werkt nog steeds niet... geen fade-in, geen fade-out.

joop216 schreef op 27.05.2017 om 17:07 uur

Zal ik je de MOV (van 15 MB) doen toekomen? (zo ja, hoe?)

Voormalige gebruiker schreef op 27.05.2017 om 17:10 uur

Zie persoonlijk bericht.

mi-bo schreef op 29.05.2017 om 12:37 uur

Hallo Joop,

ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, gezien er PB verstuurd zijn 2 dagen geleden.

maar geen oplossing of reacties meer op het forum .

Is het probleem opgelost

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 29.05.2017 om 12:47 uur

Beste Michael,

Afgelopen zaterdag en zondag heb ik intensief contact gehad met Joop. We hebben een gedeeltelijke oplossing gevonden, maar nog niet afdoende. Het ligt nu bij Magix Support in Duitsland, omdat het onder VDL 2015 wel goed gaat en niet in VDL 2017. Het is aan Joop om hier zijn bevindingen neer te schrijven, niet aan mij.

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 29.05.2017 om 12:56 uur

Fijn om dit te lezen, maar afwachten welk antwoord er komt uit Duitsland van Joop,

gr

Michael

joop216 schreef op 29.05.2017 om 13:22 uur

Ja, de oplossing was/is als volgt:

...Gaat u in het DVD branden venster naar de knop Encoderinstellingen... en zet dan een vinkje bij Video-effecten op GPU berekenen. Zie bijgevoegd screenshot.
Probeer het branden nu nog eens, en kijk of de overgang nu wel correct op de disc verschijnt.
Opmerking: Dit vinkje kunt u ook bij normale export via menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-video.... in het exportvenster aan schakelen.

Dit hielp bij de export naar MP4 al uitstekend! (ik ga er blindelings vanuit dat het bij de DVD-aanmaak ook werkt)

Wat een opluchting.