Fade in en fade out van audio in Premium 2019

Jozo schreef op 11.11.2018 om 17:02 uur

Ik ben een nieuwkomer en heb altijd met Adobe Premiere gewerkt. Als ik daar geluid in of out wilde laten faden, klikte ik met de muisknop op de geluidslijn en deed ik dat verderop ook en met de twee stippen die ontstonden, kon ik dan het geluid wijzigen.

Toen werkte ik met een Mac maar heb nu Windows 10

Ik heb in Video de Luxe Premium 2019 van alles geprobeerd, op internet gezocht, in de gebruikershandleiding gekeken maar kan geen juiste oplossing vinden. De enige tutorial gaat over een versie uit 2008 en die is niet vergelijkbaar.

Wie kan mij helpen

Reacties

mi-bo schreef op 11.11.2018 om 17:23 uur

@Jozo

Beste Jozo,

welkom in het MAGIX video Deluxe wereld.

Als er een project op de tijdlijn staat en is niet van te voren aangegeven dat beeld en geluid moeten zijn gescheiden is dat te doen als volgt. Kik op met rechter muis op project, gaat een scherm open dan optie project audio functies Crtl+H dan wordt op het 2de spoor het geluid gezet.

door aan het begin van de geluidlijn te gaan staan ziet U een handje met een balkje verschuif dit naar rechts en U ziet een infade

dit zelfde doe U aan het einde en sleep balkje naar links dan heeft U een fade out.

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 12.11.2018 om 09:07 uur

Hallo Jo, als je een geluidslijn even selecteert en je klikt dan op <CTRL>+<SHIFT>+V dan krijg je een groene lijn aan de bovenkant en daar kan je met de muis op de groenelijn puntjes zetten die je kan slepen naar een plaats waar je het wilt.
zie foto

Mvg Kees

mi-bo schreef op 12.11.2018 om 12:26 uur

@Jozo

Beste Jozo.

Na advies van Kees( cjhharemaker), een projectje gemaakt waar ook ( Ctrl + Shift + V ) in is meegenomen.

Mvg

Michael

Jozo schreef op 12.11.2018 om 15:31 uur

Beste mensen,

Hardstikke bedankt voor de adviezen. Het filmpje van Michael moet eigenlijk bij de tutorials komen, want dat is echt heel helder.

Nogmaals bedankt.

met vriendelijke groet,

Jos Zon😋😄😃👍

mi-bo schreef op 12.11.2018 om 16:57 uur

@Jozo

Beste Jos.

Een goed bericht dat het fimpje duidelijk is.

Veel montage plezier met het mooi MAGIX product vdl 2019 Prem.

Mvg

Michael

Jozo schreef op 12.11.2018 om 20:30 uur

Dank je. Het is wel wennen