fade in en fade out

Daannijsse schreef op 04.11.2017 om 15:01 uur

ik heb net de update naar video de Luxe Plus 2018 gedaan. Ziet er goed uit. Ik wil een foto infaden en outfaden. Dat was voorheen heel simpel door het bolletje aan de uiteinden van te foto te schuiven naar links of rechts. Ik zie nu echter die bolletjes niet meer. Heb ik per ongeluk iets uit gevinkt? In de handleiding en ook onder het tabblad effecten kan ik niets vinden Mijn vraag is dus heel simpel: hoe kan ik nu een foto of video infaden en outfaden?

Reacties

mi-bo schreef op 04.11.2017 om 16:15 uur

Daannijsse,

probeer F9 dan wordt alles weer goed gezet.

En anders bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar Standaardwaarde.

gr

Michael

Daannijsse schreef op 05.11.2017 om 10:52 uur

Hallo Michael,

bedankt voor je reactie! Wanneer ik op F9 druk gebeurt er helemaal niets. Ik heb de instellingen terug gezet naar de standaardwaarden. Programma wordt dan automatisch opnieuw gestart, maar helaas ik zie nog geen bolletjes om mijn foto's in- en out te faden.

Toen ik mijn project startte heb ik dit gewoon wel gekund. Er staan dus nu een aantal foto's in mijn project die ingefade zijn. Daar kan ik nu verder ook niets meer mee. Ik kan dat faden nou niet meer terugzetten of verder faden, omdat ik dus dat bolletje niet meer in beeld krijg.

Nog verder opties?

Daannijsse schreef op 05.11.2017 om 10:59 uur

Heb ik gelijk een volgende vraag. Ik wil een watermerk maken van een foto, zodat ik die (als watermerk) zichtbaar kan maken in een andere foto. Ook dat was altijd heel simpel. Die horizontale lijn die door het bestand loopt naar beneden trekken. Ook dat gaat blijkbaar niet meer. Hoe krijg ik dat weer voor elkaar?

mi-bo schreef op 05.11.2017 om 11:13 uur

Daannijsse,

laten we eerst je eerder omschreven probleem proberen op te lossen.

Ga op de foto staan klik met linker muis, dan wordt de foto geactiveerd, dan Alt+2 intoetsen, dan wordt de foto groter, dan is het begin en einde beter zichtbaar, en moet de optie in - out fade zichtbaar worden,

de laatste nieuwe download patches is versie 17.0.1.141

groet

Michael

mi-bo schreef op 05.11.2017 om 11:25 uur

Daannijsse,

Hier een voorbeeld van het maken van een watermerk,

gezien alles veranderd is in icoontjes, wat moeilijker zoeken, ga naar positie grote, verklein de foto die als watermerk dienst moet doen.

Groet

Michael

Daannijsse schreef op 05.11.2017 om 12:13 uur

Hallo Michael,

ook als ik de foto langer maak zie ik geen bolletjes om de foto te faden. Nu heb ik inmiddels wel iets anders gevonden, waarmee ik kan faden. Venster / objecttrimmer. Maar wat een omslachtige manier is dat dan. Erg onhandig.

Maar goed ik begrijp van jou dat ik die bolletjes wel weer gewoon in beeld moet kunnen krijgen. Nu alleen nog de vraag hoe. Ik heb gisteren pas de update gedaan gedaan, ik neem aan dat de meest actuele versie is geïnstalleerd nu.

Dan watermerk. Ik begrijp niet wat je nu laat zien. Hoe heet dat icoontje waarmee ik een watermerk kan maken?

mi-bo schreef op 05.11.2017 om 12:49 uur

Hallo Daannijsse,

in de foto van een tuin, staat rechts onder een foto van een kasteel ( watermerk ).

door( icoontje )

optie weergave/ animatie ,optie positie/grootte aan te klikken heb ik de foto van kasteel verkleind en in de rechterhoek gezet ( dit is een voorbeeld ) door dit bv te splitsen in stukken, kan dit vervagen of helder worden gezet.door middel schuifbalk in het midden van beeld in de tijdlijn balk

Groet

Michael

PS. Na aankoop van MAGIX vdl 2018,is het product geïnstalleerd , geregistreerd,online geactualiseerd( laatste download update )is ook via hulp extra programma's geïnstalleerd.

wijziging aanvulling Icoon + extra informatie

Daannijsse schreef op 05.11.2017 om 14:57 uur

Hallo Michael,

ik heb het vervagen (watermerk) van beeld gevonden. Dat zit dus onder het incoontje video-effecten / chroma key. Vervolgens kun je met de schuifbalk 'videoniveau' de vaagheid instellen. Met dat icoontje kun je nog wel meer leuke dingen zag, zoals een complete kleur weglaten. Ok die hebben we gevonden. Infaden en outfaden kan ik ook, maar op een omslachtige manier. Graag zie ik die balletjes nog een keer terug. Mocht je daar nog eens een tip voor hebben, dan hoor ik graag.

Bedankt tot zover. Fijne zondag

mi-bo schreef op 05.11.2017 om 15:08 uur

Hallo Daannijsse,

graag gedaan,

veel montage plezier met het mooi MAGIX vdl 2018 pakket

Groet

Michael