exporteren traag

jangoes schreef op 03.10.2015 om 11:50 uur

Hallo

Ik heb video deLuxe 14 plus, pas opgegrade gedaan naar video deLuxe 16.

Nu exporteer ik mijn filmps naar MP4 bij 14plus duurde aan filmpje van een minuut of 10 een kwartier tot twintig minuten, nu bij video deLuxe 16 plus uren??? heb het systeem al een paar terug naar standaart gezet maar hij blijft er zo lang doen, iemand een oplossing????

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2015 om 13:37 uur

Beste,

Eerst even dit VDL 2014 en VDL 2016 zijn zelfstandige programma's. Wanneer u deze op de computer heeft staan dan kan je nog  met VDL 2014 of VDL 2016 werken. Echter je kan de VDL programma's niet te gelijk opstarten.

Nu heb ik nog een paar vraagjes:

1. Welke windowsversie heeft u op de computer staan.

2. Is u computer 32bit of 64 bits. VDL 2014 is een 32 bits en VDL 2016 is een 64 bits versie.

3. heeft u ook het Mpeg-2 / Mpeg-4 (mainconcept) gedownload en geinstalleerd

4. zo niet, ga naar hulp /  extra inhoud installeren

5. Druk op "Y" en ga naar het tabblad import / export en zet deze van standaard in mainconcept.

6. Ook is er een update uitgekomen. Ga naar: Hulp / online actualliseren

Succes,

Rob

jangoes schreef op 03.10.2015 om 14:26 uur

hallo Rob

Bedankt voor je antwoord, ik heb windows 8.1 64 bits op mijn pc

Ik mpeg2 en 4 gedownload update had ik al.

pc opnieuw opgestart daarna, maar hij is nog steeds traag.

Ook geeft hij nu bij het story bord en scene overzicht groen vlak in de vierkantjes aan ipv beeld en als je de film laat lopen zie je wel beeld wat ik opgenomen heb.

Ik heb Video Deluxe 14 plus er nog op staan en daar kan ik dus wel mee werken

Hoop dat U hier wat aan heeft, groet Jan

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2015 om 14:42 uur

Hallo Jan,

Ja, je kan altijd nog onder VDL 2014 werken. Of het project dat je in VDL 2016 heeft gemaakt ook in VDL 2014 kan worden ingeladen en bewerke dat weet ik niet. Als het nodig is zo ik zeggen even uitproberen.

Heb je wat ik onder punt 5 beschreef ook uitgevoerd.

Wanneer ik een film exporteer gebuik ik meestel:

1. door rechtsboven op de pijl te klikken

2. Klik op: Als videobestand uitvoeren

3. Hier kunt hier de instelling kiezen.

Zelf kies ik altijd voor:

Succes,

Rob

jangoes schreef op 03.10.2015 om 14:59 uur

het helpt allemaal niets helaas

na bewerken in VDL 16 kan ik het wel inladen in VDL14 maar na exporteren geeft hij fout melding

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2015 om 15:13 uur

Hallo Jan,

Dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Misschien zijn er andere forumleden die het antwoord hierop weten.

Groet,

Rob

RiViS schreef op 03.10.2015 om 19:34 uur

Hallo Jan,

'k Heb jullie vragen/reacties even gelezen. Uit jouw reacties kan ik niet opmaken of je Rob's voorstel om de export mpeg4 codec op Mainconcept te zetten hebt uitgevoerd (zie Rob 13:37 uur, punt 5). Dat heeft nl een flinke invloed (ca factor 4 korter) op de exporttijd. Dit is wel een codec die je apart moet kopen bij Magix (5 Euro minus 1 cent...)

Over VdL2014: Teruggaan met project naar ouder progr kan wel eens problemen geven, omdat het oudere progr sommige nieuwe opties/aanpassingen niet kent. Omgekeerd (oude projecten in nieuwere progr's gaat meestal wel goed.

groet,

Rijk

jangoes schreef op 03.10.2015 om 19:44 uur

Hallo Rijk

Ik heb de instructies van Rob opgevolgd, en daarna opnieuw de film gemaakt en het ziet er naar uit en die exporteerde hij een stuk sneller. Dus denk toch dat Rob de goede oplossing heeft gegeven.

Wat ik daarvoor bewerkt had, verwerkt hij dus niet sneller, maar dat is niet zo erg.

in iedergeval bedankt

donthuis schreef op 19.10.2015 om 15:19 uur

Had hetzelfde opgemerkt tussen de versies Vdl17+, 2014+ en nu dus de nieuwe 2016+. 2016+ doer er vele uren over om eenzelfde 20 minuten in AVCHD (dropdown menu in bewerken) dan wel  MP4 (keuzemenu in exporteren) uit te voeren, op hetzelfde materiaal dat op BluRay Image basis slechts enkele uren vergt. Beide opties >> 11 uur!

Update 15.0.0.77 is net geïnstalleerd, maar sommige fouten zitten er nog steeds in en ook dit punt is niet verbeterd. Ik zal binnenkort wel eens een lijst van gevonden programmafouten op dit forum zetten, zoiets vóór de eerste patchronde doen is niet zinvol.