Hallo, ik heb een probleem bij het exporteren op blu-ray.
Mijn bronbestanden zijn M2ts (AVCHD codec) met 50 fps/progressief.
Mijn Blu-ray wil ik ivm compabiliteit exporteren in Mpeg-2 formaat, echter de ingebouwde decoder van Magix VDL 17 deluxe geeft geen keuzemogelijkheid om dit ook in 50 fps-progressief te doen.
Maximaal accepteert hij dan 25 fps interlaced, afhankelijk van de instelling (upper of lower field first) krijg je dan een hoogstens redelijk resultaat maar het beeld blijft bij mn. snelle passages / panbewegingen etc schokkering omdat je niet 50 fps kan instellen.
Vreemd is dat in de Mpeg-2 encoder deze instelling wel voorhanden is , echter als je deze dan wilt bevestigen geeft hij een foutmelding dat 50 fps samen met 1920x1080 resolutie een ongeldige instelling is voor Blu-ray en springt weer terug op 25 fps interlaced.
De Mpeg-4 decoder van Magix geeft trouwens wel een mogelijkheid tot exporteren in 50fps progressief echter geeft dit ivm veel lagere bitrate m.i. een bedroevende kwaliteit tov het bronmateriaal.
Bij het afspelen hiervan zijn zeer duidelijk artefacten en blokken te zien, het beeld pompt als het ware de hele tijd.
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Mij PC is overigens snel genoeg om AVCHD bestanden aan te kunnen, met importeren/monteren heb ik weinig problemen en het afspelen op de PC verloopt ook vloeiend .
Hoop dat iemand me op weg kan helpen want mijn tickets aan de helpdesk van Magix worden vooralsnog niet beantwoord. ;-(
Groet
Marcel