exporteren bestand in VdL Premium 2017 laat zich niet meer begrenzen

paulpesie schreef op 23.12.2017 om 14:56 uur

Pas na het recent downloaden van de uitgebreide updates voor sjablonen etc. heb ik problemen met het exporteren van filmbestanden uit de tijdlijn.  De vorm waarin ik het betreffende bestand wil exporteren (MPEG4 of WME etc) maakt geen verschil. Ik werk vooralsnog probleemloos met Windows 7 en VdL 2017 premium.

Waar ik voorheen moeiteloos fragmenten uit een montage in de tijdlijn kon exporteren ( bijvoorbeeld van 04:00 t/m 10:05 als korte film), start nu elke export  bij het begin van de tijdlijn (op 0:00) om te eindigen nà het allerlaatste filmbestand in de tijdlijn.  Daarbij wordt steeds aangegeven dat er "gedeelten zijn gevonden die geen beeld of filmmateriaal bevatten".

Als ik dan "naar leeg gedeelte springen" aanklik verspringt de cursor prompt naar het laatste beeldfragment op de tijdlijn.          Ik heb via "bestand - Instellingen" - de programma instellingen weer teruggezet op de standaardwaarden , maar dat lost het probleem niet op.

Vooralsnog los ik het op door het gewenste stuk  montage te kopiëren (uit de langere tijdlijn) en in een nieuw project te plakken zonder "vervolgbeelden" of andere filmbestanden erachter. Dan exporteren  om er vervolgens 'bij te blijven' om bij  het exporteren  als het gewenst einde daar is heel snel op annuleren klikken. Uiterst lastig.

Ik heb patch 16.04.102 nog niet gedownload omdat ik niet weet of dit mijn probleem opgelost.

Gaarne uw hulp/advies.

Bij voorbaat dank.

Paul Pesie

Reacties

Bol schreef op 23.12.2017 om 15:20 uur

Hallo Paul,

Het is nog steeds mogelijk om een stukje uit je project de exporteren.

Dit doe je zo:

1. zet op de tijdlijn een markering (blauw lijn)
  2. zet een vinkje bij: "alleen het gemarkeerde gedeelte exporteren
  3. klik op Ok en het gemarkeerde gedeelte wordt nu geëxporteerd.

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

paulpesie schreef op 23.12.2017 om 15:41 uur

Bol,

dank je voor je supersnelle reaktie. Het was me helemaal ontgaan dat mijn (standaard aangegeven) vinkjes bij “OVERIG” waren verdwenen. Ik heb het mezelf weer es moeilijk gemaakt...dank dus en prettige dagen.

PP