Export film mpeg-4 lage kwaliteit

Mandy-Meijer schreef op 11.01.2025 om 11:13 uur

Hoi,

Ik ben al jaren tevreden gebruiker van Magix maar sinds 2 weken krijg ik bij het exporteren van mijn gemaakte film, een lage kwaliteit film. Ik kies bij export rechtsboven en kom dan in een menu waarbij de kwaliteit om dvd gevraagd word en de resolutie. (versie 16.0.4.124) De resolutie kan ik op mpeg 2 / 4 of windows media zetten. Dvd kwaliteit tegenwoordig is blanco en kan ik niet invullen. Als ik dan mpeg4 kies dan blijkt uiteindelijk het resultaat een film met lage resolutie. Ik heb ook exporteren via bestand> film exporteren gedaan waarbij ik meer opties krijg in resolutie, maar kies ik een hogere resolutie dan wat ik al had zoals HEVC dan is de kwaliteit perfect alleen loopt mijn audio niet in sync. Ik heb ook altijd problemen gehad met de hardware versnelling die dan gedeactiveerd is maar die melding heeft nooit gezorgd voor een blokkade om mijn films uiteindelijk in goede kwaliteit te leveren. Ik heb mijn grafische kaart (AMD Radeon HD 7800 series) bekeken maar de meest geüpdatete drivers heb ik al en Magix naar de laatste versie getild door weer te betalen (video de luxe 2025) maar het probleem is niet verholpen. Ik weet het niet meer en ben radeloos. Kan iemand me alstublieft helpen of is dit het einde voor Magix voor mij?

Extra gegevens PC:

Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz   3.80 GHz, RAM 16 GB, Windows 10 pro 64 bits

Gr Mandy

Reacties

Bol schreef op 12.01.2025 om 11:37 uur

@Mandy-Meijer

Hallo Mandy,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Uw computer uit 2012 is niet meer toereikend om met VDL 2025 soepel te kunnen werken.

• Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz - uitgebracht april 2012 en wordt vanaf december 2019 niet meer ondersteund
  • RAM 16 GB - Beter is 32 GB
  • AMD Radeon HD 7800 series - uitgebracht maart 2012 en wordt voor zover ik het weet vanaf 2016 niet meer ondersteund
  • Windows 10 pro 64 bits - Microsoft Windows 10 wordt vanaf oktober 2025 niet meer ondersteund

Conclusie: uw computer is zeer sterk verouderd. Dit zijn de minimale eisen om met VDL2025 redelijk soepel te kunnen werken. Zie: De technische gegevens in één oogopslag - MAGIX Video Deluxe

Nu het antwoord op uw vraag: "Export film mpeg-4 lage kwaliteit"

Wanneer u kiest DVD kwaliteit / MPEG-4, dan exporteert u het MVP projectbestand als 720x576px. Het eindresultaat is een MP4 bestand met een lagere kwaliteit.

De kwaliteit van een MP4 bestand hangt samen hoe de filmbestanden zijn opgenomen. Wanneer deze zijn opgenomen als 192x1080px dan moet u als kwaliteit kiezen als HD-Kwaliteit 2)

.....Dvd kwaliteit tegenwoordig is blanco en kan ik niet invullen.....

Waarom dit zo is kan ik alleen maar naar gissen. Waarschijnlijk is dit een Videokaart probleem.

Het is logisch, dat als u via Bestand / Film exporteren / Video als.. (uw keuze) op een hogere resolutie exporteert ook een MP4 bestand met een hogere kwaliteit krijgt. Omdat u computer niet voldoet aan de eisen van VDL2025 kan het voorkomen dat het geluid niet meer synchroon loopt. Zeker weten doe ik dat ook niet?

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

PS. Het hoeft voor u niet het einde te zijn van Magix, maar u zult in overweging moeten nemen om een recentere computer aan te schaffen met Windows 11.

Laatst gewijzigd door Bol op 12.01.2025, 12:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mandy-Meijer schreef op 13.01.2025 om 15:10 uur

Hoi Rob,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben zeer bewust van mijn verouderde PC maar wel gek dat dit een paar weken geleden gewoon nog werkte.

Hiervoor had ik een oudere versie van VDL (versie 16.0.4.124) die altijd prima werkte. Tot ik dit probleem kreeg. Met die reden heb ik mijn VDL geupdated naar 2025 en blijft het probleem bestaan.

Daarnaast de screenprint hierboven precies het scherm wat ik bedoel. Een dropdown voor kwaliteit en Formaat.

Ik koos altijd Kwaliteit: HD en Formaat mpeg4 maar het eerste veld kwaliteit is nu blanco en geeft geen optie. Ik denk dat ie dus default DVD kwaliteit kiest waardoor ik wel een film kan voltooien maar in slechte kwaliteit. Ondertussen kan ik mijn oude VDL versie ook nog steeds draaien, is dat misschien het probleem? Dat de VDL 2025 niet juist heeft overschreven? Of is het handig alles te deinstalleren en opnieuw erop te zetten?

Ondertussen kijk ik naar nieuwe PC's. Heb je misschien nog tips voor welke?

Gr Mandy

Bol schreef op 13.01.2025 om 19:45 uur

@Mandy-Meijer

Hallo Mandy,

....kan ik mijn oude VDL versie ook nog steeds draaien, is dat misschien het probleem? Dat de VDL 2025 niet juist heeft overschreven?...

Normaal gesproken wordt uw vorige VDL 2017 versie overschreven door de VDL 2025 versie, tenzij VDL 2017 een Plusversie is en VDL 2025 een Premiumversie. Kunt mij daar een antwoord opgegeven.

....Ik koos altijd Kwaliteit: HD en Formaat mpeg4 maar het eerste veld kwaliteit is nu blanco en geeft geen optie....

Als ik het antwoord op het bovenstaande schrijven hebt, dan kan ik een gerichter antwoord geven.

...Ondertussen kijk ik naar nieuwe PC's. Heb je misschien nog tips voor welke?.....

Ik zal u op een later tijdstip hierop een antwoord geven.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.01.2025 om 11:28 uur

@Mandy-Meijer

Hallo Mandy,

Het kan ook zijn, dat een van deze drie bestandjes corrupt zijn geworden. Verwijder eens deze drie bestandjes. (zie afbeelding).

Bij het opstarten van de Video Deluxe programma worden de drie bestandjes (*.txt en *.ini) weer automatisch aangemaakt en de eventuele foutieve computerconfiguratie hersteld.

Let op!! Nu worden ook al uw persoonlijke instellingen teruggezet op de standaardwaarden.

Als u de bestandjes niet ziet of niet kan vinden, zie dan: Verborgen bestanden (items) zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2025, 10:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Mandy-Meijer schreef op 15.01.2025 om 21:59 uur

Hoi Rob, wederom bedankt voor de reactie.

Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik jouw tips zeker uittesten en antwoord geven op jouw vragen. Laat het snel weten. Word vervolgd.

Gr Mandy

Mandy-Meijer schreef op 20.01.2025 om 10:53 uur

Hoi Rob,

Eerst even antwoord op je vraag:

Normaal gesproken wordt uw vorige VDL 2017 versie overschreven door de VDL 2025 versie, tenzij VDL 2017 een Plusversie is en VDL 2025 een Premiumversie.

Nee, ik heb een vorige versie 2017 plus en de 2025 is ook een plus versie maar bestaat nu naast elkaar.

Bedankt voor de hulp. Het weghalen van de ini bestanden hebben niets geholpen, maar ik kwam erachter wat het probleem is. Als ik oude video's wilde exporteren dan merkte ik dat ik de optie voor kwaliteit wel gewoon kreeg. Ik kon ook HD kwaliteit 2 kiezen in combinatie met mpeg-4. Ik realiseerde dat ophaalbestand wat alle filmpjes achter elkaar zet, wel eens beschadigd of corrupt zou kunnen zijn. Ik heb een nieuwe video gemaakt en mijn edit filmpjes gekopieerd naar de nieuwe video. Export met deze 2 opties was ineens wel weer mogelijk. Het resultaat was een goede kwaliteit film! Ondanks dat mijn PC oud is was dat gelukkig dus niet het probleem. (Zeker omdat dit een paar weken ervoor nog wel werkte.) Maar zeer bedankt voor de reacties en hulp. Ik ben zo blij, nu kan ik weer lekker aan de gang.

Groetjes Mandy

Bol schreef op 20.01.2025 om 11:50 uur

@Mandy-Meijer

Hallo Mandy,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor u terugkoppeling.

Ik heb Video Deluxe 2017 premium nu ook weer naast Video Deluxe 2025 premium kunnen installeren zonder dat VDL2025 werd overschreven. Dit is voor mij nieuw. Magix hebt dit waarschijnlijk weer mogelijk gemaakt.

.....De resolutie kan ik op mpeg 2 / 4 of windows media zetten. Dvd kwaliteit tegenwoordig is blanco en kan ik niet invullen.........Het weghalen van de ini bestanden hebben niets geholpen....

Door het verwijderen van de INI bestandjes, is uw probleem: "Dvd kwaliteit tegenwoordig is blanco en kan ik niet invullen" opgelost. Want u schrijft: "Als ik oude video's wilde exporteren dan merkte ik dat ik de optie voor kwaliteit wel gewoon kreeg".

Helaas kan ik hiervandaan niet goed beoordelen of het uw MVP filmprojectbestanden corrupt zouden zijn, maar het zou best mogelijke kunnen zijn, omdat deze MVP projectbestanden alleen maar uitverwijzingen bestaan, dus geen fysieke bestanden bevat.

...Ondanks dat mijn PC oud is was dat gelukkig dus niet het probleem....

Video Deluxe 2017 zal op uw computer onder Windows 10 goed werken, maar voor Video Deluxe 2025 is uw computerconfiguratie echt onvoldoende en zal niet echt soepel werken.

Dan nog even deze opmerking: Microsoft Windows 10 wordt vanaf oktober 2025 niet meer ondersteund en er worden daarna geen beveiligingsupdates meer uitgebracht.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.01.2025, 13:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-