Hi,
Onlangs heb ik mijn video deluxe premium geüpgrade naar 2021 (21.0.2.138) en kwam ik erachter dat het exporteren van surround via de mpeg-4 optie niet meer mogelijk is. Nu heb ik het een en ander gegoogled over filmkwaliteit, export mogelijkheden en m'n camera instellingen. Maar eerlijk gezegd zie ik, als niet-pro zijnde, door de bomen het bos niet meer.
Ik film nu met een Sony FDR-AX53, gewoon hobbymatig wat vakantiefilmpjes. Afhankelijk van wat ik film, heb ik bedacht dat ik deze instellingen zou willen gebruiken:
1) Wanneer ik surroundgeluid belangrijker vind dan beeldkwaliteit:
AVCHD - 50i - FX highest Quality - Dolby Digital 5.1 - 1920x1080 - 24Mbps - m2ts formaat
2) Wanneer ik beeldkwaliteit belangrijker vind dan surroundgeluid:
XAVC S HD - 50p - stereo - 1920x1080 - 50Mbps - mp4 formaat
Nu is mijn vraag: wat is de beste manier om mijn films te exporteren met zoveel mogelijk het behoud van de originele video en geluidskwaliteit (surround)? En wat betreft de export naar surround, kan ik dan beter teruggaan naar de oude vdl versie of biedt de nieuwe versie een goed alternatief? Ik wil de films gewoon direct op m'n tv af kunnen spelen en heb niet de intentie om ze te branden naar DVD of Blu ray (ivm output formaat).
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Groetjes,
Priscilla