Dit gaat over een versie die volgens het programma versie 11.0.5.0 (UDC1) heet, volgens de marketingjongens "Video deluxe MX Plus Speciale Editie (versie 18)" en die ik hier voor het gemak even VDL18 noem.
Mijn vraag is of iemand hier betere ervaringen heeft met de nieuwe versie en of daar speciale aanpassingen van instellingen voor nodig waren.
Aangemoedigd door kreten als "Nieuw! gemiddeld 3 maal sneller" heb ik een paar weken geleden VDL18 plus gekocht, upgrade van VDL 17 plus en meteen geïnstalleerd en getest. Het installeert zich naast VDL17, Magix doet niet aan versie checks e.d. heb ik al eerder gemerkt.
Het resultaat is zeer teleurstellend. Met onderstaande tests is het 2x zo *traag* als VDL17
Ik heb via het programma support gevraagd (syscheck) maar na 2 weken nog geen reactie. Een week geleden opnieuw, via de website een ticket aangemaakt, maar nog steeds geen reactie.
Voorbeeld: 3 Quicktime video fragmenten van 720p 59.94 fps, in totaal 92 min. achter elkaar geplakt zonder verder enige edit, alleen 2 harde lassen. export: MP4 720p 59.94 fps.
VDL18 heeft hier ruim 3 uur voor nodig. In taakbeheer zie ik 4 van de 8 threads actief, in totaal rond 29% CPU load en slechts 1,8 van de 8 GB in gebruik.
VDL17 had voor deze klus 1 u. 35 min. nodig met wel 8 threads rond 65% . Het gratis Avidemux 1 u. 7 min. met 8 threads op 99% CPU.
Een dergelijke test met drie AVCHD 1080p 50 fps fragmenten geeft hetzelfde resultaat: VDL18 doet er 2 maal zo lang over als VDL17
Mijn systeem: i7 860 @ 2,8 Ghz, 8 GB, GeForce GT 9800 1 GB, SSD systeemschijf OCZ Agility 3, WDC WD10EADS 1 GB voor media. Win 7 Home 64 bits.