Error tijdens installatie.

Meifesto schreef op 09.02.2020 om 11:58 uur

Maak al enig tijd gebruik van Magix.
Afgelopen week is de harde schijf waarop Magix geïnstalleerd stond gecrashed.

Nu wil ik Magix op de nieuwe harde schijf installeren en krijg ik tijdens opstarten van de installatie telkens een error;

Ik heb de vorige licentie al ontkoppeld.
Magix staat actief niet meer op de pc.
Internet werkt gewoon.

Enige oplossing voor dit probleem bekend?

Alvast bedankt.

Reacties

mi-bo schreef op 09.02.2020 om 12:42 uur

@Meifesto

Beste Meifesto.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Uw oproep gelezen,over welke versie van MAGIX vdl schrijft U.

Met vriendelijke groet,

Michael

Meifesto schreef op 09.02.2020 om 13:33 uur

Beste Michael,

Bedankt :)
Gaat om : Video deluxe Plus - Datum registratie:16-10-2016

Kan verder online in de service center geen informatie terug vinden.

Met vriendelijke groet,
Meifesto

Bol schreef op 09.02.2020 om 13:54 uur

Hallo Meifesto,

U kunt het beste eerst VDL plus geheel verwijderen. Download eerst even vanaf https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/windows-fix-problems-that-block-programs-being-installed-or-removed dit bestand MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab en start dit op. Kies voor verwijderen en zoek in de lijst Magix Video Deluxe en klik op volgende. Nu wordt, als het goed is VDL plus verwijderd.

Wanneer verwijderen is voltooid, installeer dan VDL plus op de gebruikelijk manier.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2020, 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Meifesto schreef op 09.02.2020 om 14:09 uur

Beste,

Dat gedaan, en hiermee is alles nu volledig verwijderd.
Opnieuw installatie gedownload van Magix.

Mooie is, hij geeft de error niet meer tijdens de installatie.
Nadeel is, na "Please wait a moment" gebeurd er niks meer.

Met vriendelijke groet,
Meifesto

Bol schreef op 09.02.2020 om 14:32 uur

Hallo Meifesto,

Ik weet niet waarvandaan u het installatieprogramma van VDL hebt gedownload. Ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht) en ga dan naar: Mijn Account / mijn producten in zoek dan naar Video Deluxe

Download hiervandaan uw installatieprogramma. Ik heb zo'n vermoeden, dat uw Updateservice is verlopen. Als dat zo is, dan kunt u volgens mij VDL plus 2017 (standaard) installeren.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.02.2020 om 17:00 uur

@Meifesto

Beste Meifesto,

Dank voor Uw Feedback,

misschien een optie:

na het opnieuw installeren van MAGIX vdl 2017 via https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

kunt U wel serienummer registreren anders werkt het programma niet maar niet online actualiseren gezien er geen update meer is voor Uw programma die is namelijk voor U 16-10-2017 verlopen ( geen upgrade service meer )

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 09.02.2020 om 17:35 uur

Hallo Meifesto,

Het lijkt mij niet meer dan logisch, nadat u VDL opnieuw geïnstalleerd hebt, deze opnieuw moet aanmelden met uw emailadres en het serienummer. Bij het opstarten van VDL wordt hier vanzelf omgevraagd. Het kan ook geen kwaad om online te actualiseren. Het programma geeft zelf wel aan dat er geen updates zijn. Vergeet niet via hulp de extra inhoud te installeren.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2020, 18:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Meifesto schreef op 09.02.2020 om 22:49 uur

Ik zal morgen op me gemak door alles heen lezen.
Maar ik heb de versie gedownload via de Service Center (zie screenshot).

In elk geval alvast bedankt met alle hulp :)

mi-bo schreef op 09.02.2020 om 23:02 uur

@Meifesto

Beste Meifesto.

Dank voor Uw feedback

Sc6 voor morgen alvast

Met vriendelijke groet,

Michael

Meifesto schreef op 10.02.2020 om 20:53 uur

Pc herstart en nogmaals geprobeerd, helaas zonder succes.
De vdl 2017 kan ik zo 1, 2 niet vinden.

En ook contact opnemen met magix zelf blijkt lastiger te zijn dan verwacht. Alle wegen leidde soort van naar het forum.

Dus voor alsnog geen succes of vooruitgang :(

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 21:42 uur

@Meifesto

Beste Meifesto.

Wat bedoelt U met " De vdl 2017 kan ik zo 1 ,2 niet vinden" .

Met vriendelijke groet,

Michael

Meifesto schreef op 10.02.2020 om 21:55 uur

"misschien een optie:
na het opnieuw installeren van MAGIX vdl 2017 via https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/"

Bij die link krijg ik het volgende in beeld:

Vandaar mijn reactie dat ik vdl 2017 niet kan vinden ;)

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 22:15 uur

@Meifesto

Beste Meifesto.

U heeft in 16.10.2016 MAGIX vdl aangekocht dat was versie 2017.

Als U het bv op 2 verschillende machines heeft geïnstalleerd, kan de machine waar het probleem is opgetreden via uncheck het losgekoppeld worden.

Dan via https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center inloggen mijn producten,dan meer details weergeven, en vandaar uit installation manager 3,8 Mb downloaden, uit pakken, dan installeren registreren via hulp online actualiseren en via hulp extra programma ( ong 8 gb ) uitpakken,

En het mooie MAGIX product moet gaan werken

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Meifesto schreef op 10.02.2020 om 22:25 uur

inloggen : Check.
mijn producten : Check
dan meer details weergeven : Check
installation manager downloaden : Check
uit pakken : Uitpakken doet die , gaat direct naar installatie.
installeren : Error, zie eerste bericht/bijlage.

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 22:34 uur

@Meifesto

Beste Meifesto,

kijk eens naar deze door MAGIX geschreven Tutorial,

https://www.magix.info/nl/tutorials/problemen-met-de-netwerkverbinding-op-te-lossen--1229665/

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 10.02.2020 om 22:40 uur

@Meifesto

Beste Meifesto,

een andere manier,

zoek via start, documenten de download op die net gedownload is klik hier met rechtermuis op installeren als administrator en dan uitpakken

Sc6

Michael

Meifesto schreef op 11.02.2020 om 21:31 uur

Uitzetten virusscanner en firewall geen succes.
Via CMD de restart ook geen succes.

mi-bo schreef op 11.02.2020 om 21:41 uur

@Meifesto

Beste Meifesto,

heeft U dit ook al geprobeert

"zoek via start, documenten de download op die net gedownload is klik hier met rechtermuis op installeren als administrator en dan uitpakken"

Sc6

Michael

Meifesto schreef op 12.02.2020 om 10:15 uur

@Meifesto

Beste Meifesto,

heeft U dit ook al geprobeert

"zoek via start, documenten de download op die net gedownload is klik hier met rechtermuis op installeren als administrator en dan uitpakken"

Sc6

Michael

Yes, dezelfde error.

mi-bo schreef op 12.02.2020 om 10:23 uur

@Meifesto

Beste Meifesto.

Ja dan is er nog een manier ga naar SUPPORT en rechts onderin kunt U een ticket aanmaken en Uw probleem voorleggen bij MAGIX.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 12.02.2020 om 10:35 uur

Hallo Meifesto,

Het is jammer te moeten constateren, dat wij als forumleden uw probleem niet kunnen oplossen. Natuurlijk kunt u Magix Support raadplegen, maar omdat uw VDL 2017 versie de Updateservice is verlopen, moet u hiervoor een ticket kopen. Prijs is mij niet bekend, maar ik dacht rond de € 13,00

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.02.2020 om 10:55 uur

@Meifesto

Beste Meifesto.

Het zou uiteraard niet de bedoeling moeten zijn,maar misschien een antwoord op het probleem.

Ga naar magix.com en laat de trial versie van MAGIX vdl 2020 op uw Pc,en kijk of dit zonder problemen gaat.

We vernemen dit graag van U het resultaat.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 12.02.2020 om 11:12 uur

Hallo Meifesto,

Zelf heb ik het vermoeden, dat Magix Support uw probleem ook niet kan oplossen, natuurlijk spreek ik de wens uit, dat zij wel u probleem zou kunnen oplossen. Als ik een oplossing vindt, die u zou kunnen uitproberen, dan laat ik u dit via een persoonlijk bericht weten. Het heeft geen zin op dit forum hierover verder te discussiëren.

Heel veel succes en misschien tot later, ik blijf voor u zoeken,

Rob

PC -1-

PC -2-

Meifesto schreef op 13.02.2020 om 21:54 uur

Kleine update, inderdaad contact gehad met de Support van Magix.

Eerst optie die ze gaven:
Our program uses the Internet Explorer API for the online communication modules. Therefore, this is relevant to our program's functionality, as well as your general system functionality and security. You will need to manually adjust something in the Windows/IE Internet settings. Please go to the system's Control Panel and proceed to "Internet Options". Switch to the "Advanced" tab and find the "Security" section in the long list of checkboxes. Among other things you will find entries for the different Internet communication protocols here.

Please check whether the options TLS 1.0, TLS 1.1 and TLS 1.2 are ticked. If that is not the case, please enable/tick these options and confirm your settings. Then try the download again. If the problem persists, please send a screenshot of the dialogue described here, showing the relevant TSL protocol settings. Thanks.

Werkte helaas ook niet.
Daarna een direct link gekregen. Die werkte wel.
Halverwege de installatie wel een error, maar na sluiten Firefox is de installatie perfect verlopen.

En toen..
Nieuw probleem, of zelfde probleem, nieuwe situatie:

Dit bij registratie van Magix.
Dus hij ligt weer bij Support, maar mocht iemand hier in de tussen tijd nog een idee hebben dan hoor ik het graag ;)

Groeten,
Meifesto