Error installatie Magix Photostory Deluxe 2023

G-Tunteler schreef op 02.08.2023 om 21:02 uur

Tijdens de installatie van Photodesigner Deluxe 2023 krijg ik een error. Gebruik Windows 11 en de installatie maakt gebruik van een tweetal processen. Eerst installatie van Windows Visual C en hierbij krijg ik de error. Later wordt Photodesigner 2023 geinstalleerd en dit gaat wel goed. Weet alleen niet omdat Windows Visual C niet geinstalleerd is of Photodesigner goed werkt. Wat te doen en hoe krijg ik dit goed?

Reacties

Bol schreef op 02.08.2023 om 22:25 uur

Hallo @G-Tunteler,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Voor zover ik kan bepalen, bedoelt u Photostory 2023 Deluxe (zonder designer). Kijk eens of bij u wel de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 geïnstalleerd staat?

U kunt deze hiervandaan downloaden: Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.08.2023, 22:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

G-Tunteler schreef op 08.08.2023 om 13:23 uur

Rob, dank voor je snelle reactie. Het klopt dat het de installatie van Magix Photostory Deluxe 2023 betreft. Ik heb de voorgestelde Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 van de door je doorgestuurde link geïnstalleerd. Nog steeds krijg ik de volgende foutmelding:

"De volgende taak is niet met succes uitgevoerd:

Installeren van Microsoft Visual C++ 2008 SP1 (x64) Redistributable

Oorzaak: Exit code: 1603

Bestandspad: C:\Users\gtunt\AppData\Local\Temp\mgxuor0njug\addon\vcredist2008_SP1_9.0.30729.6161\vcredist_x64.exe"

Helaas kom ik niet verder na deze foutmelding. Kun je me verder helpen? Alvast dank voor alle moeite!!

Gerard.

 

 

Bol schreef op 08.08.2023 om 13:33 uur

@G-Tunteler

Hallo Gerard,

U moet alleen de twee aangegeven bestandjes downloaden en te installeren vanaf: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

  • X86 - vc_redist.x86.exe
  • X64 - vc_redist.x64.exe

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.08.2023 om 13:55 uur

@G-Tunteler

Hallo Gerard,

Wanneer uw probleem nog niet is opgelost, dan is mijn advies om Photostory 2023 in zijn geheel te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

Zie: Opnieuw installeren van Photostory Deluxe  

Verwijder ook deze mappen:

C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2021_Deluxe\
C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2022_Deluxe\
C:\ProgramData\MAGIX\Fotostory_2023_Deluxe\
C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2021_Deluxe\
C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2022_Deluxe\
C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Fotostory_2023_Deluxe\

Zie ook: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Verborgen mappen weergeven

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.08.2023, 13:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-