erg grote bestanden

Videomeisje schreef op 29.12.2024 om 10:26 uur

Hallo,

Mijn probleem zit in de grootte van de filmbestanden.(video de luxe 24 premium) Ik film altijd in 50 fps en heb altijd lange films kunnen maken in HD2 kwaliteit. Nu zie ik dat het resultaat na de export soms meer dan 18 gb is. Dat is voor mij en mijn pc prima. Natuurlijk kan ik kiezen voor hd 1 kwaliteit en dan is mijn bestand kleiner. Ook kan ik de video maken in 25 fps, dan wordt de video ook kleiner. Maar toch.....in het verleden stuurde ik wel eens een filmpje via een transfer naar iemand anders. Nu lukt me dat niet gratis meer. De film is gewoon te groot. Wat is er veranderd waardoor ik zulke grote bestanden krijg, of zie ik spoken? Ik weet het niet op te lossen, maar ik wil graag een filmpje kunnen versturen.

Met groet van Ilse

Reacties

Bol schreef op 29.12.2024 om 15:08 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Met de informatie die u geeft, kan ik u zeggen waarom het resultaat van de export nu ineens meer dan 18gb is. Kunt u meer informatie geven hoe u uw MVP projecten bestanden exporteert. Is dit via:

Of

....in het verleden stuurde ik wel eens een filmpje via een Wetransfer naar iemand anders. Nu lukt me dat niet gratis meer.... 

Fijne jaarwisseling en een gelukkig Nieuwjaar,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 29.12.2024 om 15:34 uur

Hallo Rob,

Ik kies altijd de manier die ik zie op het onderste plaatje.

Met groet van Ilse

Bol schreef op 30.12.2024 om 13:12 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Als u op deze manier exporteert, dan wordt door VDL 2025 de beste manier van export gekozen. Hoe groot het MP4 exportbestand is, hangt vooral af hoe groot uw filmproject is en in welke resolutie u werkt.

U bent flexibeler als u export via Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-4

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 30.12.2024 om 14:26 uur

Hallo Rob,

Dank voor dat advies. Dat ga ik doen, al snap ik het verschil niet goed. Mpeg-4 en Mp4. Is dat dan niet hetzelfde?

Met vriendelijke groet van Ilse

Bol schreef op 30.12.2024 om 15:19 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Mpeg-4 is in de volksmond gelijkwaardig aan MP4.

Zie ook eens deze link: MPEG4 vs. MP4 - What's the Difference?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 30.12.2024 om 16:45 uur

Hoi Rob,

Het blijft moeilijk, maar ik volg je advies gewoon op. Anders knip ik mijn te versturen film wel in stukken. Dan moet het vast lukken.

Dank weer voor je advies en een fijne jaarwisseling.

Groet van Ilse

Kees-Haremaker schreef op 31.12.2024 om 09:15 uur

Hallo Ilse, vorige week kreeg ik een verzoek van een kameraad die in New Zealand woont om een opname van een crematieplechtigheid van familie naar hem op te sturen ik kon de opname niet kopieren maar ik heb hem van de site van het crematorium live gedraaid en middels de mogelijkheid om in MVP op te nemen van het beeldscherm dus dat duurt zolang als de opname duurde daarna had ik hem op spoor 1 het beeld en op 2 het geluid.
Deze heb ik geëxporteerd en daarna in twee gelijke delen verdeeld als deel 1 en deel 2 en apart naar mijn kameraad verzonden middels WeTransver en dat ging goed.
Je kan bestanden gratis opsturen mits deze niet groter zijn dan een bepaalde grootte
Mvg Kees

P.S. je kan ook in drieen verdelen of meer.

Videomeisje schreef op 31.12.2024 om 14:23 uur

Dank je wel Kees.

Ik denk dat het inderdaad lukt als je het bestand in stukken knipt. Daar ga ik voortaan aan denken als ik iets wil versturen. We transfer of TransferNow zal ik daarvoor kunnen gebruiken.

Bedankt voor het meedenken.

Met groet van Ilse