Encoderen mislukt

vandermast schreef op 10.06.2012 om 14:52 uur

Bij het willen branden van een Dvd krijg ik de melding: mda reports disc image creation error 84000314. Eerder had ik al een soortgelijke vraag gesteld, maar Magix gaf de indicatie om maar een volledig nieuwe versie te kopen. Dat is natuurlijk raar, want ik ga er van uit dat een eenmaal gekocht programma - in dit gerval Video deLuze 15 Plus het moet blijven doen. Hardware is PC in Windows 7. Software versienummer Video deLuxe 15 Plus. Is geregistreerd, dus ook daar kan het probleem niet zitten. Waar wel?

Om te branden gebruik ik DVD+R Sony 120 min/4,7 GB - ruim voldoende voor een geprepareerde film van plus minus 30 minuten.

Reacties

brleerentveld schreef op 10.06.2012 om 15:30 uur

Hallo vandermast,

Ik weet het ook niet helemaal en ik gebruik zels nog niks van  Magix

Op de Casablanca waar ik op monteer 

waren ook editors die met DVD+R problemen hadden met het branden ik zelf gebruik DVD-R van Verbatim

Geen problemen mee

Misschien hebt u hier wat aan en laat het als het kan even weten

Groeten,

Henny Leerentveld 

vandermast schreef op 10.06.2012 om 15:52 uur

Beste Henny,

Het gekke is dat het tot nu toe - sinds ik het programma gebruik - prima ging (DVD+R). Of het dus met DVD-R lukt? Eerst ergens een paar DVD-R's kopen en dan maar weer proberen. Ik ken het programma CASABLANCA niet, maar ga wel snuffelen.

Mocht je nog wat meer adviezen hebben op deze vraag... dan graag. Ook andere fora-leden graag.

Cinecor schreef op 10.06.2012 om 17:44 uur

Beste Henny,

Het gekke is dat het tot nu toe - sinds ik het programma gebruik - prima ging (DVD+R). Of het dus met DVD-R lukt? Eerst ergens een paar DVD-R's kopen en dan maar weer proberen. Ik ken het programma CASABLANCA niet, maar ga wel snuffelen.

Mocht je nog wat meer adviezen hebben op deze vraag... dan graag. Ook andere fora-leden graag.

N.m.m. wordt uw probleem veroorzaakt door de installatie van VdL 15 op een Win7 OS. Versie 15 is daarvoor niet gemaakt. Dus toch de nieuwste versie van Magix aanschaffen?

Met het vorige antwoord bent u trouwens wel behoorlijk op het verkeerde been gezet. De Casablanca is geen software programma, maar een computer die speciaal gebouwd is voor videomontage. Andere taken kan dat apparaat niet uitvoeren. Eigenlijk gemaakt voor degenen die geen of te weinig kennis hebben (of willen hebben) van een normale PC!

lucky_me schreef op 15.06.2012 om 21:04 uur

magix zelf geeft aan dat vdl15 werkt onder windows 7 maar wel onder compabiliteitsmodus.

mvg

Luc