encoderen

Ronald5045 schreef op 17.05.2009 om 21:13 uur

Ik krijg een probleem bij het branden van mijn DVD. Na ca. 2 minuten komt er de mededeling Encoderen mislukt.
Ik heb alle "extra funcites" (ook de betaalde) geinstalleerd en geactiveerd, heb een multimedia PC van het nieuwste type met voldoende geheugen en toch komt het er niet door heen.

Hoe groot mag een bestand zijn? Volgens het programma blijf ik met ca. 4,2 Gb onder het toelaatbare niveau.

Als ik tijdens een submenu niet voor encoderen maar voor bestand gebruiken kies dan krijg ik 1 hoofdstuk slechts.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Ronald

Hoi Bobbiaan,

Ik krijg nu, na ca. 2 minuten, de opmerkingen dat hij de bestanden niet kan vinden en daarom de encodering niet kan uitvoeren.
Als ik echter de film bekijk wordt er steeds verwezen naar de locaties waar alle bestanden staan. Moet ik deze dan ook nog toevoegen? Als ik dat doe namelijk wordt het bestand ineens vele malen groter en past dan zeker niet op de DVD.

Nog meer ideeen? Ik hoor het weer graag.

Ronald

Reacties

bobbiaan schreef op 17.05.2009 om 23:20 uur
Ronald,

Om je te helpen zijn er wat meer gegevens nodig. Met welk programma werk je ? En hoe groot is je project wat je wil gaan branden? Overigens geeft het programma het aan als je project tegroot is. Dus zal er iets anders aan de hand zijn. Heb je de juiste brand instellingen opgegeven?

Mvg
bobbiaan schreef op 19.05.2009 om 16:19 uur
Als je inaar het brand menugaat kies je voor DVD en in het volgende scherm de "encoder"instellingen. Daar staat de bitrate standaard op 6225 en de snelheid op 10. Dit is goed. Dan moet je de brand kwaliteit aangeven door op door gebruiker gedefinieerd te gaan staan en daar kiezen voor wat je wil gaan branden, bijvoorbeeld "standaard DVD Pal".

Succes