Ik werk sinds enkele jaren met Magix Foto’s op CD & DVD deluxe 6 onder XP operating system en maak fotoreportages met 800 tot 1200 beelden. Encodeertijd van ongeveer 12 uren was nodig om een project van 1 uur 20 min te branden op DVD schijf . Na installatie draaide dit programma feilloos.
Tijd voor een upgrade naar versie 9. Nieuwe PC aangekocht Windows 7 -64bit en met betere prestaties (5.9 prestatieindex). Na installatie heel wat opstartproblemen ivm. geheugentoewijzing mislukt, Magix support heeft nooit een sluitende oplossing geboden .Het draait , maar hoe?
Om een actueel voorbeeld te geven met de nieuwe situatie. Een fotoreportage van 23 minuten bestaande uit 284 foto’s duurt nu 26 uur en 30 min om te encoderen en op schijf te branden.
Men kan hier nauwelijks spreken van vooruitgang of verbetering.
Ik ben niet tevreden met dit product.
Mijn conclusie is Magix Foto’s op CD & DVD deluxe 9 draait onder Windows 7 maar geen gebruik maakt van de efficiëntie ervan. Het is niet geschreven voor 64 bit of een rijkelijk videogeheugen.
Enkele bijkomende algemene opmerkingen ivm. gebruiksvriendelijkheid: Text menu veel te klein
Effect menus veel te klein
encodeertijd van 26 uur 30 min
picolosenior
schreef op 30.12.2010 om 18:50 uur