eindmarker verdwenen

robbyscot schreef op 29.11.2011 om 22:22 uur

Beste,

Ik heb gisteren het programma foto's op cd en dvd gisteren goed afgesloten. Deze avond wou ik verder doen, maar de eindmarker is verdwenen. Enkel de beginmarker staat er nog. Stel ik deze in ergens in de film, dan begint de film van voorafaan af te spelen en stopt hij aan de beginmarker om terug vooraan te herbeginnen met afspelen. Heeft hier iemand een verklaring voor of wat kan ik hieraan verhelpen?

rechts- or linksklikken op de grijze balk helpt enkel voor de beginmarker, eindmarker is en blijft spoorloos.

Groetjes

Robby

Reacties

robbyscot schreef op 02.12.2011 om 21:30 uur

Even verduidelijken; je hebt boven de foto's een grijze band met de tijdslijn van de montage. Daar staan twee markers in, eentje met s van start en eentje van e van einde.

Zet ik de s willekeurig in de montage, en ik klik op start, dan begint de montage af te spelen van in het begin tot aan de s- marker, om dan terug in het begin van de montage te herbeginnen. De e-marker is nergens te bespeuren.

Laat het me zo stellen, de e-marker is verdwenen of staat misschien ergens vooraan zonder dat je hem ziet en doet misschien dienst als startplaats, de starmarker dus.

De s-marker staat dan ergens in de montage en doet nu misschien dienst als eindmarker.

Hoe haal ik de e-marker terug, wat kan ik mis gedaan hebben, hoe is dit op te lossen zodanig dat ik kan voortwerken aan mijn montage? Want momenteel is het niet te doen, je zit ergens op 45 minuten, je bewerkt je foto en klikt om te kijken en je begint automatisch terug aan het begin van de montage. Ofwel zit je te klooien om terug op de goede plek te komen of je kan je 45 minuten wachten.

Groetjes

robbyscot schreef op 02.12.2011 om 21:36 uur

Zet ik de start marker vooraan, dan start de montage in het geheel niet. Wat me wel helemaal het idee geeft dat de staetmarker het idee in zijn kopke gestoken heeft dat hij de eindmarker geworden is.

RiViS schreef op 02.12.2011 om 21:57 uur

Hallo Robby,

Vervelende zaak. Het enige wat ik kan verzinnen is: Bestand/ Instellingen/ Programma instellingen terugzetten op standaard waarden.

Als dat niet helpt, dan weet ik alleen nog een paardenmiddel: de-installeer het programma en installeer het daarna opnieuw. Je projectbestanden blijven hierbij behouden.

groet,

Rijk

robbyscot schreef op 03.12.2011 om 20:33 uur

Bedankt Rivis,

Heb getracht van programma instellingen terug te zetten, maar vind deze niet in bestand/instellingen.

Heb het tweede dan maar gedaan, alles er af en terug installeren. Nog steeds hetzelfde, geen veranderingen.

Nu heb ik gekeken bij vorige montages en daar heb ik dat probleem niet. Daar werkt alles normaal. Dus, is het enkel in deze montage.

robby2 schreef op 06.12.2011 om 22:29 uur

Ben helemaal opnieuw begonnen.

Lijkt me het makkelijkste voor het ogenblik.

Bedankt Rivis voor het antwoordje.