Waarschijnlijk staat er achter dat zwarte stuk nog "iets", dat kan een klein stukje film zijn of een titel of zo iets. Om dat te checken moet je de tijdlijn modus inschakelen, daar zie je rechts onderaan waarschijnlijk een symbooltje staan met 2 pijltjes (naar links en rechts), die functie heet "weergave optimaliseren" en zorgt er voor dat de hele film precies op de tijdlijn staat. Nu zul je w.s. zien dat er toch nog een stuk zwart op de tijdlijn staat. Zet de afspeelmarker aan het eind en vergroot dat eind door (een paar keer) op de + te klikken rechts onderaan (inzoomen). Nu zou je moeten zien wat daar staat en dan kun je het met de Delete toets verwijderen als je er met de muis op gaat staan.
Ik heb jouw versie 16 niet meer op mijn computer staan, daarom weet ik niet zeker hoe een en ander er uit ziet, dus misschien moet je even zoeken, maar de functies die ik beschrijf zitten er zeker op.
Dit kreeg ik ook bij een recent projekt in het nieuwe 2016+. De hieronder beschreven oplossing werkte niet. Wel de volgende: zet de afspeelmarker aan het echte einde van de film, klik met de muis het bovenliggende markeerveld blauw (komt dan tussen twee markers te staan), rechtsklik op dat punt en kies lege ruimte met een vast beeld vullen en laat die op geel gemarkeerd staan. In muismodus alle sporen kies dan knippen/ einde verwijderen en presto: niet alleen verdwijnen nu al die net ingevoegde beelden, maar ook het einde staat nu goed ingesteld
PS Alle andere truuks werkten niet en er was ook niets zichtbaar op de tijdlijn na het echte einde...