Als mijn bovenstaand advies voor u niet de oplossing is, dan adviseer ik u om beide programma's te de-installeren en opnieuw te installeren zoals Magix Support adviseer.
Het is vreemd dat het probleem in MVDL2022 en PROX 13 is.
Misschien heeft U iets aan dit schrijven van MAGIX Support
"Als u nog steeds problemen hebt met sommige functies, kunnen de volgende korte tips u misschien helpen:
Voer alle open Windows-updates uit en/of sluit de Microsoft Installer.
Installeer de nieuwste grafische kaart drivers handmatig. Ga hiervoor naar de website van de fabrikant van uw grafische kaart, download de nieuwste stuurprogramma's en installeer ze.
Voltooi uw projecten voordat u een update uitvoert, aangezien er in sommige gevallen gegevensverlies kan optreden."
Zelf heb ik een soort probleem gehad in het verleden. Ik heb toen allebei de programma's opnieuw geïnstalleerd en mijn probleem is / was opgelost.
Mijn verklaring hiervoor is, dat tijdens het upgraden naar een nieuwere versie VDL en Pro X niet alles wordt vervangen bij Extra inhoud installeren.
Het is aan u of u beide programma's opnieuw gaat installeren. U zou eerst bv. Video Deluxe opnieuw kunnen installeren en zien of u probleem is opgelost.
Ik heb alles al geprobeerd terug zetten naar beginwaarden- alles vewijderd en opnieuw geinstalleerd. wat mij bevreemd is dat op de lijst van extr inhoud installeren deze niet aangevinkt kunnen worden. Hoe haal ik deze effecten ook weg. Magix heeft ook nog geen duidelijk advies gegeven ook de opmerking de videokaart opnieuw installeren had geen effect.
...Wat mij bevreemd is dat op de lijst van extra inhoud installeren deze niet aangevinkt kunnen worden. Hoe haal ik deze effecten ook weg...
Wat u zou kunnen proberen is het volgende:
ga naar: alle instellingen van Windows.
ga naar : Apps / onderdelen / Magix Video Deluxe Premium / Plus (Sjablonen en effecten)
klik tweemaal op verwijderen en op: Ja
zet een vinkje bij Magix Video Deluxe Designelementen (1 en 2)
klik op verwijderen
nadat ze zijn verwijderd, ga dan naar: Hulp / Extra inhoud installeren.
Installeer Magix Video Deluxe Designelementen (1 en 2) opnieuw.
Mocht u ander problemen ondervinden met een van de ander pakketten, dan zou u deze net als bij Magix Video Deluxe Designelementen (1 en 2) ook op deze op dezelfde manier kunnen verwijderen en opnieuw installeren via Hulp / Extra inhoud installeren
Vreemd is dat ik Xpro wel de mogelijkheid heb om sjablonen en effecten te kunnen verwijderen maar bij VDL is er geen mogelijkheid. Ik zal alles verwijderen en daarna opnieuw installeren om te zien of er dan een aparte mogelijkheid is om deze te verwijderen..
Als u Magix Video deluxe Premium ( sjablonen en effecten) niet ziet, dan zal dat kunnen betekenen, dat deze (nog) niet zijn geïnstalleerd. Ga naar: Hulp / Extra inhoud installeren. Waarschijnlijk staan deze reeds aangevinkt. U moet deze dan alsnog handmatig installeren.
Ik heb zoiets nog niet meegemaakt. Ik verwacht, dat deze ook niet te vinden zullen zijn bij: Een programma verwijderen of wijzigen. Maar u zo daar even kunnen kijken.
Hebt u al VDL 2022 al eens op deze wijze verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? [Klik hier]
Als uw probleem hiermee niet is oplost, neem dan contact op met Magix Support [Klik hier]
Voor zover ik het kan beoordelen, kan je aan de hand van uw afbeelding niet zien of het hier nu gaat om een upgrade of een geheel nieuw aankoop. De datums in uw afbeelding geven alleen de installatiedatum aan. U hebt Video Deluxe premium op 21-02-2022 en Video Pro X op 01-02-2022 geïnstalleerd. U hebt Magix Video Pro X (sjablonen en effecten) op 17-02-2022 verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.
Maar goed, het blijft mij een heel groot raadsel, waarom u Magix Video Deluxe Premium ( sjablonen en effecten) niet ziet. Als u Video Deluxe eerst eens grondig verwijderd, zoals ik u aanbeveelt, dan moet het allemaal goed komen. Laat het mij weten.
Dan loopt bij u de updateservice datums voor Pro X13 af op 04-010-2022 en die Video Deluxe op 02-03-2022. Hebt u wel het juiste P3-serienummer gebruikt om VDL 2022 te activeren? Zie waar kan ik het serienummer vinden?
Waarschijnlijk werkt u met Windows 11. Als dat zo is, dan zou Windows 11 wel eens uw probleem kunnen zijn. Want Magix Video deluxe Premium | Magix Video Pro X ( sjablonen en effecten) zijn beide nog 32 bits programma's. Ik heb ergens gelezen, dat W11 anders omgaat met 32bits. zie: Windows 11 systeemvereisten U zou dit kunnen voorleggen aan Magix Support.