Een Panoramafoto maken met Video Deluxe

Freddy-Matthijssens schreef op 28.02.2024 om 15:20 uur

Ik wil met twee foto's een panarama maken.Na op "Panorama maken" te klikken met mijn muis zie ik beide foto's staan.Ik vink auttomatische camerabeweging van links naar rechts aan en vervolgens druk ik op creëren.Als resultaat krijg ik een nieuwe foto met uitgang .pan,maar er is slechts één van beide foto's zichtbaar.

Groetjes

Freddy

Reacties

Bol schreef op 28.02.2024 om 23:05 uur

@Freddy-Matthijssens

Hallo Freddy,

Bij het maken van één panoramafoto worden alle gebruikte foto's (max. 6) tot één foto samengevoegd en krijg dan de naam van de éérste foto naam_pan.jpg. Deze wordt dan op de tijdlijn gezet. Wanneer u nu afspelen klikt, dan wordt de samengevoegde foto de door uw gekozen beweging afgespeeld. Uw originele foto's blijven intact.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Freddy-Matthijssens schreef op 29.02.2024 om 00:09 uur

Dag Rob,

Bedankt voor uw reactie.Ik heb dezelfde handelingen uitgevoerd zoals je hebt getoond in uw film.

Mijn probleem is,dat wanneer ik de samengevoegde film afspeel met uitgang pan.jpg, slechts de foto 1 wordt getoond en er geen beeld is van de foto 2.Wanneer ik de beide foto's omwissel,dan nog steeds wordt in het bestand pan.jpg,foto 1 getoond.

Groetjes

Freddy

Freddy-Matthijssens schreef op 02.03.2024 om 09:24 uur

Dag Rob,

Ik heb procedure nog eens nagekeken op You Tube en ik denk dat ik alles correct uitvoer.Alleen het eindresultaat blijft na vele pogingen steeds hetzelfde:er wordt maar één filmfragment getoond.Heb je enig idee waarom het niet lukt?

Groetjes

Freddy

Bol schreef op 02.03.2024 om 11:03 uur

@Freddy-Matthijssens

Hallo Freddy,

Als u meerdere foto's (6 max.) op de tijdlijn zet, dan probeer het programma er één panoramafoto van te maken. Het programma zoekt dan overlappingen en maak er één foto (panorama) en slaat deze op als bv. naam_0051_pan.jpg en laat al de gebruikte foto's intact. Maar vindt het programma geen overlappingen, dan wordt deze ook niet gebruikt om er een panoramafoto te maken. Na het creëren van panoramafoto, wordt deze foto als één foto op de tijdlijn gezet.

Conclusie, uw twee foto's (maximaal 6 foto's) zijn tot één foto samengevoegd en kunt dan als een panoramafoto afspelen. Zie ook een deze link : 10 tips voor het maken van panoramafoto's - Photofacts

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 02.03.2024, 11:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Freddy-Matthijssens schreef op 02.03.2024 om 11:19 uur

Dag Rob,

Bedankt voor uw reactie.Ik kan enkel maar besluiten dat het programma geen overlappingen vindt.Het is raar met de gebruikte foto's,maar het is wat het is.

Groetjes

Freddy

Bol schreef op 02.03.2024 om 13:27 uur

@Freddy-Matthijssens

Hallo Freddy,

Hier hoe uzelf een panoramafoto kan maken met uw telefoon.

• maak bv. drie foto's.
  • telkens net iets verder dan de voorgaande foto
  • foto 1
  • foto 2
  • foto 3
  • na het maken van een panoramafoto dan ziet het er zo uit.....
  • zie filmpje

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 02.03.2024, 13:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Freddy-Matthijssens schreef op 03.03.2024 om 10:19 uur

Dag Rob,

Bedankt voor uw voorbeeld. Ik heb het intussen uitgetest en nu is mijn panoramafoto wel gelukt.Wat echter hier wel belandrijk is,dat alle foto's zeer op elkaar lijken, want anders vindt het programma moeilijk een overlapping.

Nogmaals mijn dank voor uw gewaardeerde hulp.

Groetjes

Freddy

Bol schreef op 03.03.2024 om 11:23 uur

@Freddy-Matthijssens

Hallo Freddy,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat het gelukt is om een panoramafoto te maken.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Nog even een tip....

U kunt natuurlijk panoramafoto's vanuit de hand nemen, maar wilt u meer precisie of een grotere panorama maken, dan kunt u beter vanaf een statief werken. Een statief maakt het ook makkelijker om herkenningspunten te maken en met langere sluitertijden te fotograferen.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

PC -1-

PC -2-

Freddy-Matthijssens schreef op 03.03.2024 om 12:36 uur

Dag Rob,

Bedankt voor deze bijkomende tip.

Veel dank voor alles.

Groetjes

Freddy