Een multicam montage achter een enkelcam montage zetten

Kees-Haremaker schreef op 21.06.2016 om 17:36 uur

Hallo,

Ik ben bezig met een montage van een bezoek aan een openlucht museum en daar heb ik een opname gemaakt met twee camera's om deze in multicam te monteren heb ik dat in een tweede film tabblad gemonteerd nu wil ik dit achter de film in het eerste filmtabblad copieëren maar dan krijg ik een waarschuwing dat dat niet kan.
Toen maar geprobeerd om het achter de film in het eerste film tabblad met multicam te monteren maar dat wil ook niet..

Is het wellicht een oplossing om de montage in de tweede film tabblad te monteren en dan dat te exporteren naar b.v. mpeg4 en dan die export in de eerste film tabblad te importeren?

Maar wellicht is er een makkelijker methode.

bedankt alvast voor een antwoord

Ik werk met Windows 10 en VDL 2016

Vr Gr Kees 

Reacties

hans14 schreef op 23.06.2016 om 10:20 uur

Dag Kees,

Zet film 1 op op spoor 3 daarna film 2 op spoor 5.

Klik één maal op spoor 5 daarna met rechter muis op spoor 3 (of andersom) en kies bij audiofuncties voor (onderaan) andere audio op dit spoor uitlijnen.

Even luisteren of ze gelijk lopen en dan multicam inschakelen.

Monteren maar, succes

Groet Hans

Kees-Haremaker schreef op 23.06.2016 om 12:12 uur

Hallo Hans,

Ja dit was en is mij bekent, maar het ging om een klein stukje interview dat met twee cam's is opgenomen dat ik in een langere film wil zetten die verder niet met twee cams is opgenomen gelijktijdig.

Het kleine stukje interview wil ik achter een enkele cam montage plakken en dat gaat niet dus heb ik dit interview in een aparte tabblad multicam gemonteerd en eerst gexporteerd in mpeg4 en daarna achter de enkelcam montage gezet en dat werkt wel.

Gr Kees

Kees-Haremaker schreef op 20.07.2016 om 13:01 uur

Hallo,

Alleen heb ik nog steeds probleem met het fijt dat bij het exporteren en het volgen met preview aan dat als het exporteren aan het interview toe is de beelden niet meekomen terwijl de aan de clip toegevoegde clipjes wel worden gezien maar de clip van het interview niet.
Alles staat op 25 fps . Exporteren volgens Windows Media player werkt wel maar ik heb gemerkt dat dan de scherpte tewensen overlaat.

Ook als ik de extra beeldjes weg laat gaat het ook goed, maar dat is geen optie want ik wil die beelden er wel bij hebben ter illustratie van het verhaal van het interview.

Ik ben nu teneinde raad wie kan hiervan de oorzaak vinden.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Kees