Een *.gpx route opnemen in een film

twintershoven schreef op 27.08.2012 om 14:04 uur

Beste forumleden,

Ik werk met Magix Video deluxe 17 Premium.

Ongeveer een jaar geleden is het mij een keer gelukt om een routebestand (*.gpx) in een filmpje te monteren.

Nu wens ik dit weer te doen, maar weet totaal niet meer hoe ik dit toen gedaan heb.

Ik weet dat er een optie is "Annimatie van reisroutes", maar dit heb ik eerder niet gebruikt.

Bovendien werkt deze optie niet aangezien de kaarten niet worden geladen. Als na een half uur de kaarten nog niet zijn geladen, mag je er vanuit gaan dat er iets niet klopt.

Mijn vraag is: Hoe kan je een bestaand routebestand (*.gpx) opnemen in een filmproject.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Tino Wintershoven.

Reacties

lucky_me schreef op 27.08.2012 om 21:38 uur

Wanneer je programma up to date is zal je reisannimatie werken. behalve natuurlijk wanneer de server uitvalt.voor de 17 moet deze path de zaak repareren http://download.magix.net/support2/gen17_geomodul_fix_nl.exe

Je start de reisannimatie op en normaal begin je nu met steden in te voeren maar dit doe je nu niet!  In het vakje "doelen bewerken" zie je rechts een mapje. Je klikt er op en navigeert naar de plaats waar je gpx betand staat. Je selecteert je route en drukt op opslaan.Je route verschijnt nu op de kaart . Nu kan je die verder animeren met bvb een wandelaar die de route volgt. Nadien kan je deze annimatie als video opslaan en in vdl inbrengen.

veel wandel-, fiets- en film plezier

Luc

twintershoven schreef op 28.08.2012 om 10:52 uur

Beste Lucky_me,

Bedankt voor de tip en de link naar de fix. De kaarten worden nu keurig geladen en het invoeren van het *.gpx bestand gaat prima.

Tino