Echt 64bit Video de Luxe 2013, nee dus

George60 schreef op 05.09.2012 om 15:41 uur

Het is dus geen vraag, maar een vaststelling,  het nieuwe pakket video de luxe2013 is nog steeds 32bit, (werkt wel onder 64bit) zoals te verwachten, daar ProX4  van Magix dit ook nog steeds is, geheugen gebruik blijft daarmee ook beperkt, helaas!!!

Dus een upgrade naar 2013 zit er voor mij niet in, vooralsnog te weinig winst tov VdL18MX

Reacties

mi-bo schreef op 07.09.2012 om 10:56 uur

Beste,

een jaar geleden al antwoord op Uw vraag gegeven.

Toch een vraag aan U, 

Wat voor meerwaarde heeft het voor U om onder 64 Bit video te bewerken, en welke ervaring heeft U hiermee.

gr

lucky_me schreef op 08.09.2012 om 06:20 uur

Beste,

een jaar geleden al antwoord op Uw vraag gegeven.

Toch een vraag aan U, 

Wat voor meerwaarde heeft het voor U om onder 64 Bit video te bewerken, en welke ervaring heeft U hiermee.

gr

Dag mi-bo

Wat is dit een vreemde vraag voor iemand die zoveel met video bezig is? Onder 32bit wordt er maar van 4GB (2 tot de macht 32) geheugen gebruik gemaakt zelfs al zit er 12 GB in de pc. Onder 64 bit (2 tot de macht 64,zoveel geheugen kan niet eens geplaatst worden) wordt alles gebruikt. Het voordeel lijkt me toch duidelijk? Ik ga er wel van uit dat er ook gewerkt word onder een besturingssysteem van 64 bit. Dit is voor video bewerking gewoon een noodzaak.

Hoewel ik graag met magix werk schiet het programma volgens mij hier te kort. Andere programma's uit het zelfde marksegment hebben jaren terug reeds de overstap gemaakt. Adobe premiere bijvoorbeeld is 64bits software.

mvg

Luc

George60 schreef op 08.09.2012 om 09:25 uur

Beste mi-bo, je hebt het dus nog steeds niet begrepen wat meer waarde van 64 bit systeem is, zie antwoord van lucky-me, hij begrijpt die meer waarde wel!!

Juist voor video bewerking is die meer waarde essentieel!

Magix zal pas 64 bit worden als ook de PRO versie hiertoe overgaat, dus Magix loopt nu volgens mij achter de feiten aan. Helaas dus.

Adobe, Cyberlink en Sony hebben wel 64 bit, waarvan Cyberlink powerdirector een betaalbaar programma is, Adobe is voor amateurs te duur.

mvg

George

mi-bo schreef op 08.09.2012 om 11:07 uur

Beste George60,

antwoord van Lucky_me klopt

maar de vraag aan U was wat heeft het voor meer waarde en wat is dan evt Uw ervaring,

gr

George60 schreef op 08.09.2012 om 11:25 uur

Beste mi-bo, de ervaring die ik heb is bij de versie van adobe CS5 een trial versie waarbij ik zonder problemen 3 AVCHD bestanden onder elkaar schokvrij en realtime kon bewerken, dit is wat met Magix absoluut niet lukt, het enige wat er dan opzit om redelijk met Magix te werken is het AVCHD bestand om te zetten naar MPG, dan valt er met 3 sporen video onder elkaar redelijk te werken.

Met de versie van Cyberlink powerdirector 10 lukt dit ook met 3sporen video in AVCHD, doch de trial versie had voor mij nog wat beginnersproblemen, andere interface, en de preview kwaliteit op de monitor vond ik lastig in te stellen, maar zeker een goede optie.

Dat ik bij Magix blijf komt omdat er op de videoclub meerdere leden zijn die met diet programma werken, waardoor uitwisseling er makkelijk is.

Kortom bij gebruikt van een 64 bit video editor programma werkt alles veel vlotter en real time!

Werk je maar met één video spoor dan werkt  Magix wel redelijk vlot.

Groet George

mi-bo schreef op 08.09.2012 om 11:45 uur

Beste George60,
 Bedankt voor de snelle reactie,
 ik heb zelf uiteraard een PC met een zeer goede grafische kaart wat ook een must is in Adobe, en ik heb geen problemen, met schokkerige beelden zeker niet na de mogelijkheid in de MX Prem versie waar u even kunt voor renderen. en als alles gedenderd is , op dvd of Usb stick gezet heeft U helemaal geen schokkerige storingen meer,
gr

Cinecor schreef op 08.09.2012 om 13:20 uur

Ik heb hier de discussie rondom 64 bits geelzen en ik wil graag daaraan wat toevoegen. Evenals George60 heb ik ook wat vergelijkingservaringen van Magix met Première Pro. Ik monteer al jaren met Ppro en dat doe ik vandaag de dag nog steeds met CS4. Meestal in HDV (1440x1080), maar soms ook AVCHD (1920x1080). Ook gebruik ik regelmatig Magix om dezelfde reden als George60: Bij de videoclub zijn er maar weinig die met PPro werken, maar Magix is bij velen favoriet. Dat heeft met twee dingen te maken: PPro heeft een grotere leercurve en is aanzienlijk duurder. PPro is een professioneel pakket en zeker in samenwerking met de aanverwante software zoals Photoshop, After Effects, Encore, Media Encoder (en nog veel meer) ongeëvenaard. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt. De bediening van de software is uitermate handig en zeer uitgebreid, maar daar moet je wel wat voor doen: erop studeren.

PPro vergelijken met Magix (of andere software in die prijsklasse) is dus niet eerlijk. Je vergelijkt dan een grote Mercedes met een klein Fiatje, zal ik maar zeggen.

Het is dus logisch dat niet alles bij Magix gestroomlijnd verloopt. Bij het toepassen van een enkel effect ontstaat er al snel een schokkerig effect in de preview. Dat heeft weinig te maken met de grafische kaart, maar alles met de processor en het geheugen. Het is wel heel erg vervelend, want bepaalde effecten zijn dan in de montage niet goed te beoordelen. Vooral dat laatste zou kunnen worden verbeterd als Magix op 64 bits zou kunnen draaien want dan kan van het meerdere boven 4 Gb geheugen gebruik worden gemaakt (mits aanwezig natuurlijk).  Het gaat dus niet om de eindkwaliteit het exporteren (zoals mi-bo schrijft) maar om de weergave van de preview en het real time monteren zonder daarvoor tussendoor steeds te moeten renderen (waar mi-bo kennelijk aan gewend is).

Al dit soort zaken zijn voor de huis-tuin-en-keuken filmpjes niet zo van belang, maar als je als editor de maximale kwaliteit wil bereiken is er ook perfect gereedschap nodig.

George60 schreef op 08.09.2012 om 16:30 uur

Cinecor dank voor reaktie, is duidelijk.

mvg George

lucky_me schreef op 09.09.2012 om 07:48 uur

Ik heb hier de discussie rondom 64 bits geelzen en ik wil graag daaraan wat toevoegen. Evenals George60 heb ik ook wat vergelijkingservaringen van Magix met Première Pro. Ik monteer al jaren met Ppro en dat doe ik vandaag de dag nog steeds met CS4. Meestal in HDV (1440x1080), maar soms ook AVCHD (1920x1080). Ook gebruik ik regelmatig Magix om dezelfde reden als George60: Bij de videoclub zijn er maar weinig die met PPro werken, maar Magix is bij velen favoriet. Dat heeft met twee dingen te maken: PPro heeft een grotere leercurve en is aanzienlijk duurder. PPro is een professioneel pakket en zeker in samenwerking met de aanverwante software zoals Photoshop, After Effects, Encore, Media Encoder (en nog veel meer) ongeëvenaard. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt. De bediening van de software is uitermate handig en zeer uitgebreid, maar daar moet je wel wat voor doen: erop studeren.

PPro vergelijken met Magix (of andere software in die prijsklasse) is dus niet eerlijk. Je vergelijkt dan een grote Mercedes met een klein Fiatje, zal ik maar zeggen.

Het is dus logisch dat niet alles bij Magix gestroomlijnd verloopt. Bij het toepassen van een enkel effect ontstaat er al snel een schokkerig effect in de preview. Dat heeft weinig te maken met de grafische kaart, maar alles met de processor en het geheugen. Het is wel heel erg vervelend, want bepaalde effecten zijn dan in de montage niet goed te beoordelen. Vooral dat laatste zou kunnen worden verbeterd als Magix op 64 bits zou kunnen draaien want dan kan van het meerdere boven 4 Gb geheugen gebruik worden gemaakt (mits aanwezig natuurlijk).  Het gaat dus niet om de eindkwaliteit het exporteren (zoals mi-bo schrijft) maar om de weergave van de preview en het real time monteren zonder daarvoor tussendoor steeds te moeten renderen (waar mi-bo kennelijk aan gewend is).

Al dit soort zaken zijn voor de huis-tuin-en-keuken filmpjes niet zo van belang, maar als je als editor de maximale kwaliteit wil bereiken is er ook perfect gereedschap nodig.

Volledig akkoord met bovenstaande. Ik wou hier enkel aan toevoegen dat het ,voor wat betreft de discutie over de 64 bit, niet nodig is te vergelijken met de pro. Adobe Premiere Elements zit wel in de zelfde prijsklasse als Magix en is ook reeds 64 bit. Waarmee ik maar wil aantonen dat het zeker kan.

Een vraagje voor gebruikers van Adobe premiere pro;

kan dit programma werken met 2 of meer grafische kaarten (in sli of crosfire aan elkaar geschakeld)?

mvg

Luc

golfie schreef op 24.09.2012 om 15:33 uur

George ,

Goed gezien Ik heb wel geupgrade en het is waardeloos.

vorst