DVD overzetten naar USB stick

timjongkees schreef op 24.07.2012 om 14:27 uur

Na veel hulp van het forum is eindelijk een DVD over Antarctica toto stand gekomen.Omdat een USB stick een nog veiliger opslagmedium is, heb de DVD naar een USB stick overgezet.

Dat lukte, maar bij het openen van de map bleek er een vrij groot aantal bestanden op te staan waarvan 3 afspeelbare video-bestanden. De film is dus in 3 stukes geknipt die apart moeten worden afgespeeld en niet, zoals bij een DVD, dat de film gewoon doorloopt.

Is daar iets aan te doen zodat de complete film wordt afgespeeld?

groet,

Tim

Reacties

lucky_me schreef op 24.07.2012 om 16:34 uur

Dag Tim

Natuurlijk. Plaats de 3 filmbestanden opnieuw op je harde schijf. Open Magix en sleep ze in volgorde naar de tijdlijn. plaats hoofstukmarkers waar je het nodig acht en exporteer je film.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 24.07.2012 om 17:10 uur

De beste manier is om de DVD te rippen met bijv de prog DVD Decrypter, gratis te vinden op internet. Je krijgt dan één videobestand dat je naar de USB stick kan kopiëren.

Maar nog beter is je gemonteerde film uit het filmproject van Magix te exporteren in het gewenste format. Dat bestand kan je dan op de USB stick zetten en je hebt geen kwaliteitsverlies door het converteren naar het MPEG-2 bestand voor de DVD.

Voormalige gebruiker schreef op 24.07.2012 om 20:14 uur

Wat ik nu van al mijn films heb gedaan: plaats de dvd in je PC en klik met je rechter muisknop op dvd speler dan op openen. Kopieer nu alleen het  "video TS"  bestand naar je USB stick of externe HD en voila gesaved en altijd af te spelen op een PC of TV.

Cees

bobbiaan schreef op 25.07.2012 om 11:08 uur

Beste....,

Heb wel erg in het format waarmee de USB stick is geformateerd. Dit moet NTFS zijn en geen FAT 16 of FAT 32 want dan is de bestands grootte aan een max. verbonden.

Suc6

Bobbiaan

lucky_me schreef op 25.07.2012 om 12:50 uur

Beste....,

Heb wel erg in het format waarmee de USB stick is geformateerd. Dit moet NTFS zijn en geen FAT 16 of FAT 32 want dan is de bestands grootte aan een max. verbonden.

Suc6

Bobbiaan

Even een aanvulling bij de terechte opmerking van Bobbiaan. Dit maximum bedraagt 4 GB.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 25.07.2012 om 16:31 uur

Wat ik nu van al mijn films heb gedaan: plaats de dvd in je PC en klik met je rechter muisknop op dvd speler dan op openen. Kopieer nu alleen het  "video TS"  bestand naar je USB stick of externe HD en voila gesaved en altijd af te spelen op een PC of TV.

Cees

Maar wat te doen als je wilt bewerken? Dan zal je toch over een VOB (=MPEG-2) moeten beschikken en bij een film met een wat langere speelduur heb je meerdere bestanden op de DVD staan.

Voormalige gebruiker schreef op 26.07.2012 om 07:43 uur

Als ik het bestand video_ts op de externe schijf heb staan kan ik dit rechtstreeks importeren in VDL MX en dan zie ik dat de extentie is: naam film.vob en dit is uiteraard prima te bewerken.

Cees

Cinecor schreef op 26.07.2012 om 08:15 uur

Als ik het bestand video_ts op de externe schijf heb staan kan ik dit rechtstreeks importeren in VDL MX en dan zie ik dat de extentie is: naam film.vob en dit is uiteraard prima te bewerken.

Cees

Cees,

Ik begrijp dat je de DVD ript met Magix. Omdat ik dat nooit doe, kwam dat niet in me op. Dat komt omdat ik niet alleen met Magix werk, maar ook met andere software. En niet alle software kan direct overweg met VOB bestanden. Die moet ik dan eerst omzetten naar MPEG-2 door in de Win.Verkernner de extensie te wijzigen. Joue methode lijkt me dus uitstekend.

timjongkees schreef op 31.07.2012 om 18:04 uur

Iedereen bedankt voor de hulp, Het is inmiddels gelukt.

Tim