DVD maken maar geen geluid of geen beeld

frits-v schreef op 10.03.2019 om 21:44 uur

Ik heb een DVD proberen te maken van een film. Als ik alle gegevens heb en op DVD branden toets komt er een venster welke keuze ik wil maken. Ik kies voor DVD en dan komt venster DVD branden. Als de DVD klaar is en ik hem in VLC player afspeel heb ik of wel beeld en geen geluid of wel geluid en geen beeld. In DVD speler idem. In de preview heb ik dat probleem niet. Moet ik nog ergens iets aan- of uitvinken voor het branden start?

Ter aanvulling: Ik heb de film in hoofdstukken verdeeld en een menu om die te kunnen kiezen. Bij intro is er wel geluid.

Reacties

mi-bo schreef op 11.03.2019 om 11:20 uur

@frits-v

Beste Frits,

Niet wetend wat er verkeerd is gegaan,hier zijn al verschillende opties aangegeven.

https://www.magix.info/nl/forum/dvd-branden-met-menu--1223380/

Er is nog een mogelijkheid, project staat totaal op de tijdlijn, ga naar bestand, exporteren, Video als MAGIX video ( Ctrl + Alt + M )( zet dit een door U gemaakte map met een naam )

dan wordt er een mixdown gemaakt van het project met extensie MXV , als dit is gedaan, sleep dit project met extensie MXV naar de tijdlijn en speel het geheel af, is dit goed ,

kijk naar het filmpje op welke manier ik een dvd heb gebrand

Mvg

Michael

Bol schreef op 11.03.2019 om 15:48 uur

Hallo Frits,

Ik heb nog nooit een MVP project geëxporteerd als een MXV bestand en om daarna deze weer op de tijdlijn van VDL te zetten en daarna alsnog op een DVD te branden. Wat precies de oorzaak is van het geluid / beeld probleem is kan ik hier vandaan niet zeggen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kijk eens op de tijdlijn of soms "M" van mute is geactiveerd.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.03.2019, 15:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-