DVD branden met menu

frits-v schreef op 08.03.2019 om 21:26 uur

Op de hulppagina bij VDL staat een hoofdstuk over branden van DVD met menu. Daarnij ook een afbeelding van het scherm maar kan iemand mij zeggen waar is dat kan vinden. En hoe een DVD te branden die in een videorecorder kan afspelen? Via Magix speed burn R vanuit het programma lukt het me niet ook niet met aanvinken bij Videodisk maken. Er komt wel map Video TS op de schijf maar die is leeg.

Reacties

mi-bo schreef op 08.03.2019 om 22:40 uur

@frits-v

Beste Frits,

Heeft U het MAGIX vdl classic 2019 pakket wel volledig geïnstalleerd, via hulp extra inhoud installeren.

dan de afbeelding waar U over schrijf is hier te vinden.

en dan optie dvd branden en als het pakket volledig is geïnstalleerd zal U ook Magix speed burn R kunnen gebruiken

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 09.03.2019 om 09:01 uur

Beste Frits, het is van belang om als je het menu hebt zoals je wilt en je gaat over tot daadwerkelijk branden zorg dan dat je het eerst als een zgn. .iso bestand brand dan kan je het m.b.v. b.v. VLC media player controleren of het goed werkt, om te voorkomen dat je onverhoopt een DVD kan weggooien.
daarna kan je met een brandprogramma zoals b.v. anyburn het iso bestand op een DVD branden
Of je kan als je computer in een netwerk zit samen met je SmartTV kan je het iso bestand zo vertonen op je TV in de huiskamer
Mvg Kees

frits-v schreef op 09.03.2019 om 16:31 uur

Beste Michael, bedankt voor je tip. Wel gedownload maar nooit geïnstalleerd blijkt me nu. Nu gedaan en dan is het menu toegankelijk. Weer een nieuwe dimensie. En weer wat uit te zoeken.

Kees ook bedankt, ik had dat ook al bedacht en trouwens, bij DVD-R kun je gewoon overschrijven.

MVG Frits

mi-bo schreef op 09.03.2019 om 19:48 uur

@frits-v

Beste Frits,

Goed te lezen dat U verder bent gekomen met de adviezen.

Veel montage plezier met het mooie product MAGIX vdl 2019.

Mvg

Michael

Bol schreef op 10.03.2019 om 14:51 uur

Hallo Frits,

Fijn om te lezen, dat je het brandmenu heeft gevonden.

Een opmerking is hier nog wel op zijn plaatst. Desbetreffende brandroutine "Magix speed burnR", wordt bij het installeren van Magix VDL gelijk mee geïnstalleerd. Of het nu om de standaard, plus, premium of de testversie gaat. Wel is het zo, dat deze maar met een beperkt aantal menusjablonen wordt geïnstalleerd. Ook is het zo dat een testversie maar voor max. 3 minuten op een disk gebrand kan worden. Via hulp / extra inhoud installeren krijg je dan meer diskmenu sjablonen.

Zoals ik het kan beoordelen, wilde jij een diskbranden via: Bestand - CD/DVD branden.

Dit kan je vergelijken met het freeware programma "Anyburn" die Kees in zijn antwoord hebt gegeven. 

Ook schrijf je: "Kees ook bedankt, ik had dat ook al bedacht en trouwens, bij DVD-R kun je gewoon overschrijven". Volgens bedoel je DVD-RW (herschrijfbaar) i.pv. DVD-R

Heel veel succes met het samenstellen van een Diskmenu.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.03.2019, 17:53, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CorvBeek schreef op 20.12.2019 om 10:57 uur

hoe kan ik een DVD branden?

een DVD brand en afspeelt in een DVD speler, dat deze nadat de film is afgelopen weer opnieuw begint met het afspelen van de DVD

ik gebruik Magix video de Luxe 2016 Premium

Bedankt voor het lezen van dit bericht..

Bol schreef op 20.12.2019 om 12:48 uur

Hallo Cor,

Het is mogelijk, nadat een film op een DVD is afgelopen, deze in een loopmodus te zetten (opnieuw te laten afspelen)

Dit doe je zo:

1. klik op "Branden"
  2. plaats de muiscursor in het brandmenu
  3. klik op rechtermuisknop en kies eigenschappen
  4. activeer "Film in loopmodus afspelen" en druk op "Ok"
  5. klik op bewerken en haal de vinkjes weg bij Filmmenu en Hoofdstukmenu
  6. zet de "bewerkingsmodus" uit
  7. klik nu op "Branden"

Succes,

Rob

Aanvulling op: 20-12-2019 om 14:38 uur.

Om het bovenstaande te kunnen realiseren, mag u filmproject maar uit één film bestaan.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.12.2019, 14:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.12.2019 om 12:49 uur

@CorvBeek

Beste Cor,

Als het goed is heeft U een Repeat knop op de dvd speler zitten,

Door deze in te drukken, zal de dvd aan het einde weer opstarten en blijven herhalen tot U zelf het stopt.

Fijne Feestdagen en een bruisend 2020 met veel montage plezier.

Met vriendelijke groet,

Michael