dv-avi bestand in 16:9 verhouding

David_W schreef op 07.05.2009 om 22:06 uur
Bij de conversie vanuit Video de Luxe 15 tot een dv_avi bestand met een breedbeeld beeldverhouding (16:9) wordt op de camcorder een 4:3 beeld ingelezen.
De instellingen op het export bestand staan op 16:9, maar de resolutie geeft 720 * 576 aan. Dit is niet aan te passen en levert daardoor volgens mij een verkeerd uitvoer naar de camcorder aan.

Reacties

mi-bo schreef op 08.05.2009 om 18:36 uur
Als u gaat branden kunt u bij geaverseerd aangeven dat als DV -avi is aangemaakt dat het geexporteerd moet worden naar de camera, hier geeft u ook aan dat het 16\9 moet zijn , succes,
humf schreef op 09.07.2009 om 00:34 uur
Hoi David,

In tegenstelling tot het antwoord van mi-bo, heeft u het juist. Ook in het geval van export naar avi is het resultaat het zelfde. Ik begin inmiddels steeds meer overtuigd te raken dat wij gebruikers van VDL-15 plus de bekende kat in de zak gekocht hebben. Zo ik al eerder vermeld heb werkte ik voorheen met adobe premiere (oude versie) en wilde een eenvoudiger en iets goedkoper programma voor mijn asus labtop maar wel een die doet wat nodig is! Een korte zoektocht op deze site doet mij in iedergeval leren dat de 16:9 kwestie goed fout zit. Vult u eens een support form in met een duidelijke uiteenzetting van de problemen. Ik ben van mi-bo nog niets wijzer geworden.

succes
Wally1 schreef op 09.10.2009 om 15:00 uur
Als de camera in 16:9 kan opnemen, dan moet de tape waarop teruggeschreven wordt, eerst voorbeschreven worden in formaat 16:9. Wist u daarom de tape in stand 16:9 / opnemen en daarna vanuit Magix terugschrijven van uw 16:9 film naar de camcorder.
Het formaat van 16:9 en 4:3 is beide 720 x 576 pixels. Dat stamt nog uit de tijd van de analoge video en heeft te maken met de sample frequentie van het analoge videosignaal. Elk sample is één pixel. Bij 16:9 wordt dat een langwerpig pixel, bij 4:3 een vierkant.