dubbel geluid

Marcel-Willems schreef op 15.04.2025 om 14:51 uur

Halo,

weer iets nieuw: ik heb net mijn film montage klaar en alvorens te renderen laat ik hem nog eens afspelen. Nu hoor ik ergens een geluidopname van scenes die veel verder in de film staan. Op geen enkel spoor zie ik deze audio fragmenten die er niet moet zijn. Heb al vele scenes ge-delete maar het geluid is er nog steeds. Wat kan ik doen? Ik wil niet graag volledig opnieuw beginnen.

Groetjes,

Marcel

Reacties

Bol schreef op 16.04.2025 om 11:35 uur

@Marcel-Willems

Hallo Marcel,

Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uitverwijzingen. Dit bestand bevat geen fysieke bestanden. Er wordt gewerkt met hulpbestanden zoals *.HDP en *.H0.

....Nu hoor ik ergens een geluidopname van scenes die veel verder in de film staan. Op geen enkel spoor zie ik deze audio fragmenten die er niet moet zijn.....

Het lijkt erop, dat u last hebt van spookelementen. Misschien kan dit voor u de oplossing zijn. Zie: "Spookelementen" uit het project verwijderen

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Marcel-Willems schreef op 16.04.2025 om 13:36 uur

Bedankt Bol, ivm spookgeluiden ed heb ik in een vorige oplossing van jou info gevonden hoe je 3scenes apart zet, en later terug invoegt. Gisteren werkte dat niet. Ben dan vandaag opnieuw vertrokken vanuit een oudere copy, kreeg weer hetzelfde net voor ik ging renderen, terug je oplossing voorstel geprobeerd, en nu lukte het wel. met vallen en opstaan komen we er wel. En toch vind ik dat dit een serieuze bug is in het hele programma. Vroeger nooit voorgehad..

Groetjes

Marcel

Bol schreef op 16.04.2025 om 16:50 uur

@Marcel-Willems

Hallo Marcel,

....En toch vind ik dat dit een serieuze bug is in het hele programma. Vroeger nooit voorgehad......

Of dit een bug is, dat zou ik u niet kunnen zeggen, want een gelijksoortig probleem, maar dan met een foto heb ik al in 2017 (8 jaar geleden) opgelost voor een forumlid. Zie: Foto die ergens in de achtergrond opduikt.

Daarna heb ik meerder forumleden kunnen helpen met spookelementen. Waarschijnlijk hebt u deze link van mij gevonden. Zie: spook audio en hiermee uw probleem kunnen oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-