Reacties

Bol schreef op 02.02.2019 om 17:13 uur

Hallo Luc,

Als je een DVD brand word deze altijd eerst weggescheven in: C:\gebruiker\gebruikersnaam \Documenten\MAGIX-projecten\Video deluxe Premium\Disc Images , daarna wordt deze op een DVD gebrand of als een ISO bestand.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2019, 17:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 03.02.2019 om 08:12 uur

Hallo Luc, je kan ook zorgen dat als je in Magix de sneltoets (Y) gebruikt dan krijg je de volgende window en daar stel je bij tabblad MAP bij disk image de map in waar de bestanden terecht komen.
Wel natuurlijk zorgen dat wanneer je de eerste keer in het project even oplet waar je de export van het .iso bestand opslaat juist in die gekozen submap van je projectmap

Mvg Kees

mi-bo schreef op 03.02.2019 om 13:34 uur

@lucholvoet

Beste Luc,

als dit niet is opgeslagen,

is er maar 1 optie DVD in de driver en daarna een copy maken.

Voor in de toekomst de2 juiste mogelijkheden die hier boven zijn omschreven.

Mvg

Michael

Bol schreef op 03.02.2019 om 16:22 uur

Hallo Luc,

Ik heb je vraag nog eens goed gelezen. Je wilt een gemaakte diskmenu hergebruiken, klopt dat? Als dat zo is doe dan het volgende:

1. schakel over naar "werkveld om diks te branden"
  2. maak het gewenste diskmenu
  3. schakel nu over naar: "Bewerken"
  4. klik met de rechtermuisknop op het menu en kies dan: "In laatste sjabĺoon opslaan"
  5. klik nu op het tabblad "Laatste sjablonen"
  6. hier staat nu uw het nieuwe sjabloon
  7. deze kan gebruikt worden in een volgende project.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2019, 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 03.02.2019 om 16:47 uur

Dank je wel Rob, het is nu duidelijk!

Groetjes aan het forum.

Bol schreef op 03.02.2019 om 16:51 uur

Vervolg op het bovenstaande.

1. start VDL opnieuw op
  2. maak een nieuw project
  3. schakel over naar "werkveld om diks te branden"
  4. klik linksboven op "Bewerken"
  5. Klik op "laatste sjablonen"
  6. je ziet nu b.v.
  7. dubbelklik op het sjabloon in de onderste menubalk
  8. je ziet nu
  9. Haal de vinkjes weg bij Previewbeelden en nummering.
  10. Nu heeft u het gewenste diskmenu geïntegreerd

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 03.02.2019 om 17:06 uur

Dank je wel Rob voor de oplossing !😃

Bol schreef op 03.02.2019 om 17:18 uur

Hallo Luc,

Het doet mij deugd om te lezen, dat ik u verder heb kunnen helpen met mijn antwoorden.

Succes met het samenstellen van uw projecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 04.02.2019 om 09:01 uur

Hallo,

Nog een klein vraagje: waar slaat mijn PC het gerenderde filmpje op dat klaar is om direct te branden met de functie: ALLES BEHOUDEN ,? Dit ingeval dat ik nog een DVD moet maken na enkele maanden, zodat ik niet meer hoef te renderen en alles op de tijdslijn te zetten.Uiteraard met mijn vroeger opgeslagen openingsmenu.

Dank u wel.

Bol schreef op 04.02.2019 om 11:16 uur

Hallo Luc,

Als u een project via het brandmenu brandt op een DVD, dan wordt de gerendeerde film standaard opgeslagen in C:\gebruiker\gebruikersnaam \Documenten\MAGIX-projecten\Video deluxe Premium\Disc Images. De VOB bestanden kunt u dan wel op de tijdlijn van VDL zetten, maar niet meer op de gebruikelijke manier bewerken, zoals u gewend bent.

Wat ik meestal doe is het volgende:

1. start VDL en zet een vinkje bij: "Media naar projectmap kopiëren"
  2. bij Projectfolder, kunt u aangeven in welke map uw project moet worden opgeslagen
  3. Nu worden alle gebruikte bestanden, inclusief het MVP projectbestand opgeslagen in door uw opgeven map

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.02.2019, 11:24, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-