design element wisselt van positie

Ambonwoodproductions schreef op 18.11.2017 om 14:06 uur

Ik gebruik VideoDeluxe 2016 premium. Ik heb een pijltje als design element, uit de verzameling presenteren, ingevoerd. Over een, foto/stilstaand beeld in een film, heen. Grootte en positie bepaald. Na coderen van de film, wisselt de plaats van dit element, een klein stukje. Ik heb diverse coderingen gebruikt., voor diverse toepassingen. O.a mpeg2, en wmv. Bij elke codering is de plaats van het element weer een beetje anders. Hoe kan ik dat voorkomen?

Reacties

Bol schreef op 18.11.2017 om 14:19 uur

Kunt u aangeven, in onderstaand lijst, welk pijltje u gebruikt, zodat ik uw probleem kan reproduceren.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ambonwoodproductions schreef op 18.11.2017 om 14:31 uur

Ik gebruik pijltje 15

al vast dank

Bol schreef op 18.11.2017 om 14:47 uur

Ik zie geen noemenswaardig verschil. U?

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ambonwoodproductions schreef op 18.11.2017 om 15:02 uur

Nee ik ook niet. Bij mij verschoof het verder naar, zeg maar, andere zijde van de klok. Heb wel vandaag een update geladen. Zou daar een verbetering inzitten?

Bol schreef op 18.11.2017 om 15:14 uur

Ik zou het u niet kunnen zeggen. Mijn versie van VDL 2016 is op dit moment:

PC -1-

PC -2-

Ambonwoodproductions schreef op 18.11.2017 om 15:21 uur

Die heb ik ook. Ik heb laatste update vandaag gedaan, dus zal de film nog eens opnieuw coderen. Vriendelijk dank. Ik laat morgen nog wel commentaar achter.

Bol schreef op 18.11.2017 om 15:24 uur

Oké en succes..

PC -1-

PC -2-

Ambonwoodproductions schreef op 19.11.2017 om 12:38 uur

getest door een nieuw mp4 bestand te maken. Resultaat: dezelfde afwijking. Dus update had daar niets mee van doen. Ik laat het eerst maar zo. Gebruik deze functie niet zo vaak. bedankt voor meedenken.😃

Bol schreef op 19.11.2017 om 14:11 uur

Ik denk, dat uw probleem niets te maken heeft met de update(s).

Het kan zijn dat er in het Magix Video Project bestand iets wordt vastgehouden. Dit bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en configuraties. Wat u zou kunnen proberen is, om het videoluxe.ini bestand te verwijderen. Uit ervaring weet ik dat hier ook persoonlijke instellingen opgeslagen worden. U vindt dit bestand in: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_premium\Videodeluxe.ini . Dit bestand wordt bij het opstarten van VDL 2016 automatisch weer aangemaakt.

Het kan ook zijn dat er keyframes zijn gebruikt, als dat zo is haal deze weg. zie afbeelding

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2017, 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 25.11.2017 om 20:45 uur

Ik zie dat je bepaalde vormen in een beeld kan inbrengen. Ik heb VDL 2018 maar bij de effecten vind ik dit niet terug. Zoek ik verkeerd of zit dit niet in de editie 2018?

Bol schreef op 25.11.2017 om 22:58 uur

Hallo Willy,

Ik vermoed, dat je dit bedoelt.

1. start VDL 2018
  2. klik op: sjablonen
  3. klik op: alles
  4. klik op: beeldobjecten
  5. klik op: pointer voor b.v. een pijl

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 28.11.2017 om 18:28 uur

Ja Bol

dit is hetgeen ik zocht bij "effecten" maar niet vond daar ze nu bij "Sjablonen" staan.

Dus mijn probleem is opgelost.

Bedankt.